Partnerzy serwisu:

Łódzkie: Powrót osobowych Tomaszów – Radom? Najwcześniej w przyszłym roku

Roman Czubiński 25.08.2017 50

Łódzkie: Powrót osobowych Tomaszów – Radom? Najwcześniej w przyszłym roku
Dworzec w Drzewicyfot. Rafał T, fotopolska.eu, CC BY-SA 3.0
Po zakończeniu prac remontowych, które PKP PLK zamierza przeprowadzić na linii nr 22, istnieje możliwość przywrócenia regionalnego ruchu pasażerskiego między Tomaszowem Mazowieckim i Radomiem. Łódzki Urząd Marszałkowski uzależnia jednak taki krok od możliwości finansowych i wyników ewentualnych badań popytu. Z powodów prawnych warunkiem jest też porozumienie z samorządem województwa mazowieckiego, do którego należy Radom.
W myśl dokumentów strategicznych UMWŁ przywrócenie ruchu jest możliwe, choć nie konieczne. – Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030, przyjęty przez Sejmik Województwa 27.10.2015 r., określił sieć transportową, na której marszałek województwa będzie organizował przewozy pasażerskie o charakterze użyteczności publicznej. Linia kolejowa nr 22 jest uwzględniona w wariancie uzupełniającym, a więc jej uruchomienie jest uzależnione od dokonania stosownych uzgodnień lub zawarcia stosownych porozumień z Województwem Mazowieckim i posiadania środków finansowych w budżecie – informuje biuro prasowe UMWŁ. Urząd nie odpowiedział na pytanie o możliwość uruchomienia pociągów kończących bieg w Drzewicy, ostatniej stacji położonej na terytorium województwa łódzkiego.

Jak dodają przedstawiciele urzędu, z uwagi na prace remontowe, które mają się zakończyć pod koniec roku 2018, ewentualne wznowienie ruchu może nastąpić najwcześniej w rozkładzie jazdy 2018/2019. – Będziemy podejmować decyzje na etapie ustalania oferty przewozowej. Przed podjęciem decyzji konieczne będzie przeprowadzenie badań dotyczących zapotrzebowania na przewozy – zapowiada urząd.

Ruch pociągów Regio między Tomaszowem a Radomiem zawieszono w grudniu 2015 r. Jako przyczynę UMWŁ podawał wówczas niską frekwencję w pociągach. Jej przyczyną, oprócz złego stanu infrastruktury, mógł być jednak sposób ułożenia rozkładu jazdy, który nie zapewniał możliwości dojazdu do pracy i szkoły w typowych godzinach.

Wspomniane prace zostaną wykonane na odcinku Drzewica – Przysucha linii nr 22. To samo zadanie będzie obejmowało pięciokilometrowy odcinek linii 534 Koluszki – Mikołajów. Na linii 22 przewidziano remont toru nr 1, lecz „z pozostawieniem elementów nawierzchni będących w dobrym stanie technicznym”. Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie mechaniczne oczyszczenie podsypki, wymiana uszkodzonych podkładów i likwidacja wychlapów. Zakres robót nie obejmuje obiektów inżynierskich (z wyjątkiem zbadania ich stanu) ani nastawni. Cztery przejazdy mają zostać wyposażone w elementy samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (ich kategoria zmieni się tym samym z D na C). Na linii 534 tor nr 1 ma zostać wyremontowany od km 2,070 do rozjazdu stacji Słotwiny, a tor nr 2 – między rozjazdami nr 7 i 39 tej stacji. W zakres inwestycji włączono ponadto peron w Słotwinach, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i elektroenergetyczne oraz sieć trakcyjną na tej stacji i w Mikołajowie. Jak podaje PKP PLK w dokumentach przetargowych, ostatni remont nawierzchni odcinka Drzewica – Przysucha wykonano w latach 1982-1983, a urządzeń srk – w roku 2008 i w latach 2010-2011.

Po przebudowie prędkość na torze 1 fragmentu linii 22 ma wzrosnąć do 120 km/h dla pociągów pasażerskich, a 80 km/h dla towarowych przy maksymalnym nacisku na oś 22,5 tony. Na wykonanie robót PKP PLK zamierza przeznaczyć 22 518 000 zł bez VAT.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony