Lokomotywa wodorowa Pesy po pierwszych uruchomieniach
Jakub Madrjas ⚫ 21.08.2022 ⚫
12,9k

Prezentacja lokomotywy podczas targów Trakofot. JM
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", lokomotywa wodorowa Pesy ma już za sobą pierwsze próby ruchowe na terenie zakładu. Po targach Innotrans planowane są już testy na torze Instytutu Kolejnictwa - razem z dugą nowością, hybrydową lokomotywą Dual Power.
Lokomotywa wodorowa Pesy została po raz pierwszy zaprezentowana podczas targów Trako, ale od tego czasu prototyp przeszedł znaczącą przebudowę. Na wydłużenie opracowania projektu miały wpływ zawirowania w światowej logistyce, ale pierwszy pojazd jest już prawie gotowy, i przeszedł pierwsze jazdy na terenie zakładu. Pesa ma już na nią kupca.
Jazdy odbyły się na razie dzięki mocy z układu baterii, który w pojazdach wodorowych wspomaga działanie ogniw paliwowych - samo ładowanie wodoru, ze względu na wymagane zgody, odbędzie się przed samymi testami na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Te odbędą się już po wrześniowych targach Innotrans.
Pesa ma też inną nowość - prototyp dwutrakcyjnej, spalinowo-elektrycznej Gamy Dual Power (wbrew pierwotnej wersji artykułu, nie będzie ona prezentowana na targach w Berlinie). Ten pojazd również ma za sobą pierwsze uruchomienia. Pesa złożyła jedyną ofertę w przetargu na dostawę 16 takich lokomotyw dla PKP Intercity. Umowa wciąż jednak nie została podpisana. Może w tym pomóc zapowiedziane prefinansowanie inwestycji zapisanych w Krajowym Planie Odbudowy przez Polski Fundusz Rozwoju (właściciela Pesy), ale rozmowy na ten temat trwają.
Jazdy odbyły się na razie dzięki mocy z układu baterii, który w pojazdach wodorowych wspomaga działanie ogniw paliwowych - samo ładowanie wodoru, ze względu na wymagane zgody, odbędzie się przed samymi testami na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Te odbędą się już po wrześniowych targach Innotrans.
Pesa ma też inną nowość - prototyp dwutrakcyjnej, spalinowo-elektrycznej Gamy Dual Power (wbrew pierwotnej wersji artykułu, nie będzie ona prezentowana na targach w Berlinie). Ten pojazd również ma za sobą pierwsze uruchomienia. Pesa złożyła jedyną ofertę w przetargu na dostawę 16 takich lokomotyw dla PKP Intercity. Umowa wciąż jednak nie została podpisana. Może w tym pomóc zapowiedziane prefinansowanie inwestycji zapisanych w Krajowym Planie Odbudowy przez Polski Fundusz Rozwoju (właściciela Pesy), ale rozmowy na ten temat trwają.
Komentarze:
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |