Partnerzy serwisu:

Łódzkie planuje przewozy po „węglówce”. Prosi PLK o nielikwidowanie przystanków

Kasper Fiszer 13.09.2018 148

Łódzkie planuje przewozy po „węglówce”. Prosi PLK o nielikwidowanie przystanków
Pociąg pasażerski na linii 131fot. Kasper Fiszer
Samorząd województwa łódzkiego zadeklarował, że wznowi przewozy pasażerskie na liniach kolejowych nr 131 i 146. Postuluje więc pozostawienie istniejących przystanków kolejowych leżących przy tych trasach, których likwidację zapowiadały wcześniej PKP Polskie Linie Kolejowe. Razem z PKP PLK władze regionu chcą także stworzyć dokumentację dotyczącą łącznicy z linii nr 25 na CMK.
Dziś Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zaprezentował podczas posiedzena Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego swoje zamierzenia dotyczące transportu kolejowego. W planach regionu ujęte zostały także inwestycje szczebla centralnego, przede wszystkim w zakresie budowy linii Kolei Dużych Prędkości. – To dla nas duża nadzieja – podkreśliła Teresa Woźniak z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Województwo wnioskuje do PLK o pozostawienie peronów przy „węglówce”

Najważniejszą z informacji było jednak ogłoszenie planów wznowienia ruchu pasażerskiego po linii kolejowej nr 131, czyli tzw. magistrali węglowej. Ma się to stać po zakończeniu modernizacji trasy, gdy na wszystkich jej odcinkach będzie możliwy ruch z wyższymi prędkościami rzędu 120 – 160 km/godz. Plany województwa są istotne, bo wcześniej PKP PLK planowały zlikwidować istniejące przy trasie przystanki kolejowe w związku z brakiem perspektyw na kursowanie pociągów osobowych.

– Ruch na „węglówce” chcemy połączyć z ruchem na linii nr 146 w kierunku Częstochowy – zapowiedziała Teresa Woźniak. – W Chorzewie-Siemkowicach powstałby więc rodzaj węzła. Stąd nasze zabiegi w PLK, by przystanki kolejowe nie zostały zlikwidowane [także tam]. Wszystko jest na dobrej drodze – relacjonowała przedstawicielka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Będzie dokumentacja łącznic w rejonie Opoczna

UMWŁ postuluje także, by w rejon Chorzewa-Siemkowic docierała jeszcze jedna, nowa linia kolejowa – z Wielunia. – To jest inwestycja bardzo ważna z punktu widzenia spójności terytorialnej regionu, bo dotyczy terenów, które nie mają połączenia z Łodzią – mówiła Ewa Paturalska-Nowak, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego. Na razie jednak nie ma żadnych finansowych gwarancji powodzenia tego przedsięwzięcia.

Samorząd ma natomiast realne zamierzenia dotyczące linii nr 25. – Wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi planujemy przygotować studium wykonalności łącznicy od Słomianki na linię CMK – wskazywała Teresa Woźniak (podobna łącznica miałaby powstać także od strony południowej). Zwróciła też uwagę na inwestycje na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce, jakie planuje samorząd województwa świętokrzyskiego, które mogłyby pomóc w odtworzeniu przewozów w ciągu międzywojewódzkim.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Nowe linie kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony