Lokomotywy EP08 znów bez wykonawcy przeglądów i napraw
Michał Szymajda ⚫ 10.01.2023 ⚫
3,1k

Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Kolejny już, trzeci przetarg na wykonanie napraw poziomu P4 siedmiu lokomotyw EP08 nie przyniósł wyłonienia wykonawcy. Czy będzie kolejny?
Od roku PKP Intercity próbuje znaleźć firmę, która zajmie się przeglądami i serwisem lokomotyw, których prędkość maksymalna to 140 km/h, i to przy obecności dwóch maszynistów w kabinie. Kolejna, trzecia już próba, nie przyniosła efektu. Z trzech ofert PKP Intercity nie zdecydowało się na wybór najtańszej z nich, przesłanej przez gdański ZNTKiM Gdańsk, warty 10,5 mln złotych. Dlaczego? Bo zdaniem PKP Intercity, które chciało na prace przeznaczyć maksymalnie 7,3 mln złotych, oferta była zbyt droga.
– Oferta z najniższą ceną znacznie przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, zamawiający odstąpił od badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej i postanowił unieważnić postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty, uznając, że nie zwiększy kwoty – napisało PKP Intercity. Reszta ofert: MR Train (z ceną 10,8 mln brutt) i Compremum w konsorcjum z Transtrain (13,5 mln zł. Brutto), była jeszcze droższa.
W połowie 2021 roku lokomotywami EP08 miał się zająć Olkol, ale ze względu na upadłość zakładu nigdy do tego nie doszło.
Na razie nie wiemy, co ze starzejącymi się i dość unikalnymi pojazdami zrobi PKP Intercity. Być może zechce wykonać na nich prace swoimi siłami. O wątpliwym sensie takich prac pisaliśmy tu.
– Oferta z najniższą ceną znacznie przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, zamawiający odstąpił od badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej i postanowił unieważnić postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty, uznając, że nie zwiększy kwoty – napisało PKP Intercity. Reszta ofert: MR Train (z ceną 10,8 mln brutt) i Compremum w konsorcjum z Transtrain (13,5 mln zł. Brutto), była jeszcze droższa.
W połowie 2021 roku lokomotywami EP08 miał się zająć Olkol, ale ze względu na upadłość zakładu nigdy do tego nie doszło.
Na razie nie wiemy, co ze starzejącymi się i dość unikalnymi pojazdami zrobi PKP Intercity. Być może zechce wykonać na nich prace swoimi siłami. O wątpliwym sensie takich prac pisaliśmy tu.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |