Partnerzy serwisu:

Łódź Widzew: Walka o tunel pod torami

Roman Czubiński 13.02.2014 283

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-02-13 15:22:22 Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl
Jedyny ratunek w tym, aby udało się tunel zaliczyć do infrastruktury drogowej, jakże miłej dla wszystkich bez wyjątku rządzących po roku 1989.
2014-02-13 16:49:06 Autor: m.
---.play-internet.pl
Autor chyba nie z Łodzi albo łyka wszystko jak młody pelikan. Gdzie te "osoby mieszkające kilkaset metrów od dworca, po północnej stronie"? Patrzę na zdjęcie satelitarne i widzę kilka domów jednorodzinnych gdzieś daleko na polach - http://goo.gl/maps/pCpaH
Nie ma to jak szastać nie swoimi pieniędzmi. Zbudujcie nam tunel za osiem baniek bo kilka osób mieszkających gdzieś w polu być może raz od wielkiego dzwonu z niego skorzysta - zdaje się mówi samorząd. Autor sprawdził ile osób mieszka po tej stronie torów? Ile ma samochody? Kto korzysta z kolei? Dlaczego za dojście dla pracowników ŁKA ma płacić kto inny niż sama ŁKA? CTRL+C, CTRL+V i mamy artykuł na "branżowym" portalu...
2014-02-13 18:00:54 Autor: gosc23
---.mielec.mm.pl
Chcą przejścia podziemnego ale jak słyszą koszty to odsyłają do PKP. Niech PKP zrobi a PKP nie jest od tego i nie powinno wydawać na przejście ani złotówki
2014-02-13 21:49:27 Autor: Ryszard
---.centertel.pl
Właśnie przez traktowanie PLK przez samorządy jako dojnej krowy, która prócz wykonania inwestycji kolejowej przebuduje pół miasta niektóre zadania idą tak wolno. "Nie przebudujecie nam dróg, wodociągów? - No to wam nie uzgodnimy projektu i pierdyliona pozwoleń na terenie naszej mieściny." Sorry, kolej jest od inwestycji, które bezpośrednio służą pasażerom. A nie od komunikowania pól, żeby dobrze zrobić samorządowcom przed wyborami.
2014-02-13 22:48:42 Autor: Frt
---.play-internet.pl
I to jest wlasnie skurwysynstwo wladz Lodzi. Miesiacami twierdzili ze sie nie da, ze PLK sie nie zgadza, PKP tez nie, mieszkancy nie potrzebuja itp. Dopiero jak mieszkancy wyslali pisma wyzej, postraszyli gazetami to sie okazuje ze wladze Lodzi wcale z nikim nie rozmawialy o pomysle mieszkancow tylko wyrzucily go po cichu do smieci. Tak tez sie dzieje z innymi inwestycjami na terenia miasta a szczyt indolencji I niedasizmu osiaga lodzki ZDiT. Robia wszystko zeby brac kaske, przytulac premie z unii a zeby nic nie zrobic dla mieszkancow, co wiecej jesli moznaby pojsc im na reke to wladza robi dokladnie odwrotnie niz chca tego mieszkancy. Tym sposobem funduje tez nam przebudowe trasy wz ktora niczego nie ulatwia I nie zalatwi problemu korkow bo generuja je inne skrzyzowania, natomiast jest okazja na utopienie gory kasy z ktorej trudno kogos rozliczyc. Bo przeciez ile razy drozszy bedzie wydziwiony pseudoartstycznie przystanek tramwajowy od zwyklego nikt nie jest w stanie oszacowac. Mozna zalatwic kolegom kilkadziesiat baniek. No a ile baniek mozna zalatwic na betonowym przejsciu podziemnym, albo przedluzeniu Puszkina na pn przez nieuzytki I pola? Najlepsze intetesy robi sie w drogim centrum a nie na ziemi niczyjej. Moze I rzadzaca PO robi wiecej od poprzednich wladz, tylko co z tego jak robi tak zeby zrobic po lebkach nie liczac sie ze zdaniem mieszkancow? Roznica mozna zobrazowac tak: jak w restauracji by nas najpierw obslugial kelner ktory nie robil nic, a potem przyszedl taki ktory przynosil co innego niz zamawiamy, gorszego I tanszego. W obu przypadkach jestesmy glodni mimo iz placimy.

Mam nadzieje ze tunel powstanie, ale nie tylko on, bo sa potrzebne tez inne inwestycje ktore miasto robi po lebkach albo w ogole nie robi lub sie nie stara zeby byly robione. S14, Puszkina, Konstytucyjna (puszczona przez park w niezaglebionym tunelu jak wislostrada) Trasa gorna etap 3, Slaska, alternatywne aleje do trasy WZ laczace wch z zach, bo ich nie ma albo urywaja sie w polu lub koncza rozjazdem w waska uliczke. Mozna wymieniac bez konca projekty, niezrealizowane albo porzucone na lata na poczatkowych etapach inwestycji. Albo takie ktore nie spelniaja,swoich funkcji bo jakis pseudo inzynier zaprojektuje np na miejskiej obwodnicy jaka jest Jana Pawla setki swiatel dla pieszych zamiast kladek I tuneli jak to ma miejsce np w Warszawie I pelno swiatel na ktorych priorytet maja nawet poprzeczne drogi prawie gruntowe. Dzieki temu np dwupasmowa krajowa 1 ma co 1 min czerwone przez kolejna minute, mimo iz nic nie jedzie z takiej poprzecznej ulicy. To jest norma nawet o 4 w nocy. Glupota bezsens czy specjalne upierdliwe ustawienie swiatel, nie sposob dojsc.

No I Niciarniana, pomijam kwestje ze tunel juz tam mial byc pod ziemia teraz budowa estakady trzeba ratowac przejezdnosc ulicy. Tu sie zgodze z wladza, zaden przejazd w poziomie zero ze szlabanami nie jest rozwiazaniem, bo ten zamniety przez 7 z kazdych 10min stanie sie kompletnie bezuzyteczny, a pociagow bedzie tam naprawde duzo: TLK, PR, LKA I kiedys moze KDP skutecznie zamkna szlabany.
2014-02-14 06:34:55 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Frt:
"I to jest wlasnie skurwysynstwo wladz Lodzi. Miesiacami twierdzili ze sie nie da, ze PLK sie nie zgadza, PKP tez nie, mieszkancy nie potrzebuja itp. Dopiero jak mieszkancy wyslali pisma wyzej, postraszyli gazetami to sie okazuje ze wladze Lodzi wcale z nikim nie rozmawialy o pomysle mieszkancow tylko wyrzucily go po cichu do smieci. Tak tez sie dzieje z innymi inwestycjami na terenia miasta a szczyt indolencji I niedasizmu osiaga lodzki ZDiT. Robia wszystko zeby brac kaske, przytulac premie z unii a zeby nic nie zrobic dla mieszkancow, co wiecej jesli moznaby pojsc im na reke to wladza robi dokladnie odwrotnie niz chca tego mieszkancy. Tym sposobem funduje tez nam przebudowe trasy wz ktora niczego nie ulatwia I nie zalatwi problemu korkow bo generuja je inne skrzyzowania, natomiast jest okazja na utopienie gory kasy z ktorej trudno kogos rozliczyc. Bo przeciez ile razy drozszy bedzie wydziwiony pseudoartstycznie przystanek tramwajowy od zwyklego nikt nie jest w stanie oszacowac. Mozna zalatwic kolegom kilkadziesiat baniek. No a ile baniek mozna zalatwic na betonowym przejsciu podziemnym, albo przedluzeniu Puszkina na pn przez nieuzytki I pola? Najlepsze intetesy robi sie w drogim centrum a nie na ziemi niczyjej. Moze I rzadzaca PO robi wiecej od poprzednich wladz, tylko co z tego jak robi tak zeby zrobic po lebkach nie liczac sie ze zdaniem mieszkancow? Roznica mozna zobrazowac tak: jak w restauracji by nas najpierw obslugial kelner ktory nie robil nic, a potem przyszedl taki ktory przynosil co innego niz zamawiamy, gorszego I tanszego. W obu przypadkach jestesmy glodni mimo iz placimy.

Mam nadzieje ze tunel powstanie, ale nie tylko on, bo sa potrzebne tez inne inwestycje ktore miasto robi po lebkach albo w ogole nie robi lub sie nie stara zeby byly robione. S14, Puszkina, Konstytucyjna (puszczona przez park w niezaglebionym tunelu jak wislostrada) Trasa gorna etap 3, Slaska, alternatywne aleje do trasy WZ laczace wch z zach, bo ich nie ma albo urywaja sie w polu lub koncza rozjazdem w waska uliczke. Mozna wymieniac bez konca projekty, niezrealizowane albo porzucone na lata na poczatkowych etapach inwestycji. Albo takie ktore nie spelniaja,swoich funkcji bo jakis pseudo inzynier zaprojektuje np na miejskiej obwodnicy jaka jest Jana Pawla setki swiatel dla pieszych zamiast kladek I tuneli jak to ma miejsce np w Warszawie I pelno swiatel na ktorych priorytet maja nawet poprzeczne drogi prawie gruntowe. Dzieki temu np dwupasmowa krajowa 1 ma co 1 min czerwone przez kolejna minute, mimo iz nic nie jedzie z takiej poprzecznej ulicy. To jest norma nawet o 4 w nocy. Glupota bezsens czy specjalne upierdliwe ustawienie swiatel, nie sposob dojsc.

No I Niciarniana, pomijam kwestje ze tunel juz tam mial byc pod ziemia teraz budowa estakady trzeba ratowac przejezdnosc ulicy. Tu sie zgodze z wladza, zaden przejazd w poziomie zero ze szlabanami nie jest rozwiazaniem, bo ten zamniety przez 7 z kazdych 10min stanie sie kompletnie bezuzyteczny, a pociagow bedzie tam naprawde duzo: TLK, PR, LKA I kiedys moze KDP skutecznie zamkna szlabany."
Zapraszam sobie puknąć w główkę, bo sukinsyństwo było tylko i wyłącznie ze strony PLK. Na początek zakładali, że tunelu nie będzie, potem naglę wymyślili pomysł (w ramach ŁKA) aby go podciągnąć (dla pracowników zakładu utrzymania) aby wyciągnąć forsę od wszystkich, tylko nie od siebie, potem temat znów zamilkł (i dobrze, że miasto go zatuszowało, gdyż to nie był problem miasta), to znów zaczęła się jatka o temat który powinien być od początku jaasny, czy budowa tunelu na całym przebiegu, no ale łatwiej j...ać na miasto, bo Twoje kompetencji nadają się na forum gazdety.pl, czy onetu.
2014-02-14 10:19:55 Autor: Roman Czubiński
---.toya.net.pl
@ m. (2014-02-13 16:49:06):

"Gdzie te "osoby mieszkające kilkaset metrów od dworca, po północnej stronie"? Patrzę na zdjęcie satelitarne i widzę kilka domów jednorodzinnych gdzieś daleko na polach - http://goo.gl/maps/pCpaH"

A ulica Lawinowa (której zabudowa szybko się rozrasta, i to w obie strony), to pies? A Henrykowska?

"Nie ma to jak szastać nie swoimi pieniędzmi. Zbudujcie nam tunel za osiem baniek bo kilka osób
mieszkających gdzieś w polu być może raz od wielkiego dzwonu z niego skorzysta - zdaje się
mówi samorząd."

Twoje "kilka" trzeba by pomnożyć przez co najmniej sto, jeśli wziąć pod uwagę potencjalnych pasażerów z obszarów na północ od torów. A to, że ktoś mieszka w polu, nie musi skazywać go na odcięcie od kolei i dobrze, że samorząd wreszcie to zrozumiał.

"Autor sprawdził ile osób mieszka po tej stronie torów? Ile ma samochody?"

A Komentator pomyślał, że środkiem dojazdu na dworzec niekoniecznie musi być samochód? I że ci, którzy samochodu nie mają, też z dworca korzystają/chcą korzystać? I że północny wylot tunelu wraz z parkingiem także wielu zmotoryzowanym znakomicie ułatwiłby dojazd, więc i zachęcił do korzystania z kolei?

"Dlaczego za dojście dla pracowników ŁKA ma płacić kto inny niż sama ŁKA?"

Nie "dlaczego", a "po co". Po to na przykład, żeby nie dochodziło do wypadków przy przechodzeniu przez tory na dziko.

"CTRL+C, CTRL+V i mamy artykuł na "branżowym" portalu..."

Najpierw myśleć, potem klepać głupoty w komentarzach.
2014-02-14 17:40:52 Autor: Siemens
---.174.72.95

Siemens
Faktem jest, że Widzew w tym miejscu jest przecięty torami i miejsc do bezpiecznej przeprawy nie ma.
Przydałby się i popieram.
Są na to przepisy unijne mówiące o ilości niezbędnych przejść drogowo-pieszych na dany obszar i gęstość zaludnienia.
Tu szukajcie pomysłów na to.
2014-02-14 17:42:09 Autor: Siemens
---.174.72.95

Siemens
W odpowiedzi na post Bozia:
"Zapraszam sobie puknąć w główkę, bo sukinsyństwo było tylko i wyłącznie ze strony PLK. Na początek zakładali, że tunelu nie będzie, potem naglę wymyślili pomysł (w ramach ŁKA) aby go podciągnąć (dla pracowników zakładu utrzymania) aby wyciągnąć forsę od wszystkich, tylko nie od siebie, potem temat znów zamilkł (i dobrze, że miasto go zatuszowało, gdyż to nie był problem miasta), to znów zaczęła się jatka o temat który powinien być od początku jaasny, czy budowa tunelu na całym przebiegu, no ale łatwiej j...ać na miasto, bo Twoje kompetencji nadają się na forum gazdety.pl, czy onetu."
Ale w Łodzi lepiej budować fosę na Piłsudskiego :-)
2014-02-14 17:42:14 Autor: Siemens
---.174.72.95

Siemens
W odpowiedzi na post Bozia:
"Zapraszam sobie puknąć w główkę, bo sukinsyństwo było tylko i wyłącznie ze strony PLK. Na początek zakładali, że tunelu nie będzie, potem naglę wymyślili pomysł (w ramach ŁKA) aby go podciągnąć (dla pracowników zakładu utrzymania) aby wyciągnąć forsę od wszystkich, tylko nie od siebie, potem temat znów zamilkł (i dobrze, że miasto go zatuszowało, gdyż to nie był problem miasta), to znów zaczęła się jatka o temat który powinien być od początku jaasny, czy budowa tunelu na całym przebiegu, no ale łatwiej j...ać na miasto, bo Twoje kompetencji nadają się na forum gazdety.pl, czy onetu."
Ale w Łodzi lepiej budować fosę na Piłsudskiego :-)
2014-02-15 00:36:46 Autor: sporadyczny pasażer
---.toya.net.pl
tunel-przejście pod torami na Widzewie jest bardzo potrzebny. dojazd na Widzew od strony północnej - Stoków, Sikawy, Mileszek i Nowosolnej a dalej Marysina i Dołów (to trochę dalej niż paręset metrów, bo Łódź jest jednak dużym miastem) ułatwi dojazd do dworca wielu tysiącom mieszkańców miasta, bo oni, choćby sporadycznie, z pociągów korzystają. Dziś muszą pchać się Widzewską czy Niciarnianą, niedługo (zamknięte będą i Widzewska i Niciarniana) będą wyrzuceni na południe przez zakorkowane rondo Solidarności! paranoja! jakoś na innych dworcach dostęp do peronów i budynku stacyjnego jest zazwyczaj dostępny z obu stron linii kolejowej. a budową dworców zajmuje się PKP... chyba?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony