Partnerzy serwisu:

Łódź wraca na mapę połączeń nocnych. Jedynie czasowo

Kasper Fiszer 01.09.2022 3k

Łódź wraca na mapę połączeń nocnych. Jedynie czasowo
fot. Kasper Fiszer
Nie licząc kursów sezonowych, mieszkańcy Łodzi nie mają dostępu do żadnych połączeń nocnych realizowanych przez PKP Intercity. Ma się to zmienić już we wrześniu gdy ze stacji Widzew i Chojny odjedzie TLK „Uznam” do Świnoujścia. Zmiana jego trasy jest związana z modernizacją stacji Kutno.
W grudniu zeszłego roku do Łodzi przestały docierać jakiekolwiek pociągi nocne. Wówczas trasę zmieniły IC „Karkonosze” z Warszawy do Szklarskiej Poręby Górnej oraz TLK „Karpaty” z Gdyni do Zakopanego. Pierwszy ze wspomnianych kursów został skierowany na Centralną Magistralę Kolejową, a drugi – na trasę przez Koluszki. W zamian w rozkładzie jazdy nie pojawiły się żadne inne połączenia, choćby dowożące do węzłów, na których można byłoby przesiąść się do omijających Łódź pociągów.

Nocą m.in. do Poznania i Szczecina


Sytuacja ta zmieni sie wraz z wejściem w życie kolejnej korekty rocznego rozkładu jazdy. 4 września wprowadzona zostanie bowiem nocna przerwa w ruchu na stacji Kutno związana m.in. z montażem urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W związku z tym zmieni się trasa nocnego pociągu TLK „Uznam” relacji Warszawa – Kutno – Poznań – Szczecin – Świnoujście.

– Pociąg ten zostanie skierowany przez Łódź i Pabianice z pominięciem Kutna – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Jak wynika z rozkładu jazdy umieszczonego na stronie zarządcy infrastruktury, na terenie Łodzi wyznaczono dwa postoje: na stacjach Widzew ii Chojny. Skład pojedzie linią nr 14 w kierunku Zduńskiej Woli, następnie zjedzie na linię nr 131 ( (tzw. Magistralę Węglową), by następnie skierować się na magistralę E20. Tam zatrzyma się m.in. w Kole i Koninie, a więc już zgodnie z pierwotnymi założeniami.

Mocno opóźniona modernizacja jednej z najważniejszych linii w kraju

Zgodnie z informacjami PKP PLK zmiany w rozkładzie jazdy będa obowiązywać do listopada. Łódź pozostaje więc największym polskim miastem, w którym nie zatrzymują się na stałe żadne pociągi nocne. W ostatnich latach ich oferta była zresztą niestabilna, a pasażerowie mieli możliwość skorzystania z połączeń jadących w różnych kierunkach, często bardzo odmiennych od tych oferowanych w poprzednich edycjach rozkładu.

Przebudowa stacji Kutno jest częścią opóźnionej modernizacji magistrali E20 pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską. Prace toczą się aktualnie na terenie dwóch powstających lokalnych centrów sterowania (LCS): w Kutnie i Łowiczu. Inwestycja ma zostać sfinalizowana w przyszłym roku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony