Łódź wraca na mapę połączeń nocnych. Jedynie czasowo
Kasper Fiszer ⚫ 01.09.2022 ⚫
3k

fot. Kasper Fiszer
Nie licząc kursów sezonowych, mieszkańcy Łodzi nie mają dostępu do żadnych połączeń nocnych realizowanych przez PKP Intercity. Ma się to zmienić już we wrześniu gdy ze stacji Widzew i Chojny odjedzie TLK „Uznam” do Świnoujścia. Zmiana jego trasy jest związana z modernizacją stacji Kutno.
W grudniu zeszłego roku do Łodzi przestały docierać jakiekolwiek pociągi nocne. Wówczas trasę zmieniły IC „Karkonosze” z Warszawy do Szklarskiej Poręby Górnej oraz TLK „Karpaty” z Gdyni do Zakopanego. Pierwszy ze wspomnianych kursów został skierowany na Centralną Magistralę Kolejową, a drugi – na trasę przez Koluszki. W zamian w rozkładzie jazdy nie pojawiły się żadne inne połączenia, choćby dowożące do węzłów, na których można byłoby przesiąść się do omijających Łódź pociągów.
Nocą m.in. do Poznania i Szczecina
Sytuacja ta zmieni sie wraz z wejściem w życie kolejnej korekty rocznego rozkładu jazdy. 4 września wprowadzona zostanie bowiem nocna przerwa w ruchu na stacji Kutno związana m.in. z montażem urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W związku z tym zmieni się trasa nocnego pociągu TLK „Uznam” relacji Warszawa – Kutno – Poznań – Szczecin – Świnoujście.
– Pociąg ten zostanie skierowany przez Łódź i Pabianice z pominięciem Kutna – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Jak wynika z rozkładu jazdy umieszczonego na stronie zarządcy infrastruktury, na terenie Łodzi wyznaczono dwa postoje: na stacjach Widzew ii Chojny. Skład pojedzie linią nr 14 w kierunku Zduńskiej Woli, następnie zjedzie na linię nr 131 ( (tzw. Magistralę Węglową), by następnie skierować się na magistralę E20. Tam zatrzyma się m.in. w Kole i Koninie, a więc już zgodnie z pierwotnymi założeniami.
Mocno opóźniona modernizacja jednej z najważniejszych linii w kraju
Zgodnie z informacjami PKP PLK zmiany w rozkładzie jazdy będa obowiązywać do listopada. Łódź pozostaje więc największym polskim miastem, w którym nie zatrzymują się na stałe żadne pociągi nocne. W ostatnich latach ich oferta była zresztą niestabilna, a pasażerowie mieli możliwość skorzystania z połączeń jadących w różnych kierunkach, często bardzo odmiennych od tych oferowanych w poprzednich edycjach rozkładu.
Przebudowa stacji Kutno jest częścią opóźnionej modernizacji magistrali E20 pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską. Prace toczą się aktualnie na terenie dwóch powstających lokalnych centrów sterowania (LCS): w Kutnie i Łowiczu. Inwestycja ma zostać sfinalizowana w przyszłym roku.
Nocą m.in. do Poznania i Szczecina
Sytuacja ta zmieni sie wraz z wejściem w życie kolejnej korekty rocznego rozkładu jazdy. 4 września wprowadzona zostanie bowiem nocna przerwa w ruchu na stacji Kutno związana m.in. z montażem urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W związku z tym zmieni się trasa nocnego pociągu TLK „Uznam” relacji Warszawa – Kutno – Poznań – Szczecin – Świnoujście.
– Pociąg ten zostanie skierowany przez Łódź i Pabianice z pominięciem Kutna – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Jak wynika z rozkładu jazdy umieszczonego na stronie zarządcy infrastruktury, na terenie Łodzi wyznaczono dwa postoje: na stacjach Widzew ii Chojny. Skład pojedzie linią nr 14 w kierunku Zduńskiej Woli, następnie zjedzie na linię nr 131 ( (tzw. Magistralę Węglową), by następnie skierować się na magistralę E20. Tam zatrzyma się m.in. w Kole i Koninie, a więc już zgodnie z pierwotnymi założeniami.
Mocno opóźniona modernizacja jednej z najważniejszych linii w kraju
Zgodnie z informacjami PKP PLK zmiany w rozkładzie jazdy będa obowiązywać do listopada. Łódź pozostaje więc największym polskim miastem, w którym nie zatrzymują się na stałe żadne pociągi nocne. W ostatnich latach ich oferta była zresztą niestabilna, a pasażerowie mieli możliwość skorzystania z połączeń jadących w różnych kierunkach, często bardzo odmiennych od tych oferowanych w poprzednich edycjach rozkładu.
Przebudowa stacji Kutno jest częścią opóźnionej modernizacji magistrali E20 pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską. Prace toczą się aktualnie na terenie dwóch powstających lokalnych centrów sterowania (LCS): w Kutnie i Łowiczu. Inwestycja ma zostać sfinalizowana w przyszłym roku.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |