Partnerzy serwisu:

Łódź: Trwają roboty torowe na kilku stacjach

Kasper Fiszer 22.08.2017 1,1k

Łódź: Trwają roboty torowe na kilku stacjach
Roboty na stacji Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
W Łodzi i Zgierzu toczą się prace remontowe, które realizowane są w ramach szerszego projektu odwołującego się do planów stworzenia aglomeracji warszawsko-łódzkiej. Nie obejmują jednak głównego ciągu łączącego oba największe miasta centralnej Polski.
Pierwsze informacje o planach stworzenia organizmu aglomeracyjnego, który obejmowałby zarówno Łódź, jak i Warszawę, pojawiły się w lutym zeszłego roku. Ministerstwo Rozwoju zaproponowało wówczas budowę szybkiego połączenia kolejowego, które silniej związałoby dwa największe miasta centralnej Polski. Zamiar ten ujęto w Planie na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, który znany jest szerzej jako Plan Morawieckiego.

Nie tylko remont wiaduktu

Zarys koncepcji uwzględniony w dokumencie strategicznym był jednak wyjątkowo ogólnikowy i nie pozwalał na stwierdzenie, jak miałaby funkcjonować dopiero co zmodernizowana linia kolejowa, by pełnić rolę swoistego łącznika. – Plan ma charakter kierunkowy – tłumaczył nam na początku 2016 r. Stanisław Krakowski z Wydziału Prasowego Ministerstwa Rozwoju. Choć do dziś nie opublikowano szerszych zamierzeń dotyczących tego pomysłu, toczy się właśnie inwestycja, której nazwa odwołuje się do ówczesnych planów.

PKP PLK prowadzą bowiem obecnie roboty w ramach zadania „Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w obrębie aglomeracji warszawsko-łódzkiej na terenie działania Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi”. Zakres prac obejmuje m.in. opisywany już na naszych łamach remont wiaduktu nad ul. Łagiewnicką w Łodzi, który ma zakończyć się na przełomie sierpnia i września. W skład inwestycji wchodzą jednak także drobniejsze roboty w kilku lokalizacjach.

Zarządca chce utrzymać dobre parametry techniczne

– Rewitalizowane są tory w obrębie stacji Łódź Kaliska, Zgierz oraz Łódź Chojny – wylicza Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Na najważniejszej z wymienionych stacji – Łodzi Kaliskiej – remontowany jest obecnie tor nr 7 przy peronie 3. Choć nieco utrudnione jest korzystanie z tego peronu, ruch pociągów odbywa się normalnie.

– Prace mają na celu utrzymanie dobrych parametrów technicznych infrastruktury. Koszt zadania to ok. 15 mln zł. Roboty są już na półmetku i zakończą się w połowie października – mówi przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.

Prace nie przybliżą Łodzi i Warszawy

Co jednak interesujące, żadne z miejsc, w których toczą się obecnie roboty odwołujące się do koncepcji aglomeracji warszawsko-łódzkiej, nie leży na głównym ciągu komunikacyjnym łączącym stolicę z odległą o ok. 130 km Łodzią. Po otwarciu dworca Łódź Fabryczna z Łodzi Kaliskiej do Warszawy nie jedzie ani jeden kurs. Bezpośrednie połączenia w tym kierunku nie są odprawiane również ze Zgierza, a więc nie przejeżdżają i po przebudowywanym wiadukcie. Dworzec Chojny obsługuje zaś tylko nieliczne pociągi przelotowe. Nie można też spodziewać się, by kolejne miesiące przyniosły inwestycje o porównywalnym charakterze, ale przyczyniające się w większym stopniu do budowy szybkiego połączenia Łódź – Warszawa. – W najbliższym czasie nie mamy w planach rozpoczynania kolejnych projektów o podobnym zakresie w województwie łódzkim – stwierdza bowiem Łukasz Kwasiborski.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony