Łódzkie: Intop zbuduje most na linii do Drzewicy. Niebawem podpisanie umowy
Kasper Fiszer ⚫ 01.06.2021 ⚫
1,3k

Pociąg z Tomaszowa Mazowieckiego w Drzewicyfot. Kasper Fiszer
PKP PLK przygotowują się do zawarcia umowy z warszawskim Intopem dotyczącej budowy nowego mostu na linii nr 22. Obiekt ma powstać do 2023 r. Spółka zaoferowała najniższą cenę w postępowaniu, które cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem branży mostowej.
Niedawno PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na budowę nowego mostu kolejowego w ciągu linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Drzewica – Radom. Obiekt ma znajdować się jeszcze na terenie Tomaszowa Mazowieckiego i pozwoli na pokonanie Pilicy. Zastąpi istniejący, ale wyeksploatowany most stojący w tym samym miejscu. Tuż obok niego znajduje się inny kolejowy most na Pilicy – w ciągu linii nr 25 prowadzącej w kierunku Opoczna (tuż za stacją w Tomaszowie obie trasy biegną na krótkim odcinku równolegle).
Bardzo duże zainteresowanie zamówieniem
Zamawiany właśnie obiekt ma być wizualnie podobny do sąsiedniego mostu, który kilka lat temu zastąpił starszą przeprawę na linii opoczyńskiej. – W przetaegu wzięło udzuał 14 firm. Najkorzystniejszą ofertę o wartości 13,5 mln zł netto złożyła firma Intop Warszawa – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka zapłaci więc wykonawcy niespełna 17 mln zł brutto.
Oferta warszawskiego przedsiębiorstwa była najtańsza, a kryterium ceny było jedynym branym pod uwagę przy wyborze ostatecznego kontrahenta. Trzy inne firmy chciały zrealizować roboty za niewiele wyższą stawkę. Ocenę punktową przekraczającą 90 na 100 możliwych otrzymały oferty spółki Primost Południe z Będzina, Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie oraz Dromosttoru z Lwówka Śląskiego. Dwie spośród złożonych ofert zostały odrzucone.
Przeprawa będzie gotowa za ponad dwa lata
PKP PLK zakładają, że w najbliższych tygodniach uda się zawrzeć kontrakt z wykonawcą. – Planujemy podpisać umowę w połowie roku – zapowiada przedstawiciel spółki. Prace mają natomiast zostać zakończone do końca 2023 r. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami roboty będą miały niewielki wpływ na ruch kolejowy, bo dzięki montażowi tymczasowych rozjazdów zapewniony zostanie przejazd z wykorzystaniem obiektu na linii nr 25.
Rola trasy wybiegającej z Tomaszowa Mazowieckiego w kierunku Radomia ma wkrótce istotnie wzrosnąć. Ministerstwo Infrastruktury wstępnie planuje bowiem uruchomienie pociągów Lublin – Radom – Łódź – Poznań. Na razie trudno jednak wskazać dokładny termin inauguracji połączeń.
Bardzo duże zainteresowanie zamówieniem
Zamawiany właśnie obiekt ma być wizualnie podobny do sąsiedniego mostu, który kilka lat temu zastąpił starszą przeprawę na linii opoczyńskiej. – W przetaegu wzięło udzuał 14 firm. Najkorzystniejszą ofertę o wartości 13,5 mln zł netto złożyła firma Intop Warszawa – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka zapłaci więc wykonawcy niespełna 17 mln zł brutto.
Oferta warszawskiego przedsiębiorstwa była najtańsza, a kryterium ceny było jedynym branym pod uwagę przy wyborze ostatecznego kontrahenta. Trzy inne firmy chciały zrealizować roboty za niewiele wyższą stawkę. Ocenę punktową przekraczającą 90 na 100 możliwych otrzymały oferty spółki Primost Południe z Będzina, Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie oraz Dromosttoru z Lwówka Śląskiego. Dwie spośród złożonych ofert zostały odrzucone.
Przeprawa będzie gotowa za ponad dwa lata
PKP PLK zakładają, że w najbliższych tygodniach uda się zawrzeć kontrakt z wykonawcą. – Planujemy podpisać umowę w połowie roku – zapowiada przedstawiciel spółki. Prace mają natomiast zostać zakończone do końca 2023 r. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami roboty będą miały niewielki wpływ na ruch kolejowy, bo dzięki montażowi tymczasowych rozjazdów zapewniony zostanie przejazd z wykorzystaniem obiektu na linii nr 25.
Rola trasy wybiegającej z Tomaszowa Mazowieckiego w kierunku Radomia ma wkrótce istotnie wzrosnąć. Ministerstwo Infrastruktury wstępnie planuje bowiem uruchomienie pociągów Lublin – Radom – Łódź – Poznań. Na razie trudno jednak wskazać dokładny termin inauguracji połączeń.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |