Łódzkie: Kolejny roczny rozkład jazdy bez rewolucji
Kasper Fiszer ⚫ 28.06.2022 ⚫
2,1k

fot. Kasper Fiszer
Nie należy spodziewać się znaczących zmian w siatce połączeń kolejowych województwa łódzkiego w rozkładzie edycji 2022/2023. Nadal wiodącą rolę w regionie pełnić będzie ŁKA. Wciąż przewozy w relacjach międzywojewódzkich obsłużą również pociągi Polregio.
Samorząd województwa łódzkiego przygotowuje rozkład jazdy pociągów edycji 2022/2023, a więc ten, który wejdzie w życie w połowie grudnia tego roku i będzie obowiązywał przez kolejne dwanaście miesięcy. Poznaliśmy już najważniejszą planowaną w nim zmianę w stosunku do aktualnego grafiku połączeń: ŁKA przejmie znaczną część przewozów na trasie do Skarżyska-Kamiennej. Polregio będzie nadal uruchamiać pociągi z Łodzi w kierunku województwa świętokrzyskiego, ale sfinansuje je sąsiedni region w zamian za pracę eksploatacyjną wykonaną na jego terenie przez ŁKA.
Niedawno łódzki samorząd ogłosił konsultacje społeczne dotyczące projektu rozkładu. UMWŁ nie odpowiedział nam wprost na pytania dotyczące innych rozważanych zmian, tym niemniej jest już jasne, że nie są przewidywane żadne bardzo duże różnice w stosunku do aktualnego grafiku połączeń. To on stanowił bowiem punkt odniesienia dla biorących udział w konsultacjach.
Ruch pociągów regionalnych będzie więc wciąż skoncentrowany w dużej mierze na trasach prowadzących do stolicy aglomeracji. Największą liczbę połączeń ŁKA oraz Polregio obsłużą na liniach wychodzących z Łodzi w kierunku Sieradza, Łowicza, Kutna czy Koluszek. Ogólnopolski przewoźnik utrzyma obsługę kursów międzywojewódzkich do Poznania, Częstochowy czy Ostrowa Wielkopolskiego oraz częściowo do Warszawy.
Uboższa będzie natomiast oferta na rubieżach regionu, w tym na międzywojewódzkiej trasie z Wielunia do Tarnowskich Gór. Nie należy spodziewać się wznawiania przewozów na nieczynnych odcinkach z Wielunia w kierunku Kępna czy na łódzkim odcinku Magistrali Węglowej Śląsk – Porty. ŁKA najprawdopodobniej będzie natomiast nadal uruchamiać kursy do Spały, a więc na trasie, na której ruch ma być przywrócony na początku lipca tego roku.
W rozkładzie powinny znaleźć się też pociągi do Warszawy, które uzupełniają ofertę PKP Intercity. W dni robocze ruch prowadzi tam wyłącznie Polregio, w weekendy zaś – Polregio i ŁKA.
Niedawno łódzki samorząd ogłosił konsultacje społeczne dotyczące projektu rozkładu. UMWŁ nie odpowiedział nam wprost na pytania dotyczące innych rozważanych zmian, tym niemniej jest już jasne, że nie są przewidywane żadne bardzo duże różnice w stosunku do aktualnego grafiku połączeń. To on stanowił bowiem punkt odniesienia dla biorących udział w konsultacjach.
Ruch pociągów regionalnych będzie więc wciąż skoncentrowany w dużej mierze na trasach prowadzących do stolicy aglomeracji. Największą liczbę połączeń ŁKA oraz Polregio obsłużą na liniach wychodzących z Łodzi w kierunku Sieradza, Łowicza, Kutna czy Koluszek. Ogólnopolski przewoźnik utrzyma obsługę kursów międzywojewódzkich do Poznania, Częstochowy czy Ostrowa Wielkopolskiego oraz częściowo do Warszawy.
Uboższa będzie natomiast oferta na rubieżach regionu, w tym na międzywojewódzkiej trasie z Wielunia do Tarnowskich Gór. Nie należy spodziewać się wznawiania przewozów na nieczynnych odcinkach z Wielunia w kierunku Kępna czy na łódzkim odcinku Magistrali Węglowej Śląsk – Porty. ŁKA najprawdopodobniej będzie natomiast nadal uruchamiać kursy do Spały, a więc na trasie, na której ruch ma być przywrócony na początku lipca tego roku.
W rozkładzie powinny znaleźć się też pociągi do Warszawy, które uzupełniają ofertę PKP Intercity. W dni robocze ruch prowadzi tam wyłącznie Polregio, w weekendy zaś – Polregio i ŁKA.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |