Partnerzy serwisu:

Łódzkie chce nadal rozwijać ŁKA. Ale jak?

Kasper Fiszer 21.01.2019 81

Łódzkie chce nadal rozwijać ŁKA. Ale jak?
Pociąg Łódzkiej Kolei AglomeracyjnejFot. Kasper Fiszer
Jak będzie wyglądać podział tras pomiędzy przewoźników w regionie łódzkim? Województwo zapewnia, że nadal rozwijać będzie własną spółkę – Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Konkretnych pomysłów na ów rozwój na razie jednak nie ma.
Uruchomienie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej było jednym z najważniejszych przedsięwzięć zrealizowanych przez poprzednie władze samorządowe województwa łódzkiego. Urząd marszałkowski kierowany przez Witolda Stępnia (PO) kładł potem duży nacisk na rozwój działalności przewoźnika, a transport kolejowy miał w jego polityce duży priorytet. Zupełna zmiana sił w łódzkim sejmiku, a co za tym idzie – objęcie władzy przez dotychczasową opozycję, mogła oznaczać odwrócenie kierunku obranego w okresie minionych ośmiu lat.

Rozwój ŁKA planowany jest w kontekście projektów taborowych

Zapytaliśmy więc nowe władze, jak wyobrażają sobie rolę ŁKA w przyszłości, oraz czy planowane jest przejmowanie przez własną spółkę kolejnych połączeń obsługiwanych dotychczas przez Przewozy Regionalne. – Obecny Zarząd Województwa Łódzkiego przykłada dużą wagę do kwestii rozwoju transportu – zapewniła nas Magdalena Kamińska, rzecznik prasowy marszałka województwa łódzkiego. Jej odpowiedź w kontekście ŁKA jest jednak pozbawiona konkretów.

– Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie się rozwijała. Związane jest to m.in. z realizacją długoletnich projektów taborowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej – stwierdziła przedstawicielka marszałka Grzegorza Schreibera. Przewoźnik jest właśnie w trakcie dostaw jednostek Impuls produkcjo nowosądeckiego Newagu, od początku swojej działalności eksploatuje także wyprodukowane w Siedlcach Flirty 3 Stadlera.

Niebawem ŁKA dotrze do Radomska i Tomaszowa Maz.

Przypomnijmy, że kolejnym – przygotowanym jeszcze przez poprzednie władze samorządowe – etapem w rozwoju ŁKA ma być rozpoczęcie przez spółkę obsługi tras do Tomaszowa Mazowieckiego i Radomska. W obu tych przypadkach inauguracyjne kursy odbędą się w marcu. W początkowym okresie oferta przewozowa będzie jednak nader skromna: przewoźnik obsłuży tylko jedną parę połączeń dziennie. Pozostałe nadal wykonywane będą przez PR.

Dodatkowo – czasowo – pociągi ŁKA wróciły do Zduńskiej Woli-Karsznic. W miniony poniedziałek zmienił się bowiem rozkład jazdy obowiązujący na trasie Łódź – Sieradz. Część kursów, zarówno tych obsługiwanych przez ŁKA, jak i przez PR, skierowana została na trasę okrężną. Jest to związane z kolejnym etapem prac rewitalizacyjnych prowadzonych na linii nr 14.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony