Łódź Pabianicka: Siedmiu pasażerów na kurs?
Kasper Fiszer ⚫ 23.06.2017 ⚫
2,5k

Tablica na przystanku Łódź Pabianicka.fot. Kasper Fiszer.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa informuje, że ze zlikwidowanych postojów na przystanku Łódź Pabianicka korzystało średnio siedmiu pasażerów na kurs. Metody badania frekwencji przez PKP Intercity budzą wątpliwości stowarzyszenia skupiającego podróżujących z Łodzi do Warszawy. Sam przewoźnik nie przedstawił nadal oficjalnie swoich danych dotyczących wymiany pasażerskiej na nieobsługiwanym już przystanku.
Nie kończy się debata związana z likwidacją postojów kursów PKP Intercity na przystanku Łódź Pabianicka. Największy przewoźnik dalekobieżny przestał zatrzymywać tam pociągi InterCity „Dąbrowska”, „Konopnicka”, „Słowacki”, „Asnyk” i „Orzeszkowa” w połowie czerwca. Wszystkie kursowały na trasie Wrocław – Ostrów Wlkp. – Łódź – Warszawa (i w relacjach dłuższych). Jak informowaliśmy przed kilkoma dniami, decyzji tej sprzeciwia się stowarzyszenie Kolejowa Linia Łódzka, które skupia grupę podróżnych korzystających z trasy Łódź – Warszawa.
MIB nie zleci przywrócenia postojów
Kolejnym podmiotem, który zdecydował się oprotestować zmiany w rozkładzie jazdy, jest Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Jaworzynie Śląskiej (organizacja podejmowała już wcześniej działalność także poza Dolnym Śląskiem). Jego prezes Łukasz Romaniecki przekazał redakcji „Rynku Kolejowego” swoją korespondencję z organizatorem przewozów – Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa. Dotychczas PKP Intercity nie odpowiedziało na nasze pytania dotyczące liczby korzystających ze zlikwidowanego postoju, ograniczając się do wyjaśnienia, że była ona stosunkowo niewielka. Informacje zawarte w pismach MIB są więc pierwszymi konkretnymi danymi tej sprawie.
– Według posiadanych [przez MIB] danych z przystanku korzystało średnio siedmiu pasażerów na pociąg – czytamy w odpowiedzi udzielonej przez zastępcę dyrektora Departamentu Kolejnictwa MIB Jakuba Kapturzaka. Zdaniem przedstawiciela resortu liczba ta nie uzasadnia utrzymania postoju. Ministerstwo nie więc będzie zlecać przewoźnikowi ponownego zatrzymywania tam finansowanych z budżetu państwa kursów.
Pociągi nadal przystają w Łodzi trzykrotnie
Jakub Kapturzak przypomina także, że wszystkie pięć par pociągów, których dotyczą czerwcowe zmiany siatki przystankowej na terenie Łodzi, nadal obsługuje trzy inne łódzkie przystanki: Łódź Widzew, Łódź Dąbrowa i Łódź Chojny. – Wyżej wymienione postoje zapewniają sprawną obsługę aglomeracji łódzkiej pociągami Spółki [PKP Intercity] uruchamianymi na trasie Warszawa – Wrocław (przez Łódź) – ocenia. Połączenia nie przejeżdżają jednak przez żadną z dwóch głównych stacji w mieście (Fabryczna i Kaliska). Postój przy peronach zlokalizowanych nieopodal skrzyżowania ul. Pabianickiej i al. Jana Pawła II częściowo niwelował tę niedogodność, ponieważ przystanek jest relatywnie dobrze skomunikowany transportem publicznym z rejonem Łodzi Kaliskiej.
Przypomnijmy, że stowarzyszenie Kolejowa Linia Łódzka sugerowało w swoim niedawnym piśmie, że dane o frekwencji posiadane przez PKP Intercity mogą być zaniżone. Zdaniem KLŁ drużyny konduktorskie, które przygotowywały statystykę, nie były w stanie dokładnie policzyć wsiadających i wysiadających podróżnych m.in. ze względu na dużą liczbę zadań, jakie musi wykonywać personel pokładowy, długość składów i niewielką liczbę konduktorów obserwujących peron. – Oczekujemy rzetelności i profesjonalizmu w prowadzonych badaniach i przygotowywaniu oferty przewozowej – pisał we wniosku do PKP Intercity o przywrócenie postojów Tomasz Gidelski, przedstawiciel stowarzyszenia. Czekamy na szczegółowe stanowisko przewoźnika, które ma zostać przesłane do naszej redakcji po udzieleniu odpowiedzi na pismo KLŁ.
MIB nie zleci przywrócenia postojów
Kolejnym podmiotem, który zdecydował się oprotestować zmiany w rozkładzie jazdy, jest Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Jaworzynie Śląskiej (organizacja podejmowała już wcześniej działalność także poza Dolnym Śląskiem). Jego prezes Łukasz Romaniecki przekazał redakcji „Rynku Kolejowego” swoją korespondencję z organizatorem przewozów – Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa. Dotychczas PKP Intercity nie odpowiedziało na nasze pytania dotyczące liczby korzystających ze zlikwidowanego postoju, ograniczając się do wyjaśnienia, że była ona stosunkowo niewielka. Informacje zawarte w pismach MIB są więc pierwszymi konkretnymi danymi tej sprawie.
– Według posiadanych [przez MIB] danych z przystanku korzystało średnio siedmiu pasażerów na pociąg – czytamy w odpowiedzi udzielonej przez zastępcę dyrektora Departamentu Kolejnictwa MIB Jakuba Kapturzaka. Zdaniem przedstawiciela resortu liczba ta nie uzasadnia utrzymania postoju. Ministerstwo nie więc będzie zlecać przewoźnikowi ponownego zatrzymywania tam finansowanych z budżetu państwa kursów.
Pociągi nadal przystają w Łodzi trzykrotnie
Jakub Kapturzak przypomina także, że wszystkie pięć par pociągów, których dotyczą czerwcowe zmiany siatki przystankowej na terenie Łodzi, nadal obsługuje trzy inne łódzkie przystanki: Łódź Widzew, Łódź Dąbrowa i Łódź Chojny. – Wyżej wymienione postoje zapewniają sprawną obsługę aglomeracji łódzkiej pociągami Spółki [PKP Intercity] uruchamianymi na trasie Warszawa – Wrocław (przez Łódź) – ocenia. Połączenia nie przejeżdżają jednak przez żadną z dwóch głównych stacji w mieście (Fabryczna i Kaliska). Postój przy peronach zlokalizowanych nieopodal skrzyżowania ul. Pabianickiej i al. Jana Pawła II częściowo niwelował tę niedogodność, ponieważ przystanek jest relatywnie dobrze skomunikowany transportem publicznym z rejonem Łodzi Kaliskiej.
Przypomnijmy, że stowarzyszenie Kolejowa Linia Łódzka sugerowało w swoim niedawnym piśmie, że dane o frekwencji posiadane przez PKP Intercity mogą być zaniżone. Zdaniem KLŁ drużyny konduktorskie, które przygotowywały statystykę, nie były w stanie dokładnie policzyć wsiadających i wysiadających podróżnych m.in. ze względu na dużą liczbę zadań, jakie musi wykonywać personel pokładowy, długość składów i niewielką liczbę konduktorów obserwujących peron. – Oczekujemy rzetelności i profesjonalizmu w prowadzonych badaniach i przygotowywaniu oferty przewozowej – pisał we wniosku do PKP Intercity o przywrócenie postojów Tomasz Gidelski, przedstawiciel stowarzyszenia. Czekamy na szczegółowe stanowisko przewoźnika, które ma zostać przesłane do naszej redakcji po udzieleniu odpowiedzi na pismo KLŁ.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |