Partnerzy serwisu:

Łódzkie dokapitalizuje ŁKA kwotą 10 mln zł. Środki m.in. na hybrydy

Kasper Fiszer 04.01.2021 1,5k

Łódzkie dokapitalizuje ŁKA kwotą 10 mln zł. Środki m.in. na hybrydy
Pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnejfot. Kasper Fiszer
Poza środkami wynikającymi z umowy na realizację przewozów kolejowych województwo łódzkie przekaże własnej spółce ŁKA ok. 10 mln zł, które pomogą zrealizować projekty taborowe. W zamian za to samorząd obejmie dodatkowe udziały. Większość pieniędzy wydane zostanie na rozbudowę Flirtów o trzeci człon, ale pewna kwota przeznaczona jest także na zakup nowych jednostek hybrydowych.
W przyjętym w grudniu budżecie województwa łódzkiego radni przeznaczyli najwięcej środków na przedsięwzięcia związane z transportem. Spośród przeszło 400 mln zł wygospodarowanych na ten cel niecałe 10 mln zł trafić ma do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i dokapitalizować należącą do samorządu województwa spółkę. – Pieniądze zostaną przeznaczone na realizację czterech etapów projektu pod nazwą „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” – informuje Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Pokrycie kosztów obligacji, za które ŁKA kupiła Flirty i Impulsy

Trzy ze wspomnianych etapów już się zakończyły lub są aktualnie realizowane. – Przeznaczone na nie środki stanowią pokrycie kosztów wyemitowanych na ten cel obligacji – wskazują służby prasowe marszałka. Pierwszym ze wspomnianych przedsięwzięć był zakup dwudziestu elektrycznych zespołów trakcyjnych (mowa tu o dostarczanych od 2014 r. Flirtach, które były pierwszymi pojazdami eksploatowanymi przez spółkę). Kwota dokapitalizowania w związku z tą inwestycją w 2021 r. to 2 mln 310 tys. zł.

– Etap drugi obejmował zakup taboru kolejowego w postaci czternastu fabrycznie nowych trzyczłonowych zespołów trakcyjnych – usłyszeliśmy w UMWŁ. Mowa tu o Impulsach wyprodukowanych w nowosądeckim Newagu. Na ten cel przeznaczone zostało 1 mln 740 tys. zł (oczywiście mowa tu jedynie o środkach, jakie region przekaże spółce w 2021 r.).

Środki na kolejne inwestycje taborowe

Trzecia z inwestycji – opisywana w przesłanym nam komunikacie UMWŁ jako zakończona, choć w rzeczywistości wciąż toczą się prace dotyczące pierwszego z pojazdów – to rozbudowa dziesięciu z jednostek Flirt o trzeci człon. Pierwszy z wydłużanych pojazdów Stadlera jest aktualnie testowany i ma wejść do regularnej eksploatacji za kilka miesięcy. W związku z tym zadaniem ŁKA zostanie dokapitalizowana kwotą 5 mln 272 tys. zł.

Ostatnie z przedsięwzięć, na jakie UMWŁ wyasygnował środki, to zakup trzech fabrycznie nowych jednostek spalinowo-elektrycznych. Niedawno łódzki przewoźnik ogłosił przetarg, który ma wyłonić dostawcę tych nietypowych pojazdów. Województwo przekaże na ten cel 584 tys. zł, w zamian za co obejmie 584 udziały o wartości 1000 zł każdy. Dostawy mają trwać do 2023 r.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony