Partnerzy serwisu:

Łódzkie: Prace na „Węglówce” do 2023 r.

Kasper Fiszer 22.02.2022 2,6k

Łódzkie: Prace na „Węglówce” do 2023 r.
Stacja Zduńska Wola-Karsznice przed modernizacją fot. PTER19, lic. CC BY-SA 3.0
Zakończyła się część robót prowadzonych na terenie województwa łódzkiego w ramach modernizacji linii kolejowej nr 131, tzw. Magistrali Węglowej Śląsk – Porty. Gotowe są już m.in. nowe tory na terenie Zduńskiej Woli. Realizacja kontraktu obejmującego fragment Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice potrwa jednak jeszcze około rok.
W 2019 r. rozpoczęła się modernizacja tzw. Magistrali Węglowej Śląsk – Porty na jej odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice. Przebudowywana jest więc linia oznaczona współcześnie numerem 131 we fragmencie obejmującym przebieg przez południową część województwa łódzkiego. To korytarz ważny przede wszystkim w ruchu towarowym – jego znaczenie dla obsługi potoków pasażerskich jest obecnie marginalne i ogranicza się do realizacji pojedynczych kursów sezonowych w relacjach dalekobieżnych bez postojów na mniejszych stacjach i przystankach.

Harmonogram inwestycji nie uległ zmianie

Na początku zeszłego roku PKP PLK informowały nas, że roboty rozpoczęły się pomiędzy Ruścem a Kozubami, a ponadto na obszarze stacji Chociw Łaski. Prace zostały wówczas zainaugurowane poza tym na obszarze zduńskowolskiego węzła kolejowego i objęły m.in. łącznice pozwalające na zjazd z „Węglówki” na linię kolejową nr 14 Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski – Zasieki – granica państwa. We wskazanych lokalizacjach prace miały zakończyć się jeszcze w 2021 r.

Dziś droga do zakończenia realizacji kontraktu jest jednak wciąż daleka. Jak tłumaczy zarządca infrastruktury, zakres prac jest szerszy i od początku zakładano, że inwestycja potrwa o kilkanaście miesięcy dłużej. – Inwestycja jest realizowana zgodnie z harmonogramem – zapewnia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

W Zduńskiej Woli powstaje nowy peron, choć nie wiadomo, czy będą tam pociągi

Tłumaczy on, że spółka podpisała z wykonawcą stosowną umowę we wrześniu 2019 r., a czas realizacji zadania został w niej już wówczas określony na 41 miesięcy. – Oznacza to, że wszystkie prace zaplanowano do ukończenia w pierwszym kwartale 2023 r. – informuje nasz rozmówca. PKP PLK podsumowały też dotychczasowe postępy prac, które są widoczne przede wszystkim na terenie Zduńskiej Woli. Na stacjach Zduńska Wola-Karsznice i Zduńska Wola-Karsznice Południowe zamontowano dotychczas ponad 20 nowych rozjazdów, gotowe jest też ok. 6 km nowych torów.

W Karsznicach Południowych postępuje zaś budowa peronu. Nie jest przy tym jasne, czy i kiedy zatrzymają się przy nim pociągi pasażerskie. Dotychczas Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, który jest organizatorem przewozów w regionie, nie złożył jednoznacznej deklaracji wznowienia tam kursów po wieloletniej przerwie. Ostatnią próbą obsługi przystanku było uruchomienie przez ŁKA miejskich pociągów łącznikowych Zduńska Wola-Karsznice Południowe – Zduńska Wola. Po kilku miesiącach zostały one jednak zlikwidowane z powodu niewielkiego zainteresowania podróżnych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony