Łódzkie: Współpraca z Mazowszem daje efekty. Coraz więcej pasażerów do Radomia
Kasper Fiszer ⚫ 14.02.2023 ⚫
2,7k

Pociąg KM w Drzewicyfot. Kasper Fiszer
Samorządy województw mazowieckiego i łódzkiego wciąż nie zdecydowały się na uruchamianie bezpośrednich pociągów z Łodzi do Radomia w dni robocze. Dzięki skomunikowaniom i przyjaznej taryfie liczba pasażerów na linii nr 22 stale rośnie – zapewnia jednak łódzki urząd marszałkowski. Zapowiada też kontynuację współpracy z sąsiednim województwem w celu konstrukcji dobrej oferty na przyszły rok.
W zeszłym roku samorząd województwa łódzkiego zapowiedział ściślejszą niż dotychczas współpracę z władzami administracyjnego Mazowsza przy organizacji połączeń na ciągu Łódź – Drzewica – Radom. Aktualnie oba regiony uruchamiają pociągi na swoich odcinkach trasy, a pasażerowie muszą przesiąść się z jednostek Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do składów Kolei Mazowieckich na stacji Drzewica leżącej w pobliżu granicy województw. Wyjątkiem jest funkcjonująca jedynie w weekendy jedna para kursów ŁKA relacji Łódź – Radom.
Integracja ma opierać się na skomunikowaniach
Na razie nie ma planów rozszerzania oferty połączeń bezpośrednich poprzez wydłużenie kolejnych kursów któregoś z wojewódzkich przewoźników w głąb sąsiedniego regionu. – Obowiązująca oferta na styku województw jest efektem uzgodnień obu organizatorów – wskazała Kancelaria Marszałka w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Współpraca ma się opierać na dogodnych skomunikowaniach, które sa zachowane przy znacznej części kursów. W niektórych porach dnia wciąż szybszy okazuje się jednak okrężny przejazd przez Warszawę.
– Współpraca będzie kontynuowana podczas konstrukcji nowego rocznego rozkładu jazdy 2023/2024 – zapewniły nas służby prasowe marszałka Grzegorza Schreibera. Nie należy spodziewać się jednak istotnych zmian, w tym znaczącego zwiększenia liczby kursów bezpośrednich. Samorządy mają rozpocząć rozmowy dotyczące kolejnego grafiku połączeń jeszcze w tym miesiącu.
Liczba pasażerów rośnie. Czy będą kolejne udogodnienia?
Łódzki samorząd ocenia, że już obecna oferta jest dla podróżnych atrakcyjna. – Efektem współpracy jest obserwowany systematyczny wzrost liczby pasażerów na trasie do Drzewicy i Radomia – argumentuje UMWŁ. Jednym z owoców rozmów ma być rozwój oferty biletowej. Aktualnie klienci ŁKA czy KM mogą kupić jeden bilet na całą trasę do Łodzi, Radomia czy przystanków pośrednich niezależnie od przesiadki w Drzewicy lub jej braku.
W zeszłym roku UMWŁ zapowiadał wprowadzenie dodatkowych rozwiązań mających uatrakcyjnić ofertę biletową dla korzystających z usług obu operatorów. Na razie jednak z takich udogodnień na trasie Łódź – Radom skorzystać nie można. – Uzgodnienia w zakresie integracji taryfowej trwają – usłyszeliśmy jedynie w Kancelarii Marszałka.
Integracja ma opierać się na skomunikowaniach
Na razie nie ma planów rozszerzania oferty połączeń bezpośrednich poprzez wydłużenie kolejnych kursów któregoś z wojewódzkich przewoźników w głąb sąsiedniego regionu. – Obowiązująca oferta na styku województw jest efektem uzgodnień obu organizatorów – wskazała Kancelaria Marszałka w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Współpraca ma się opierać na dogodnych skomunikowaniach, które sa zachowane przy znacznej części kursów. W niektórych porach dnia wciąż szybszy okazuje się jednak okrężny przejazd przez Warszawę.
– Współpraca będzie kontynuowana podczas konstrukcji nowego rocznego rozkładu jazdy 2023/2024 – zapewniły nas służby prasowe marszałka Grzegorza Schreibera. Nie należy spodziewać się jednak istotnych zmian, w tym znaczącego zwiększenia liczby kursów bezpośrednich. Samorządy mają rozpocząć rozmowy dotyczące kolejnego grafiku połączeń jeszcze w tym miesiącu.
Liczba pasażerów rośnie. Czy będą kolejne udogodnienia?
Łódzki samorząd ocenia, że już obecna oferta jest dla podróżnych atrakcyjna. – Efektem współpracy jest obserwowany systematyczny wzrost liczby pasażerów na trasie do Drzewicy i Radomia – argumentuje UMWŁ. Jednym z owoców rozmów ma być rozwój oferty biletowej. Aktualnie klienci ŁKA czy KM mogą kupić jeden bilet na całą trasę do Łodzi, Radomia czy przystanków pośrednich niezależnie od przesiadki w Drzewicy lub jej braku.
W zeszłym roku UMWŁ zapowiadał wprowadzenie dodatkowych rozwiązań mających uatrakcyjnić ofertę biletową dla korzystających z usług obu operatorów. Na razie jednak z takich udogodnień na trasie Łódź – Radom skorzystać nie można. – Uzgodnienia w zakresie integracji taryfowej trwają – usłyszeliśmy jedynie w Kancelarii Marszałka.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |