Partnerzy serwisu:

Protest przeciw likwidacji Regio do Wrocławia. ŁKA pojedzie do Wrocławia?

Roman Czubiński 25.09.2020 106

Protest przeciw likwidacji Regio do Wrocławia. ŁKA pojedzie do Wrocławia?
fot. KF
Planowane zastąpienie pociągów Regio Łódź – Wrocław kursami ŁKA w skróconej relacji do Ostrowa Wielkopolskiego pogorszy możliwości podróżowania między województwami. Po zmianach nie będzie możliwości przesiadki w Ostrowie między pociągami z Wrocławia i do Łodzi – alarmuje portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe. Do samorządów województw: łódzkiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego wystosowano w tej sprawie list otwarty.
Jak już pisaliśmy, w grudniu, wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, dwie pary pociągów Łódź – Ostrów Wielkopolski uruchomi Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Zastąpią one obecne pociągi Regio z Łodzi Kaliskiej do Wrocławia. W ocenie autorów listu zmiana ta nie przyniesie korzyści mieszkańcom położonych na trasie miejscowości, utrudniając podróżowanie między regionami w celach rekreacyjnych, do lekarzy czy szkół. – Bezpośrednie połączenia międzywojewódzkie na trasie z Łodzi przez Sieradz i Ostrów Wielkopolski do Wrocławia zapewniają pociągi PKP Intercity, których organizatorem jest minister właściwy do spraw transportu, jednak należy pamiętać, że mieszkańcy mniejszych miejscowości, jak Błaszki, Opatówek czy Nowe Skalmierzyce, są pozbawieni takich połączeń – argumentują.

Brak skomunikowania na Łódź

– Skandalem jest fakt, że Marszałek Województwa Łódzkiego nie rozumie faktycznych potrzeb mieszkańców regionu. Połączenia regionalne organizowane przez Województwa nie tylko zapewniają podstawowe potrzeby mieszkańców w celu dojazdów i powrotów do szkół, uczelni i pracy w godzinach szczytów przewozowych, ale także silne skomunikowanie ościennych województw wielkopolskiego (Poznań) czy dolnośląskiego (Wrocław) – czytamy dalej w liście. Dzielenie relacji jego sygnatariusze uznają za działanie na szkodę finansów publicznych. Jak uzasadniają, z połączeń Ostrów Wielkopolski – Łódź Kaliska nie będą zapewne korzystali podróżni do i z Wrocławia. Będzie to oznaczało mniejsze potoki pasażerskie, a tym samym – większy deficyt połączeń oraz konieczność podniesienia dopłat z budżetu województwa.

Co gorsza – jak wskazano w piśmie – pociągi Regio z Wrocławia oraz ŁKA do Łodzi nie zostały skomunikowane na stacji w Ostrowie. W przypadku połączeń porannych skład z Wrocławia ma przyjeżdżać do Ostrowa o 10.13, podczas gdy pociąg do Łodzi odjedzie już o 9.21. Po południu do umożliwienia przesiadki zabrakło dosłownie dwóch minut (przyjazd z Wrocławia – 18.23, odjazd do Łodzi – 18.21).

A może ŁKA do Wrocławia?

Kolejnym argumentem przeciwko planowanym zmianom jest konieczność zakupu dwóch biletów miesięcznych dla pasażerów poruszających się między Sieradzem a Kaliszem i Ostrowem. Z początkiem 2018 r. ŁKA i Polregio wprowadziły, co prawda, pełne wzajemne honorowanie biletów, jednak obowiązuje ono tylko na terenie województwa łódzkiego.

– Biorąc pod uwagę powyższe argumenty i sugerując kolejne, tj.: tańszą podróż i przyzwyczajenie pasażerów do pożądanej oferty przewozowej, zwróciliśmy się do Panów Marszałków z wnioskiem o zapoznanie się ze sprawą i interwencję, czego następstwem powinno być pozostawienie pociągów Regio na trasie Łódź Kaliska – Wrocław, bądź wydłużenie planowanych pociągów ŁKA do stacji Wrocław Główny – podsumowują autorzy listu. To ostatnie rozwiązanie jest jednak mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę fakt, że kursy do Ostrowa będą finansowane wyłącznie przez łódzki samorząd wojewódzki, a także ograniczone zasoby taborowe ŁKA.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony