Partnerzy serwisu:

Łódź: Skomplikowane zasady taryfowe w zmieniających kategorię interRegio

Kasper Fiszer 15.03.2022 2,3k

Łódź: Skomplikowane zasady taryfowe w zmieniających kategorię interRegio
fot. Kasper Fiszer
Pasażerowie pociągów z Poznania przez Łódź do Warszawy nie mogą korzystać m.in. z RegioKarnetu czy biletu strefowego, jeśli zamierzają przejechać przez stację Łódź Kaliska lub przystanek Łódź-Retkinia. Rodzi to konieczność dopłat. Przewoźnik tłumaczy że stosuje zasady taryfowe zgodnie z rzeczywistym przebiegiem kursów.
Od 12 grudnia zeszłego roku Warszawę i Poznań ponownie łączą pociągi Polregio. Dwie pary kursów w tej relacji, a także jedną parę połączeń Ostrów Wielkopolski – Warszawa Główna – Ostrów Wielkopolski, przewoźnik – Polregio – utworzył, łącząc w porozumieniu z samorządami województw łódzkiego i wielkopolskiego relacje istniejących wcześniej pociągów Regio z Poznania i Ostrowa do Łodzi oraz interRegio z Łodzi do Warszawy. Choć jazda ze stolicy Wielkopolski do stolicy kraju przez Łódź jest naokrężna i czasochłonna, dzięki nowemu połączeniu bezpośredni pociąg do stolicy otrzymał szereg mniejszych miejscowości południowej Wielkopolski oraz zachodniej Ziemi Łódzkiej.

Zmiana kategorii to także zmiana zasad taryfowych

Należy przy tym zaznaczyć, że połączenie relacji nie oznacza unifikacji kategorii pociągu: z Poznania i Ostrowa Wielkopolskiego do Łodzi dotrzemy pociągiem Regio, który na dalszym odcinku trasy staje się interRegio z droższą taryfą biletową. W iR nie są też honorowane niektóre oferty specjalne Polregio. Rodzi to pewne problemy dla podróżnych, bo zmiana kategorii odbywa się na ogół na stacji Łódź Kaliska. Chcący dojechać z Poznania np. na węzłową stację Łódź-Widzew na podstawie choćby popularnego RegioKarnetu muszą liczyć się z koniecznością dopłaty. – Zgodnie z rozkładem jazdy pociągi zmieniają też kategorię na przystanku Łódź-Retkinia – informuje Zespół Prasowy Polregio. Dotyczy to kursów omijających Kaliską w związku z trwającą modernizacją tej stacji.

Wówczas sytuacja pasażerów wydaje się jeszcze bardziej skomplikowana, bo jeśli podróżują oni z Poznania do Łodzi, bez dopłaty mogą dotrzeć jedynie do przystanków Lublinek i Retkinia, które są położone daleko od centrum i pozostają z nim stosunkowo słabo skomunikowane. » Bilety kombinowane wydajemy ze zmianą kategorii zgodnie z faktycznym przebiegiem trasy – podkreślają służby prasowe przewoźnika. Dodają także, że w pociągach interRegio – a więc także w kursach z Poznania – nie są honorowane bilety czasowe i strefowe stosowane w aglomeracji łódzkiej w porozumieniu z organizatorem przewozów i z miastem Łódź (mowa tu o ofercie zintegrowanej cenowo z systemem taryfowym komunikacji miejskiej).

Wyjątkiem są łódzkie bilety miejskie – te uprawniają do jazdy iR

W iR można natomiast podróżować z samym biletem miejskim (wyemitowanym przez samorząd Łodzi). Przewoźnik honoruje zarówno bilety papierowe, jak i zakodowane na miejskiej karcie Migawka czy zakupione w aplikacji mobilnej. Polregio potwierdziło przy tym, że jadąc z RegioKarnetem bądź Biletem Turystycznym, nie możemy skorzystać z przejazdu interRegio na terenie Łodzi, nawet jeśli kończymy przejazd rozpoczęty np. w Poznaniu.

Obecnie na stację Łódź Kaliska wjeżdża (i zmienia tam czoło) połowa pociągów zmieniających w Łodzi kategorię. Pozostałe trzy kierowane są z przystanku Łódź-Retkinia bezpośrednio na przystanek Łódź Pabianicka lub na odwrót. Ominięcie remontowanego węzła pozwala na pewne skrócenie czasu przejazdu.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
POLREGIO
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony