Partnerzy serwisu:

Łódź znalazła pieniądze na KDP

Rynek Kolejowy, PAP, 17 grudnia 2011 17.12.2011 162

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-12-17 18:25:53 Autor: J 23
---.dynamic.chello.pl
No proszę, pomysleli, i okazało się, że można choćby spróbować.

Pan Minister moim zdaniem naraził na szwank powagę resortu wypowiadając pochopnie zdecydowane stanowisko nie podparte żadnymi argumentami. Wywołał reakcję łańcuchową od Warszawy po Brukselę, która może uczynić go pierwszym zderzakiem tego rządu.

I po co to było? Jako Minister stanął po stronie lobbystów, wbrew zadaniu, które na zlecenie rządu wykonywała podległa mu spółka.

Głupota, czy świadome działanie....?

J 23
2011-12-17 18:32:14 Autor: Janusz1
---.centertel.pl
Pomysleli... Ale o odcinku Łódź-Wrocław nie ma nawet mowy, czy to błąd???
2011-12-17 18:37:26 Autor: kryniczanin
---.181.131.119.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Inwestor z Kataru też był już wpłacił nawet wadium:-)
2011-12-17 18:41:46 Autor: Sid Vicious
---.dynamic.mm.pl
@kryniczanin - dodajmy,że to był \"tajemniczy inwestor z Kataru\"
2011-12-17 18:44:34 Autor: ABWera
---.dynamic.chello.pl
tyle, że w ramach CEF projekty będą wybierane w procedurze konkursowej, a premiowane będą projekty transgraniczne realizowane przez min. 2 państwa ... czyli zero szans ... i BARDZO DOBRZE!
2011-12-17 18:46:39 Autor: Po
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Buhaha, napewno znajdzie się prywatny inwestor, który pokryje 80% kosztów inwestycji netto + VAT od 100% kosztów inwestycji netto. Gdyby to
2011-12-17 18:47:19 Autor: Paul86
---.183.191.62.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Jak to żadnymi argumentami? Cała sieć jest w ruinie, nie trzeba nam zabawek na wzór wielkich inwestycji Stalina i Bieruta.
2011-12-17 18:48:34 Autor: kryniczanin
---.181.224.115.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Sid Vicious

A nie był to czasem też jakiś fundusz?
2011-12-17 18:57:28 Autor: Juness
---.play-internet.pl
linia powinna wyglądać następująco: Warszawa - Łódź - Poznań (tu odnoga na Wrocław) - Gorzów (odnoga na Szczecin) - Berlin.
W ten sposób przy najkrótszej trasie damy szanse włączenia takim aglomeracjom jak Szczecin i Wrocław.
2011-12-17 18:59:11 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
I co wrocławiacy??? Dalej uważacie, że w całym tym przedsiewzieciu pt. \"KaDePe\" chodziło o połaczenie Warszawy z Wrocławiem??? Ha ha ha :D

cyt. Specyfika nowego instrumentu finansowego UE może będzie wymagała zaangażowania w realizację projektów dwóch państw co sprawia, że projekt budowy KDP należałoby rozważać w wariancie Warszawa – Łódź – Poznań – Berlin.

@Wrocławianin z Wrocławia zaszczekaj! hau hau i dalej wspieraj łódzka zabawke :)
2011-12-17 19:01:10 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
czuję w tym chiński syndrom

a Wrocław teraz będzie nienawidził Łódź...

Pośle Godson - ale Pan namieszał ...
2011-12-17 19:04:08 Autor: kryniczanin
---.181.227.3.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@Jakub

Mało tego!

Wrocław - Berlin p. Głogów to po rewitalce 3h50min a po modernie mniej niż 3h. Wrocław - Berlin via KDP p. Poznań to około 2h20min więc już powoli wiadomo skąd 30km/h na Nadodrzance.
2011-12-17 19:06:15 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
@Maurycy_

Tutaj od poczatku o to chodziło tzn. o podpiecie sie Lodzi pod trase Warszawa - Poznań - Berlin i o nic wiecej.

Wrocław był tu traktowany instrumentalnie. Kolejarz65 miał 100% racji.
2011-12-17 19:09:57 Autor: kryniczanin
---.181.227.3.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Obstawiam teraz tekst że Ok zrobimy do Berlina a co z Wrocławiem natychmiast wybudujemy jak będzie nas stać może za 20 lat ale robimy już przez Łódź bo to priorytet. A Wrocław zobaczy je je :-) Filmiki na YT.
2011-12-17 19:12:24 Autor: Hipolit
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ludzie, sorry, ale pitolicie.
2011-12-17 19:14:07 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
KDP : Warszawa – Łódź – Poznań – Berlin.

To będzie jeszcze lepsze niż wcześniej, bo po remoncie Poznań - Wrocław, nie trzeba by było martwić o D29-14.

Łódź - Wrocław przez Poznań? Teraz śmiech, wkrótce prawda... :D
2011-12-17 19:14:32 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
@kryniczanin

lobby łódzkie juz ma pozamiatane na całego :))

czas wdrożyć w życie \"kaletówke\".
2011-12-17 19:16:21 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
W sumie to lepiej by było przez Wrocek do Berlina, a przez Poznań zrobić E 20 na 200 km/h i linię Zgierz - Kutno porządnie i Zgierz - Łódź Kaliska i będzie git i konwencjonalną do Wrocka, jak również węglówkę, którą do E 20 można dojechać i na Poznań dalej. Pozdrawiam.
2011-12-17 19:20:01 Autor: kryniczanin
---.181.227.3.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Jakub poczytaj sobie jak wyglądały połączenia Łódź - Wrocław, Łódź - Poznań w ciągu ostatnich 20 lat. Bardzo ciekawe dane.


http://kolejowe-sprawy.pl/viewtopic.php?t=497&start=0
2011-12-17 19:24:34 Autor: Kolejarz 65 łodziolog
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cyt. „projekt budowy KDP należałoby rozważać w wariancie Warszawa – Łódź – Poznań – Berlin.”
Przepraszam bardzo, ale co ma Łódź do linii Berlin – Poznań- Warszawa, która w zasadzie stanowi niemal geometryczny - geograficzny równoleżnik ????

Co do tego ma Łódź ????????
Do czego potrzebne jest wygięcie i nakładanie drogi w ramach strategicznej trasy pod Łódź ??? Skoro parafrazując słowa łodzianina Urbana ciąg Berlin - Poznań- Warszawa sam się wyżywi ????

Na jakiej zasadzie niby ten ciąg ma zostać odgięty pod Łódź??? Tego typu roszczenia jak łódzkie to mogą sobie również dobrze zgłosić inne ośrodki.

Dlaczego to niby korytarz KDP Warszawa – Poznań nie mógłby być poprowadzony w korytarzu Warszawa- Płock -Włocławek – Toruń- Bydgoszcz – Poznań. Łączna suma mieszkańców tych miast to 803 tyś w sytuacji , gdy liczba mieszkańców Łodzi wynosi 737 tyś.

Tak więc dlaczego KDP ma być niby budowana na planie Warszawa - Łódź- Poznań skoro może iści na planie Warszawa - Płock - Włocławek - Ciemnogród – Bydgoszcz- Poznań , gdzie jest szansa na dofinansowanie ze strony pewnego toruńskiego biznesmena i wykorzystanie w technologii napędzania składów KDP energią pochodzącą z wód geotermalnych ??? Pan Wielądek wspominał coś o rodzimym postępie technicznym i nowych technologiach polskiej myśli technicznej w dziedzinie KDP - wykorzystajmy więc gorące źródła Oj Dyra :D :D :D :D


Jest jeszcze inna opcja .

Jeżeli mamy już wyginać ten strategiczny korytarz Warszawa- Berlin po to aby, coś istotnego złapać po drodze, co wniesie rzeczywisty wkład ekonomiczny to może poprowadźmy go z Warszawy CMK dostosowaną do 300 km/h przez Katowice (GOP) - Wrocław do Berlina. Budując KDP Katowice – Wrocław - Berlin . Polska południowa od Krakowa poprzez GOP i Wrocław ma znacznie więcej mieszkańców i reprezentuje o wiele wyższy poziom gospodarczy niż pas Polski centralnej od Warszawy do Poznania, na którym dodatkowo Łódź w żadnym stopniu nie leży i trzeba korytarz pod nią modyfikować w sposób, który powoduje nadmierne wydłużenie drogi . Łódź dodatkowo jest słabym ekonomicznie, nieistotnym elementem pod który nie ma sensu ekonomicznego modyfikować tego strategicznego korytarza, bo nic to nie da, poza nałożeniem drogi oraz zamianą jednego Kutna na inne Kutno o nazwie Łódź.

Mówiąc już bardziej poważnie , to jeżeli kiedyś w przyszłości będzie budowana jakaś transeuropejska linia KDP bardzo wysokich prędkości Moskwa- Mińsk- Warszawa – Berlin to nie ma mowy, aby w Polsce tak strategiczna linia szła inaczej niż z Warszawy do Berlina w linii prostej tj. przez Poznań i zbaczała przy tego typu dystansach choćby na 1 km pod grymasy jakiejś zakompleksionej, podupadłej, roszczeniowej, wyludniającej się metropolii typu Łódź, która nie ma absolutnie nic wspólnego z tą trasą.
2011-12-17 19:32:57 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Autor: bozia

W 2004 r. w dyskusjach seminaryjnych Pyry proponowały linię KDP Warszawa- Poznań oraz odnogę KDP z Poznania do Wrocławia tak, aby dalej łączyć Wrocław – z Warszawą przez Poznań. Tylko wtedy linia KDP Poznań- Warszawa przebiegała by w linii prostej, ale już nie przez Łódź.

Także wiesz :D :D :D :D
Nie wiem kto w tym układzie poleci raczej Łodź :D :D

2011-12-17 19:49:28 Autor: komentator
---.ekspres.net.pl
To ja sobie życzę na święta KDP Katowice - Ostrawa....
Jest tak samo niepotrzebne jak Poznań - Berlin.
Niech sie tylko mądrale z Łodzi nie zesrają, że nie bedzie Ygreka. :D
2011-12-17 19:53:05 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
bum tarara gra gitara
bum tarara gra gitara.

Robercie Wyszyński, będziesz musiał chyba wysupłać ze swej biednej redaktorskiej kiesy kilka groszy na jakieś cukierki dla Jakuba i jego kolegi Kryniczanina. To właśnie ich argumentacja i zawodzenie coraz bardziej mnie ( i zapewne nie tylko mnie) przekonuje, że KDP trzeba w Polsce budować i to w jak najbliższej perspektywie. Szkoda by się peron na nowym DŁF marnował :D

PS. Do butelki dla Kolejarza ja też się dorzucę :):)
2011-12-17 19:53:08 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
Ja bym się z tym jeszcze nie wypinał... Nie takie cuda \"łódzkie szychy\" potrafiły przepchnąć.

Wrocław pominięty, to zaraz wielki sojusz 3 króli się rozpadnie, polecą fale oskarżeń...
2011-12-17 19:55:39 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
@Marcin B.

\"PS. Do butelki dla Kolejarza ja też się dorzucę :):)\"

Jemu to wystarczy piwko karmelowe z browarów łódzkich... :P
2011-12-17 20:03:56 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
wszystko wskazuje na to że nadchodzący rok poza podwyżkami cen wielu produktów będzie pod znakiem walki o KDP
2011-12-17 20:03:58 Autor: kryniczanin
---.146.173.118.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@Marcin B

W naturze nic nie ginie.

Musi być jakaś przeciwwaga dla waszego lobby i skomlenia.
2011-12-17 20:04:10 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
@Marcin B. i @bozia

Czym wy sie tak podniecacie? Przeciez to nigdy nie przejdzie :))

Poznań ma na was wywalone i nie ma zamiaru jezdzic naokoło (to samo Warszawa do Poznania i Berlina), natomiast Wrocław o ile jeszcze niedawno was w jakims stopniu wspierał tak teraz bedzie miał na was wywalone i to podwójnie :))

Tak wiec tak czy owak leżycie i kwiczycie z tym swoim pomyslem :)) Cieszycie sie jak głupi do sera :D
2011-12-17 20:11:36 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
@Jakub

Dopiero się co wymądrzałeś zasadą - Nie mów hop, póki nie przeskoczysz. Poczekamy, jak to z czasem się będzie rozwijać.
2011-12-17 20:12:19 Autor: kryniczanin
---.182.92.197.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@Jakub

No cóż nadzieja umiera ostatnia.

E20 będzie na 200km/h a między Koluszkami a Łęczycą dalej będzie temat zastępczy KDP:-)
2011-12-17 20:14:29 Autor: Inteligentny
---.adsl.inetia.pl
@kryniczanin

Co to za bzdury? Koluszki-Łęczyca to nie jest E20, a już na pewno nie będzie tam dwustu!
2011-12-17 20:15:23 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
no
teraz czekam na komentarze \"IV Rzesza\", \"zdrada\" ....
a ktoś na boga ...
hehehe
2011-12-17 20:18:00 Autor: J 23
---.dynamic.chello.pl
Problemy są dwa:

Rozporządzenie 913 /2010 Parlamentu europejskiego i Rady o ruchu priorytetowym dla pociągów towarowych na E 20 od listopada 2015 i obecna sytuacja zapychania sie wezłów wokół aglomeracji.

I żadne pieprzenie o protezach i modernizacji na 200 czy innych bzdetach nie bdzie miała sensu, jak pociag z Pekinu do Hamburga, odsunie na bok Icka.

Wtedy ockniecie sie Panowie komentatorzy i fachowcy z Bożej Łaski.
2011-12-17 20:18:12 Autor: kryniczanin
---.182.92.197.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@Inteligentny

Czytaj ze zrozumieniem. Co leży między Koluszkami a Łęczycą jaka to upadająca metropolia gdzie jedynym tematem jest KDP?
2011-12-17 20:20:16 Autor: Cisc
---.162.254.7
No i mamy podany na tacy dowód, że łódzkie lobby wyciera sobie gębę Poznaniem i Wrocławiem, gdy jest to dla niej korzystne.
Dla Wrocławia to czytelny sygnał, że powinno przede wszystkim liczyć na siebie. Od Łodzi powinien trzymać się z dala, bo przy najbliższej okazji zostanie wystawiony przez łódzkie lobby do wiatru.

Kurcze, ale żenujący spektakl trwa od kilku dni. Wstyd. Histeryczny krzyk dziecka, bo mamusi nie stać na kupno mu drogiej zabawki. Możecie sobie tupać nóżkami ile chcecie. Nic to nie da, zrozumcie w końcu.
2011-12-17 20:20:50 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
@bozia

Zostaliscie ze swoim KDP absolutnie sami :) ani Warszawa ani Poznań ani Wrocław nie dadza sie dymac takiemu miastu jak Łódz :)

@Marcin B

Ty zawsze byłes za ygrekiem i nie udawaj że to ja i kolega kryniczanin Cie przekonalismy :)


@kryniczanin

E20 i E59 trzeba zrobić na v200-220 i wdrożyć \"kaletówke\" (najlepiej dac to na wrocławskie forum).

:))
2011-12-17 20:34:47 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
@Jakub

\"Zostaliscie ze swoim KDP absolutnie sami :) ani Warszawa ani Poznań ani Wrocław nie dadza sie dymac takiemu miastu jak Łódz :)\"

Wiesz, akurat Łódzka ekipa jest trochę zaślepiona tym KDP, bo jak by myślała trochę racjonalnej to by lobbowała za modernizacją tras wylotowych z miasta. (czego jestem zwolennikiem, nie Y) Dodatkowo powinni spuścić z tonu i cieszyć się, że NCŁ z podziemnym dworcem powstanie.

Kolejna sprawa, że zamiast miasto jak i województwo zamiast zaciekłą walką o KDP, powinno się interesować planem tunelu konwencjonalnego pod miastem i walką o pieniądze z Unii. W dodatku taka z nich \"racja stanu\", że nawet przystanków pod tunelem nie potrafią dobrze rozlokować. ( Łódź Manufaktura pod cmentarzem, niż w centrum miasta typu Zachodnia-Legionów, czy Kościuszki/Zachodnia - Zielona)
2011-12-17 20:35:02 Autor: kryniczanin
---.182.92.197.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
W końcu wyszło szydło z worka jaki to Wrocław \"ważny\" w projekcie KDP.
2011-12-17 20:35:37 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
Ygrek nie jest dobrym pomysłem, zwłaszcza w proponowanym przebiegu i jako takiego nie popierałem. Teraz też go nie popieram i nawet go nie wspomniałem. Pisałem o KDP zwanej również LDP. Linia Warszawa-Łódź-Poznań-Berlin jako LDP ma rację bytu i powinna byc priorytetowa, zwłaszcza że w perspektywie 5 lat na E20 będzie więcej towarów niż pasażerskich, więc alternatywa jest jak najbardziej potrzebna. To powinna być główna i na razie jedyna relacja, którą należy się zająć.
A, jest jeszcze Wrocław. No cóż albo \"koniecpol\", albo \"kaletówka\". Niech se referendum zrobią.
2011-12-17 20:38:23 Autor: kolorowy guziczek
---.182.46.144.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Skoro miałoby byc Warszawa - Łodź - Poznań - Berlin, to wszystkie dotychczasowe prace nad \"Y\" (i wydane na nie pieniądze) wyrzuciliśmy właśnie do kosza. Podobnie jak wszystko dotyczące dworca podziemnego w Łodzi. To zupełnie inne potoki, inne inwestycje - prace trzeba zaczynac od nowa. Na Łódź Fabryczna Minister Rostowski musi dac 800 mln z budzetu (da?) ;-))), bo inaczej nie powstanie.
Tymczasem zmieni się zarząd PLK, a nowy prezes rozwiąże Biuro KDP i pozamiatane.
Do 2030 KDP nie powstanie. Bo nie ma pieniedzy i zaklecia zadne nie pomogą.
2011-12-17 20:45:22 Autor: kryniczanin
---.182.92.197.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@Marcin B.

A myślisz że ja jestem przeciwnikiem KDP? Jestem zwolennikiem po doprowadzeniu sieci do używalności ale w ludzkiej relacji a nie politycznej.
2011-12-17 20:54:18 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@bozia
„Łódzkie szychy” nie tyle załatwiły, co wymiałczały ,ów ring drogowy, że rzekomo ich przez wiele lat Łódź się tylko omijało , że bida u nich. Choć z tym skrzyżowaniem autostrad od Łodzią to może być pułapka jak wprowadzą opłaty na autostradach, a S- ki będą bezpłatne. A 1 płatna przez Uć , S7 bezpłatna przez Warszawę - cóż może być ciekawie.

Już o S 8 lobby łódzkie musiało walczyć i odginać proponowany przebieg bełchatowski , decyzje poza tym podejmowali łódzcy politycy w sferach rządowych. Niestety przebieg S8 jest ewidentnie niekorzystny dla Wrocławia .


Obecnie już inne ośrodki się budzą łącznie z Warszawą i nie ma szans, aby Łódź coś dalej wyszarpywała kosztem innych ośrodków metropolitalnych.
2011-12-17 21:05:30 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
@Cisc

Jak beda tak tupac nóżkami to jeszcze im dworzec okroja, wtedy dopiero bedzie pisk :)


@Marcin B

Czyli cały czas robiłes tutaj z geby cholewe mowiac o tym ze trzeba koniecznie połaczyc Wawa - Wrocław przez Łódz linia prosta i umiarkowanym sensie ciagniecia Wawa - Poznań przez Łodz.

Dobre przynajmniej wiadomo teraz z kim mamy do czynienia.
2011-12-17 21:06:53 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Marcin B.

Bez Wrocławia nikt nie będzie odginał linii Warszawa - Poznań od prostego przebiegu, bo nie ma powodów modyfikacji . Układ Szczecin/ Berlin – Poznań- linia prosta Warszawa w zupełności wystarczy.

Prędzej Wrocław podepną pod Poznań i KDP Berlin – Poznań- LP- Warszawa niż zagną te linię pod Łódź. Wrocław – Poznań to tylko 150 km bez modyfikacji leszczyńskiej budowy nowej lini KDP pod 300 km/h czas 40 minut . Plus 1 h 10 Poznań- Warszawa przy V max 300 km/h . Łącznie 1 h 55 wyjedzie.

Z Wrocławia pociągnie się KDP do Katowic i zepnie się układ KDP opowiadający dzisiejszemu schematowi połączeń dalekobieżnych tyle, że w formie KDP.

2011-12-17 21:17:54 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
Poznań-Warszawa 1h10\'
Poznań-Łódź-Warszawa 1h30\'
To już nie stanowi dużej różnicy zwłaszcza, że alternatywa dla E20 musi powstać. Natomiast budowanie nowej linii z pominięciem Łodzi, po śladzie E20? Kombinujcie, ja się nie odezwę, ale odezwą sie inni i będą mieli rację. Zrobi się taka rozpierducha, że albo zarzucą na wieki wszystko związane z LDP w Polsce, albo odegną pod Łódź, zgodnie z logiką.
Breslau niech się wpina gdzie chce, chociaż \"kaletówka\" to jest najlepsze rozwiązanie.
2011-12-17 21:19:00 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
nie 1h30\', a może 1h\'40\'
2011-12-17 21:19:40 Autor: kryniczanin
---.182.67.68.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
@Marcin B.

Poznań-Warszawa 1h10\'
Poznań-Łódź-Warszawa 1h30\'

TO jest potężna różnica KDP ma nie walczyć z samochodami a samolotami tu liczy się każda minuta.
2011-12-17 21:28:18 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
Kryniczanin
Jedyny samolot, który przychodzi mi na myśl, mogący konkurować jako tako z pociągiem, to B747 lub A340. Ĺťadnego takiego nigdy nie doczekamy się na tym połączeniu. Poza tym pozostaje jeszcze czas dojazdu do lotnisk i odprawy oraz ceny, więc Twój argument z konkurencją z samolotami upada sromotnie.
KDP konkurować ma z samochodami i tutaj 1h10\' vs. 1h40\' nie stanowi żadnej różnicy.
2011-12-17 21:44:06 Autor: kryniczanin
---.146.186.19.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Od konkurencji z samochodami jest kolej klasyczna.

2011-12-17 21:56:43 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
I jaką jeszcze bzdurę napiszesz, by obronić swoją tezę, że KDP na odcinku około 350km ma konkurować z samolotami?
2011-12-17 22:03:07 Autor: kryniczanin
---.147.232.147.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Zauważasz że świat się zmienia i do czasu budowy upłynie trochę wody. Dawniej od nocnej komunikacji były pociągi pośpieszne. Teraz rządzą autobusy PKS w nocy.
2011-12-17 22:09:08 Autor: mk
---.play-internet.pl
To niech sobie Łódź sama buduje za własne nie za moje pieniądze... Nie sobie łódzki zespół parlamentarny się zrzuci i sam zbuduje, oni chyba nie mają pojęcia co to oznacza, przede wszystkim trzeba kupić teren - a z tym w polsce nie idzie najlepiej - popatrzcie na problemy z wykupem gruntów pod autostrady, potem technologia czyli musi ktoś to zbudować bo my nie umiemy (podstacje na 25Kv, sieć, tory dworce) czy to będzie jak tramwaj? do 350km/h nie rozpędzi się na odcinku 5 km, a do łodzi jest 100 km, nie zrobią trasę Warszawa - Łódź na 160km/h i to wystaczy, a później jeśli już uda się zdudować, to kto będzie się zajmował infrastrukturą??? To też kosztuje...
2011-12-17 22:20:02 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
mk

Masz całkowitą rację. Niech nie będzie niczego. Jak się zastanowić nad tym co piszesz, to można dojść do wniosku, że po co kupować samochody skoro ich utrzymanie kosztuje. Ofiary wypadków to tez duże koszty (podobno nawet jedna ofiara to koszty ponad 1mln PLN). Po co wylewać asfalt, skoro się ściera i trzeba remontować, a to kosztuje. A nawet po co jeść, skoro sie potem wydala, a odprowadzenie ścieków i utrzymanie infrastruktury kanalizacyjnej sporo kosztuje.

Kryniczanin
Oczywiście, że świat się zmienia, ale nie na tyle, by w perspektywie lat 10-ciu, na trasach 300km latały transatlantyki.
2011-12-17 22:38:10 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
J 23
No powinni w niektórych miejscach dobudować dodatkowe tory. Jest np. problem z tłoczeniem się pociągów na E 20 z Warszawy do Mińska, zwłaszcza, że zostało tędy puszczonych część pociągów do Lublina. Także przydadzą się albo dodatkowy jeden, czy 2 tory w niektórych miejscach albo KDP do Poznania, żeby odciążyć ruch, do Wrocka też się przyda, można najpierw zrobić protezę Koniecpolską o Kaletówce też można pomyśleć, ale proteza może być wykonana w najbliższym czasie. A łódzcy politycy by się zajęli konwencjonalnymi liniami, w tym tą do Wrocka też. Pozdrawiam.
2011-12-17 22:39:24 Autor: kryniczanin
---.147.228.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Marcin B.

10lat nie ale 20 całkiem możliwe.
2011-12-17 22:49:37 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
i za 100 lat będzie to nieopłacalne jeżeli nic się nie zmieni w sposobie napędu. Nikt przy zdrowych zmysłach, nie będzie odpalał kolosa na 20 minut lotu.
2011-12-17 22:53:36 Autor: kryniczanin
---.147.228.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Ropa się kończy to nie jest kwestia 100lat.
2011-12-17 22:54:05 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Kolejarz 65
koncepcja Y-greka powstała później, wcześniej była w planach linia wzdłuż autostrady A2 i miała powstać stacja w Emilii przy zjeździe z autostrady i dalej miał być szybki tramwaj do Łodzi, miano zmodernizować torowisko linii 46. Na mapach zagospodarowania przestrzennego gminy Zgierz nadal jest zaznaczona linia TGV jak to jest napisane na mapie biegnąca wzdłuż autostrady:), chyba, że ostatnio coś zmienili. Pozdrawiam.
2011-12-17 22:55:34 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Marcin B

Nie bardzo rozumiem logiki odgięcia Linii Poznań- Warszawa pod Łódź.

Co to znaczy dublowanie linii E20???

A nie bierzesz pod uwagę faktu, że dublowanie linii konwencjonalnej, co by tu nie mówić wysokich standardów jak na nasze buszmeńskie warunki w Dzikim Kraju 160 km/h poprzez budowę równoległej linii KDP z wygięciem pod Łódź może skutkować zbyt małym zróżnicowaniem czasowym w stosunku do czającej się na E20 konkurencji pociągów EX sprinterskich (konwencjonalnych ) – z czasem 2 h 15, czyli tańszej alternatywy powiedzmy za 80- 100 zł. Prowadząc nawet linię Poznań – Uć- Warszawa bez modyfikacji kaliskiej , tylko tak jak to zakładała koncepcja frankfurcka z lat 90- tych, wraz z wjazdem do łódzkiego tunelu i postojem w Łodzi tak szybciej niż 1 h 35 minut nie wyjdzie. Znając preferencje naszych konsumentów zorientowanych nawet na kibla IR , byle jak najtaniej i czas 3 h 15 mniejsza część wybierze EX konwencjonalnego z czasem 2 h 15, a już niewielka część ICE z czasem 1 h 35.

Czy ta linia ma dla Poznania jakiekolwiek znaczenie bez wpisania się kontekst międzynarodowy???
Nie sądzę . Tu raczej cały czas będzie chodziło o zamianę Kutna na Łódź.

Jeżeli już budować jakąkolwiek KDP na ciągu wschód - zachód to tylko jako kondominium rosyjsko-niemieckie w ramach projektu transeuropejskiego KDP Moskwa - Mińsk -Białystok- Warszawa – Poznań – Berlin. Ale tu Łódź raczej się nie załapie, bo niby z jakiej racji ???

Chyba, że Putin z Merklową puszczą KDP Moskwa - Berlin po dnie Bałtyku – to wiesz.

Tylko wtedy na SSC znowu pojawią się teorię rozgorączkowanych łodzian , że również za tym stoi Nowak i lobby z Wybrzeża , bo przechodzi koło Trójmiasta :D :D :D :D Być może nawet będziecie mogli w tej sprawie liczyć na poparcie Prezesa.

A wracając na ziemię.

Jak się Wrocław wepnie w CMK np. za pomocą Kaletówki to scenariusz dla Poznania będzie się układał wokół E20 i studium Atkinsa być może z budową 4 toru na Warszawa- Sochaczew lub budowy skrótu Sochaczew- Kutno, a nie budowy od podstaw jakieś okrężnej linii przez Łódź . Co do przepustowości to w zasadzie problemy w przyszłości mogą wystąpić na odcinku Warszawa- Sochaczew oraz Września – Poznań w związku z ruchem aglomeracyjnym. To da się rozwiązać inwestycjami na tamtych odcinkach, a nie poprzez budowę od podstaw nowej linii Poznań- Warszawa na całym przebiegu do tego okrężną drogą przez Łódź. Wykorzystanie przepustowości na odcinku Kutno – Konin- Września jest bardzo dalekie od wyczerpania.
2011-12-17 23:04:41 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Kolejowy men
Również czytałem o projekcie towarzyszy którzy chcieli poprowadzić KDP Poznań- Warszawa ze zagięciem pod Łódź, ale bez obsługi pośredniej Łodzi na kierunku poznańsko- warszawskim , a jedynie na ślepym kierunku łódzko- warszawskim przy wykorzystaniu fragmentu tej linii od okolic Łodzi do Warszawy

Generalnie jak powszechnie wiadomo logika jest domeną PKP .

Je jestem generalnie za tym aby nie zaginać tego pod Łódź, ale aby zaginać i ostatecznie ominąć to już bez sensu.
2011-12-17 23:39:35 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Jak to DOBRZE, że forumowi Mikole nie podejmują decyzji na kolei - ponieważ prócz nielicznych wyjątków ich widzenie kolei jest spaczone (być może częstym kontaktem z kolejarzami, nie wiem...), ale te chlubne wyjątki zwyczajnie już PRACUJĄ na kolei - w PLK, IC, Arrivie czy PR itp., choć łatwo nie mają, oj nie.

Zapewniam Was, że przy zawartości \"merytorycznej\" ok. 90% komentarzy (wiem, wiem - zdecydowana większość tylko czyta - zdecydowana mniejszość cokolwiek tu pisze) rozmowa z ekspertami np. z peelki, to UCZTA merytoryczna. Serio!


Tyle słów, jakieś kłótnie o równoleżniki, czyje miasto ważniejsze i kto komu dołoży - i NIKT nie napisał jednego najważniejszego.

Nie trzeba niczego zmieniać w projekcie. Ĺťaden Wrocław nie odpada (bez Wrocławia Ygrek nie ma sensu w jakimkolwiek aspekcie). Po prostu dogadujemy się z Niemcami i:

1) Modernizujemy do 200-230 km/h odcinek Poznań - Kunowice z dobudową skrótu zbąszynieckiego - Niemcy po swojej stronie też robią to samo. Na tym odcinku NIE TRZEBA ĹťADNEJ NOWEJ LINII.

2) Niemcy modernizują do 160 km/h odcinek Gorlitz - Drezno (nasz już ma 160 km/h), przez co zyskujemy ZNAKOMITY ciąg transeuropejski Warszawa - Wrocław - Drezno - Lipsk - Frankfurt. Relatywnie szybki i w przyszłości bezprzesiadkowy.

Proste? Proste. Tylko wymaga spojrzenia \"nie do końca mikolskiego\", że tak sobie nazwę. Wymaga pewnego DYSTANSU, którego Wam w większości tak brakuje. No, nieprawdaż? :-)

Prawdaż!
2011-12-17 23:53:33 Autor: Paul86
---.183.191.62.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Marcin B., 20 minut więcej to nie różnica? Trudno o lepszy argument PRZECIW KDP. Im większe prędkości tym wolniej rośnie oszczędność czasu.
2011-12-18 00:02:32 Autor: Mattijjah
---.134.163.8

Mattijjah
Tytuł trochę mylący - powinno być Łódź być może znalazła sposób finansowania... póki co, to nie mają ani złotówki na KDP i ... uważam, że nie powinni dostać... szybkie połączenie z Warszawą już mają, a jest sporo ważniejszych tras do zrobienia niż uĆ...
2011-12-18 00:18:22 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Ilosc glupot wypisanych w tym watku przeraza. Masa pomyslow kompletnie oderwana od rzeczywistosci. Przy nich Ygrek to brylant.
Budujcie sobie linie nawet do Pacanowa. Linia bezposrednia do Poznania to przepis na wariant hiszpanski i ilosc paxow rzedu 3-5mln. Druga Sewilla. Berlin zagra max na 8-9 par. Mrzonki o liniach Moskwa-Berlin.
To co tutaj piszecie to jest klasyczne city vs city. Lodz w Ygreku byla taka negocjatorka kompromisu i zlotego srodka w lapaniu potokow na calym Ygreku w pozimie 10mln paxow.
Zamiast tego zaczela sie napierdalanka (jakze polska!) Kto kogo wydyma.
2011-12-18 00:23:25 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
Wszystko jest kwestią podejścia do tych 20minut. I tak:
-jeżeli mój tramwaj, którym jadę z pkt A do pkt B wydłuża czas przejazdu z 10min do 30min to jest to duża różnica
-jeżeli normalnie stoję w kolejce po bułki 3min, a raptem, któregoś dnia przed świętami stoję 23min, to jest to duża różnica
-jeżeli jadę pociągiem 1h30min, a mógłbym 1h10min to nadal jest to spora różnica, ale gdy zaczynamy przeliczać to na koszty, to okazuje się iż ta różnica nie jest już taka istotna.
Ile kosztuje wyhamowanie, zatrzymanie i rozpędzenie składu w czasie 20min? Niewiele zwłaszcza, że przy hamowaniu pociąg zarabia, a nie traci. C\'nie? ;) A teraz co zyskujemy przy stracie tych 20min. Przypuszczam iż z palcem w pewnej części ciała około 100 pasażerów. dajmy na to 100pasażerów x 100pln za bilet i mamy 10000pln. Zarabiamy? No przecież nie tracimy. Bo jeżeli wyhamowanie, zatrzymanie i rozpędzenie kosztuje więcej niż 10000PLN, to cała zabawa w KDP traci kompletnie sens. Wzrost kosztów stałych tej operacji jest tak niewielki, że nie warto nawet wspominać.
Tak, wiem. Łódź nigdzie nie jeździ pociągami poza Warszawą, więc skąd raptem 100 pasażerów? Ano stąd, że codziennie z Łodzi w kierunku \"nach\" Poznań wyrusza spora grupa ludzi samochodami i to nawet płatną A2.
I masz rację Kolejarzu, że E20 może nawet stanowić tani podjazd dla LDP, zwłaszcza w targecie mikolskim, ale w targecie biznesowym już tak nie musi być. Może i Warszawa z Poznaniem nie zyskają zbyt dużo, bo wszakże co to jest 45minut różnicy (ciekawe z resztą, że raz 20minut to jest baaaardzo duża różnica, a raz 75minut to jest baaaardzo mała różnica), ale Łódź zyska najwięcej, bowiem Łódź nie ma taniego podjazdu dla LDP. Tutaj jest alternatywa dla 1godziny z haczykiem KDP w postaci:
~2,5h godziny samochodem, lub
3h11min pociągiem.
I na tej właśnie podstawie twierdzę, że 100 pasażerów jest do osiągnięcia z palcem w pewnej części ciała.
2011-12-18 00:25:15 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
Robert Wyszyński cała ta dyskusja, przynajmniej wg mnie, jest rozważaniem stricte teoretycznym, zahaczającym nawet o S-F, bowiem wiadomo, że szanse na powodzenie tego projektu są zerowe. Z resztą jak prawie wszystko w RyPy
2011-12-18 00:40:37 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
Między Polską a Niemcami jest Kolejowa Unia Walutowa oparta o Markę Polską z 1919 roku.
Kolejowa Unia Walutowa przylączyła Wielkie Księstwo Poznańskie ( 15kV AC ) do Kraju Nadwiślańskiego ( 15kV AC/ 25kV AC ) i Stołecznego Księstwa Warszawskiego ( 15kV AC/25kV AC ). W Kraju Nadwiślańskim jest jeszcze Księstwo Łódzkie ( 15kV AC ). Wszystko jest poręczne depozytem II Rzeczpospolitej Polskiej ( II Commonwealth of Poland ) w Bank of England w Londynie ( 139 ton złota - złote łańcuszki ) i depozytem III Rzeczpospolitej Polskiej ( III Commonwealth of Poland ) również zdeponowanym w Bank of England w Londynie ( chyba 102.7 tony złota ).
Tu jest banknot z Cesarzową Polski i Niemiec:
http://banknotypolskie.pl/banknoty/61/10\'000mkp/

To są przebiebiegi 1 lini KDP przez Polskę:
Warszawa - Łódź - Poznań -> Berlin
Warszawa - Łodź - Wrocław -> Drezno

2011-12-18 08:32:48 Autor: lol
---.173.2.23.tesatnet.pl
Ludzie kochani zrozumcie że to się nie uda bo NIEMCY NIE CHCĄ U SIEBIE KDP NA WSCHÓD. Rozmwaiałem z nimi wielkrotnie i na tym nie zależy połączenia do Poznania (2:20) i wawy na poziomie 5:15 zupełnie wystarczają
2011-12-18 08:56:20 Autor: Razparuk
---.icpnet.pl

Razparuk
Skąd ty masz takie informacje?
2011-12-18 09:21:31 Autor: aa
---.dynamic.gprs.plus.pl
cieszę się tylko że są w tym kraju ludzie którym nie jest wszystko jedno...
2011-12-18 09:56:24 Autor: sympatyk
---.adsl.inetia.pl
Myślę, że trzeba wykorzystać każdą szansę na budowę kdp. Oczywiście nie można myśleć tylko o jednym kierunki i mam nadzieję, że ten zespół o tym wie i będzie działał w kwestii całego Y z połączeniem go na zachód i południe Europy. Jeżeli faktycznie udałoby się sięgnąć po podane fundusze UE, byłoby super. Przy ocenie tego pomysłu trzeba pamiętać o tym, że wcześniej nikt na to nie wpadł, więc pozwólmy im działać. Zobaczymy co zrobią. Fundusz o którym mówią jest, a właściwie będzie dla właśnie takich projektów. Na pewno nie da się z niego finansować rewitalizacji czy modernizacji linii wewnątrzkrajowych. Weźmy też pod uwagę, że jest to dopiero pomysł i do szczegółów jeszcze daleko, więc nie należy na tym etapie go oceniać.
2011-12-18 09:56:24 Autor: tak dla kdp
---.204.54.175.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
ale za to z moskwy do paryża będzie się jechac szybciej bo tak to będzie ok 3-3.5h warszawa-berlin i do tego rosyjskie talgo które na granicy będą przetaczac się 20min a nie 2h i dla niemców i rosji jest to bardzo dobre rozwiązanie, a gdyby pociągnąc tą linię do granicy wschodniej to nawet rosjanie pewnie samiby dali, ale trzeba pamiętac, że rosjanie i niemcy przecież chcą budowac z moskwy do berlina maglev:P
2011-12-18 11:03:08 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Tak, tak, należy wykorzystać każdą szansę. Nawet jeżeli oznacza ona ostateczne i nieodwołane wyrzucenie do kosza dotychczas wydanych pieniędzy (dokładna lista do znalezienia tutaj, na gazybie, dzienniku lodzkim, wiec pewnie jeszcze w kilku miejscach). Pomyśleć, że coś co jeszcze kilka dni temu wydawało się poważnym argumentem, okazuje się populistyczno-lobbystycznym nadużywaniem klawiszy ctrl, c oraz v...
2011-12-18 11:06:32 Autor: Cisc
---.cdma.centertel.pl
Cyt. @tak dla kdp
\"a gdyby pociągnąc tą linię do granicy wschodniej to nawet rosjanie pewnie samiby dali\"

To na wschodzie graniczymy z Rosjanami? Ciekawe.
2011-12-18 11:32:33 Autor: tak dla kdp
---.204.54.175.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Cisc
chodziło mi o to, że to rosjanie daliby pieniądze poniewaz mieliby szybsze polaczenia z europa zachodnia i byłoby to dla nich korzystne
2011-12-18 11:37:59 Autor: realista kolejowy
---.dynamic.chello.pl
a może Chińczycy dadzą te brakujące mld. Najważniejsze to brnąć samodzielnie w utopii ,na co dzień wozić tyłek w w wypasionej furze , żeby od czasu przejechać się polski TGV. Ygrek nie powstanie nigdy bez prywatnych lub obcych pieniędzy. Tymczasem teraz lobby łódzkie bije pianę bo może się uda przez kolejne 20 lat mieć dostęp do tego koryta.
2011-12-18 12:20:57 Autor: filipesso
---.191.156.194
no to już skoro mamy okres świąteczny i koncert życzeń to jak bym chciał...
Warszawa-Torun-Bydgoszcz-Poznan-Berlin
a co;-)
2011-12-18 13:16:05 Autor: Hermann
---.centertel.pl
@Kolejarz65 - A nie lepiej Skierniewice - Łowicz pod 200 km/h i problem budowy kolejnej nitki torów + prostowanie łuków Sochaczew - Łowicz z głowy...
2011-12-18 13:19:08 Autor: Hermann
---.centertel.pl
Dorzuciłbym jeszcze budowę Bełchatów - Wieluń + moderna Koluszki - Piotrków - Bełchatów, oraz Wieluń - Kępno - Wrocław i więcej nie trzeba.
2011-12-18 14:22:51 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Czyli ze wsi do wsi.
2011-12-18 16:52:46 Autor: Święty Mikołaj
---.dynamic.chello.pl


Tuż przed gwiazdką. Pokój w zwyczajnym domu, mieszkanie zwyczajnych ludzi. Rozmawia syn z ojcem. Atmosfera napięta.

- Tato, obiecałes, że kupisz mi tę zabawkę... A teraz mówisz, że nie...
- Tak synku, ale to droga zabawka, zagraniczna. Przeliczylem sie z pieniędzmi a wydatków mamy sporo na bardziej potrzebne rzeczy... Może kupimy w przyszłym roku.
- Tato, ale dzieki tej zabawce będę mądrzejszy i nauczę się rachunku różniczkowego.
- Ty się najpierw naucz tabliczki mnożenia...
- Tato, a w innej szkole to dzieci maja dużo takich zabawek.
- Tylko, że ta ich szkoła dostaje 100 razy takie dotacje jak twoja i to od 50 lat.
- Tato, ale ja już obiecałem kolegom, że się tą zabawką pobawimy...
- Nie marudż.Ja też jestem w trudnej sytuacji, bo mama obiecała koledze , co prowadzi sklep z zabawkami, że kupimy te zabawkę a on ma od tego prowizję...
- Tato, ale może pożycz od kogoś kasę, albo poproś wujka, żeby dał.
- Wujek też ma kłopoty finansowe a w banku powiedzieli, że pożyczą ale na remont dachu a na zabawki nie.
- Taaak... Na zabawkę to nie masz a pralke kupiłeś. Można było prać ręcznie! A w ogóle to cie nie lubie, bo jestes głupi i na zabawkach sie nie znasz.
2011-12-18 17:25:03 Autor: Piotr (Tczew)
---.38.108.58.internetia.net.pl
KDP tak, ale żaden Y (przynajmniej na razie) tylko trasa:
TALLIN - RYGA - WILNO - Suwałki - Ełk - OSTROŁÄ˜KA - Warszawa - Łódź - SIERADZ - Wrocław - PRAGA - WIEDEŃ - RZYM (Wiedeń - Bratysława - Budapeszt)

Na taki ciąg PÓŁNOC - POŁUDNIE należy kombinować wsparcie w UE i granty jako projekt międzynarodowy. Ciąg wschód - zachód sam sobie poradzi, a należy w końcu podejść poważnie do ciągu północ - południe. Zyskają (mówiąc modnie: poprawi się spójność) takie miasta w Polsce jak:
1) Suwałki
2) Ełk
3) OSTROŁÄ˜KA (gdzie wróci kolej i od razu taka z wysokiej półki)
4) Łódź (rację będzie miało drążenie tunelu)
5) SIERADZ
6) WROCŁAW (od razu zyska szybkie połączenie z Łodzią, Warszawą, a także z północą i południem Europy)

A KDP (jako część projektu ciągu północ - południe) zacząć (od zaraz) należy od odcinka: Łódź - Sieradz - Wrocław
To wygeneruje potoki podróżnych z dużej stacji węzłowej jaką jest Wrocław (bardzo dobre skomunikowanie z Łodzią i Warszawą przez Wrocław zyskają Jelenia Góra, Wałbrzych, Zgorzelec, Legnica, Kłodzko) oraz natychmiast odczuwalnie poprawi skomunikowanie Polski południowo - zachodniej ze stolicą.

2011-12-18 17:33:07 Autor: Piotr (Tczew)
---.38.108.58.internetia.net.pl
Jeszcze w skrócie:
Zbudowany jako pierwszy dcinek KDP Wrocław - Sieradz natychmiast poprawi opisane wcześniej parametry przejazdu z Polski południowo - zachodniej do Łodzi i Warszwy - proszę spojrzeć na mapę kolejową. I nie będzie to wyodrębniony odcinek linii kolejowej poza istniejącą siecią.
2011-12-18 17:57:33 Autor: Święty Mikołaj
---.dynamic.chello.pl
Jeszcze w nastroju światecznym do przemyślenia \"cud \".

Poprzeczytaniu wypowiedzi na tutejszym forum zauważyłam:
Oto rządzaca PO generalnie reprezentująca klase średnią naraża się własnej bazie stawiając na rewitalizacje zapyziałych linii regionalnych zamiast Y, natomiast tradycyjnie ujmujący się za biednymi, dojeżdżającymi do szkół i bezrobotnymi PIS ( Marek Pol) i SLD (Adam Wieladek, Janusz Dyduch - obecnie PSL) upierają sie żeby fundować luksusowe pociągi dla najbogatszych. Cud , panie . Ida swięta.
2011-12-18 18:37:15 Autor: Marek z Głogowa
---.free.aero2.net.pl
Łódź znalazła pieniądze na KDP

Pewnie całą noc drukowali:p
2011-12-19 14:02:39 Autor: kolejowy men
---.50.125.78
RW
\"Modernizujemy do 200-230 km/h odcinek Poznań - Kunowice z dobudową skrótu zbąszynieckiego - Niemcy po swojej stronie też robią to samo. Na tym odcinku NIE TRZEBA ĹťADNEJ NOWEJ LINII.\"
Przyda się taka moderna jak najszybciej, bo już trąbią w mediach, że jak A2 biegnie do granicy to tłumy Polaków jeżdżą do Berlina i wszyscy autostradką oczywiście i że z Poznania w 2 godziny można dojechać, z Wawy na razie w 6, a jak dociągną ją do Warszawki to 5 godzin wtedy będzie, choć jeszcze trzeba doliczyć wjazd, czy wyjazd z Wawy i wjazd, czy wyjazd z Berlina, ale tak, czy tak kolej musi przyspieszyć, zwłaszcza po takim medialnym zachwalaniu A2. Pozdrawiam.
2011-12-19 18:18:44 Autor: Przemysław Wojtasik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Odnosząc się do pomysłu Łódzkich posłów - gratuluje. Tak dalej !!! Wycofywanie się rakiem z tej inwestycji to błąd.
Pozdrawiam.
2011-12-19 18:25:49 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Taaa, jeszcze z miesiąc zamieszania i miasto na dwie litery straci to co mogłoby zyskać jeszcze w ramach bieżącej perspektywy. Jeszcze z rok i straci to co może zyskać w ramach następnej.

Ambroży Kleks mawiał:

\"Podróże kształcą, ale bajki kształcą w stopniu znacznie większym\"
2011-12-21 23:32:48 Autor: ŁDZ
---.181.128.208.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
ale kmiotów krew zalewa z zazdrości :)
2011-12-23 10:25:22 Autor: KolejDE
---.6.249.99
Usilni prosi sie wiesniakow mentalnych nienawidzacych KDP, by nie zabierali glosu. Zamilczcie debile z PiS. Dla was im gorzej dla Polski, tym lepiej. Wazne by na waza wioche dojezdzach Siemens i zabieral dwie babcie z grzybami i kilku studentow.
2011-12-23 10:33:28 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
http://sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/wypowiedz.xsp?posiedzenie=4&dzien=1&wyp=163&view=1

\"Budowa kolei dużych prędkości to jedna ze sztandarowych inwestycji rządu pana premiera Jarosława Kaczyńskiego, rządu Prawa i Sprawiedliwości, dlatego bardzo cieszyliśmy się, że mimo kontestacji wielu inwestycji przygotowanych przez rząd Prawa i Sprawiedliwości ta akurat uzyskała uznanie w rządach naszych następców. I było nam bardzo miło, gdy w 2007 r. podczas exposĂŠ mogliśmy usłyszeć zapowiedź prezesa Rady Ministrów Donalda Tuska, że jeszcze w tej kadencji ten projekt przejdzie z fazy studium wykonalności w fazę realizacji.\"

BUHAHAHA.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony