Partnerzy serwisu:

Łódzkie: Ponad 40 mln zł na poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych

Rynek Kolejowy/PKP PLK 13.09.2014 85

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-09-13 09:43:53 Autor: Ada
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Najlepsze efekty poprawy bezpieczeństwa będą po wprowadzeniu bezkolizyjnych skrzyżowań. Na niektórych szlakach asfaltówki krzyżują się z torami co kilkaset metrów. To chore. Nikt się nie oburza na drogi jednokierunkowe w miastach, ale jak trzeba pojechać kilometr dalej na przejazd, to wielki krzyk. Gminy protestują, rolnicy się nie zgadzają, leśnicy się nie zgadzają. Tylko kolej ponosi koszty utrzymania i eksploatacji urządzeń na przejazdach, żeby inni zyskali dziesięć minut.
2014-09-14 07:41:27 Autor: gość
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Jeżeli jako wartość dla podróżujących pociągiem podaje się skrócenie czasu jazdy po modernizacji o kilka/kilkanaście minut, to taką samą wartością jest dbanie o to, żeby użytkownicy samochodów mogli swoją podróż odbyć również w krótszym czasie. Nie należy również zapominać, że przejazdy pokonują także piesi, którym nie wolno jest przechodzić przez tory w miejscu innym, niż wyznaczony, a dla nich likwidacja przejść i przejazdów jest znacznym utrudnieniem.
Kierowcy i piesi nie są wrogami kolei i nie powinni być traktowani jak stado idiotów oraz zło konieczne, a w tym kierunku zmierza/zmierzała prowadzona przez PLK kampania społeczna, tj. zauważalne wzbudzanie braku tolerancji dla innych zachowań niż pożądane. Ciekawe kiedy odbędzie się pierwszy lincz na kierowcy, który przejechał przez zamknięte rogatki, a nie ma się co oszukiwać tacy kierowcy byli i będą.
Bezkolizyjne skrzyżowania są wygodne jednak dużo droższe niż modernizacja przejazdów, natomiast PLK ponosi koszty takich działań, ponieważ teren na którym znajduje się skrzyżowanie drogi kolejowej z drogą kołową jest własnością tej Spółki. Każdy właściciel posiada z tytułu własności przywileje ale także ma obowiązki. Ponadto na modernizację są środki unijne, trzeba tylko chcieć i potrafić je wykorzystać.
Z satysfakcją przyjmuję wiadomość, że wdrażane są projekty w kierunku prawdziwej poprawy bezpieczeństwa na przejazdach, a nie tylko wymachiwanie wyświechtaną chorągiewką.
Przyjazne spojrzenie na użytkowników przejazdów kolejowych oraz modernizacja poprawiająca bezpieczeństwo przyniesie nie tylko zmniejszenie liczby wypadków, a również lepszy efekt medialny.
Gratuluję i życzę większej liczby takich projektów jak ten opisany w artykule.
2014-09-14 12:02:39 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Najwazniejsze , zeby nie odbijac piłeczki ............ Wiadomo ,ze to nie tylko sprawa PKP, ze ludzie buduja sie na obrzeżach miast i ruch samochodowy, rowerowy i pieszy rosnie na przejazdach kiedys na polnych i malo uczęszczanych drogach - i tu wszyscy powinni sie uderzy w piers . ( od urzędnika po leśnika )
2014-09-25 16:25:55 Autor: SZNUREK
---.icpnet.pl
A MOZE BY TAK POMYŚLEĆ O WIĘKSZEJ ILOŚCI WIADUKTÓW LUB TUNELI NIŻ INWESTOWAĆ W PRZEJAZDY KOLEJOWE W POZIOMIE SZYN I ORGANIZOWAĆ CO ROKU AKCJĘ "BEZPIECZNY PRZEJZAD" TUTAJ MOGĘ SIE WYPOWIEDZIEĆ A NA FUNPAGE FB PKP PLK ZABLOKOWALI MOJE KONTO ZA TAI WŁAŚNIE KOMENTARZ. pKAZUJE TO JAKA JSZCZE KOMUNA PANUJE WŚRÓD TEJ SPÓŁKI. NIEDŁUGO SKOŃCZY ISĘ OKREZ OCHRONNY DLA KOLEI I WEJDZEI ZACHODZNI KAPITALIZM i PR I PKP IC OGŁOSZĄ BANKRUCTWO !!!!! POLACY ZACZNIE SIE NOWA ERA JEŻDŻENIA POCIĄGIEM!!!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony