Partnerzy serwisu:

Łódzkie: Formalny koniec prac na linii nr 16 Zgierz – Łęczyca

Kasper Fiszer 23.02.2022 1,8k

Łódzkie: Formalny koniec prac na linii nr 16 Zgierz – Łęczyca
Pociąg ŁKA w Kutnie, zdj. ilustracyjne fot. Kasper Fiszer
PKP PLK kończą odbiory wszystkich prac na zmodernizowanej linii kolejowej nr 16 pomiędzy Zgierzem a Łęczycą. Pociągi ŁKA korzystają już z nowej mijanki Zgierz-Północ. Część kursów przewoźnika kończy tam bieg, co umożliwiło zwiększenie częstotliwości obsługi aglomeracyjnej części trasy.
W ostatnich dniach 2021 r. zakończyły się zasadnicze prace na modernizowanej linii kolejowej nr 16 pomiędzy Zgierzem a Łęczycą. Tym samym pociągi wróciły na kluczowy dla zapewnienia komunikacji aglomeracji łódzkiej z północną częścią kraju odcinek. Teraz zbliża się ostateczne zakończenie realizacji kontraktu, bo finalizowane są wszelkie pozostałe roboty.

PLK pozytywnie o jakości wykonanych prac

– Na odcinku Ozorków – Łęczyca wszystkie prace zostały już zakończone – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Prawie gotowy jest też remontowany w ramach oddzielnego zadania fragment Zgierz – Ozorków. Tam wciąż pozostały do wykonania jednak pewne roboty porządkowe. Do 9 lutego trwało szlifowanie szyn. Było ono prowadzone w godzinach nocnych, więc nie powodowało utrudnień w ruchu pociągów.

– Wszystkie prace zakończą się jeszcze w lutym – zapowiada nasz rozmówca. Zapewnia też, że zarządca infrastruktury dokładnie kontrolował jakość prowadzonych robót i ocenia ją wysoko. Odbiór techniczny poszczególnych odcinków torowiska miał być prowadzony na bieżąco przez wykwalifikowanych pracowników, a pomiary geometrii toru nie wykazały żadnych uchybień.

Nowa mijanka jest już wykorzystywana

Jednym z ważniejszych elementów inwestycji była odbudowa mijanki na dotychczasowym przystanku Zgierz-Północ. Miała ona nie tylko zwiększyć przepustowość trasy, ale i zapewnić możliwość rozpoczynania i kończenia tam biegu pociągów o charakterze aglomeracyjnym. Dotychczas ŁKA musiała bowiem uruchamiać kursy z Łodzi albo tylko do stacji Zgierz, co nie pozwalało na obsługę całego satelickiego miasta, albo w relacjach dłuższych, co z kolei bywało niemożliwe z uwagi na jednotorowy układ linii i dość duże natężenie ruchu.

Łódzki przewoźnik wykorzystuje już nową infrastrukturę i oferuje połączenia do i ze Zgierza-Północy. Jednotorowy charakter linii wciąż stanowi jednak spore ograniczenie w konstrukcji rozkładu jazdy. Może ono być odczuwalnie jeszcze większe po otwarciu łódzkiego tunelu średnicowego, gdy ze sporym prawdopodobieństwem liczba połączeń dalekobieżnych ulegnie zwiększeniu.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony