Partnerzy serwisu:

Łódzkie: Koniec planowej eksploatacji niezmodernizowanych EN57

Kasper Fiszer 07.02.2020 492

Łódzkie: Koniec planowej eksploatacji niezmodernizowanych EN57
Niezmodernizowany EN57 w woj. łódzkimfot. Kasper Fiszer
W województwie łódzkim nie ma już ani jednego obiegu, na który planowo wyjeżdżają całkowicie niezmodernizowane jednostki EN57. Wszystkie kursy Polregio mają być obsługiwane pojazdami, które przeszły przynajmniej tzw. estetyzację. Dotyczy to także połączeń, na które tabor wystawiają inne zakłady Polregio.
Nowa umowa roczna zawarta między Polregio a województwem łódzkim zakłada istotny spadek pracy eksploatacyjnej. Samorząd powierzył bowiem obsługę kolejnych tras swojej własnej spółce Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Jedną z konsekwencji tej decyzji jest całkowite wycofanie z planowej obsługi niezmodernizowanych jednostek serii EN57.

EN57 po modernizacji lub przynajmniej „estetyzacji”

– W obecnym rozkładzie jazdy Łódzki Zakład Polregio do obsługi połączeń na terenie województwa łódzkiego co do zasady wykorzystuje zmodernizowany tabor własny oraz użyczony przez organizatora (Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego) – potwierdza Dominik Lebda, rzecznik prasowy Polregio. Zapewnia on przy tym, że poszczególne pojazdy dysponowane są na trasy zgodnie z zapisami zawartych przez spółkę umów.

I tak z Łodzi do Warszawy i Częstochowy kursuje tabor po pełnej modernizacji, a do Wrocławia i Poznania – po modernizacji lub po tzw. estetyzacji. „Zestetyzowane” EN57 jeżdżą także na trasach z Łodzi do Torunia i z Wielunia do Tarnowskich Gór. Połączenia do Opoczna obsługiwane są rzecz jasna trakcją spalinową (SA135 i SA139).

Żaden niezmodernizowany EN57 nie wjeżdża z sąsiedniego regionu

Rzecznik Polregio zaznacza przy tym, że na teren województwa łódzkiego wjeżdżają również jednostki przynależące do innych zakładów spółki. – Spełniają one standard analogiczny jak tabor własny zakładu łódzkiego – zapewnia nasz rozmówca. Innymi słowy, w województwie łódzkim żaden kurs nie jest już obsługiwany jednostką w pełni niezmodernizowaną.

„Klasycznych” jednostek EN57 próżno szukać także w taborze Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnik ten od początku swojej działalności eksploatuje wyłącznie jednostki fabrycznie nowe: Flirty koncernu Stadler i dokupione później Impulsy Newagu.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony