Partnerzy serwisu:

Łódź Kaliska: Zbliża się remont szlaku do Lublinka

Kasper Fiszer 28.01.2020 3,7k

Łódź Kaliska: Zbliża się remont szlaku do Lublinka
Pociąg na stacji Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
PKP PLK zapewniają, że wciąż aktualne jest założenie zakończenia robót na łódzkim odcinku linii kolejowej nr 14 jeszcze w tym roku. Niebawem ruszyć mają prace na szlakach Łódź Kaliska – Lublinek i Dobroń – Łask. Pomiędzy Zduńską Wolą a Łaskiem udało się już zmodernizować oba tory.
Trwa przebudowa linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Prace powodują bardzo istotne utrudnienia dla pasażerów, bo większość pociągów regionalnych zastąpiona jest komunikacją autobusową. Jak zapewnia nas jednak zarządca infrastruktury, widać już niektóre efekty inwestycji, a niebawem prace wkroczą na nowy etap.

Pomiędzy Łaskiem a Zduńską Wolą oba tory są już zmodernizowane

– Komfortowe podróże zapewniają już stacje Zduńska Wola i Łask – ocenia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Pomiędzy tymi stacjami pociągi kursują już po dwóch zmodernizowanych torach – dodaje. Obecnie prace prowadzone są na odcinkach Dobroń – Łask i Pabianice – Lublinek, a nasz rozmówca określa je jako intensywne.

– Na tym etapie przebudowywane są też stacja Pabianice i przystanek Kolumna – informuje przedstawiciel PKP PLK. W obu tych przypadkach budowane są nowe perony. W Pabianicach powstaje też przejście podziemne (dotychczas podróżni przechodzili na dalsze perony w poziomie szyn).

Jednoczesne prace na terenie Łodzi oraz między Dobroniem a Pabianicami

W drugim kwartale tego roku mają zacząć się natomiast roboty na początkowym odcinku linii nr 14 – pomiędzy stacjami Łódź Kaliska i Lublinek. W tym samym czasie roboty obejmą też fragment Pabianice – Dobroń. – Zakończenie inwestycji zaplanowano w tym roku – zapewnia Rafał Wilgusiak. Dodaje, że w związku z tym pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych peronów nie tylko w Pabianicach i Kolumnie, ale też w Łodzi na Lublinku, Chechle i Dobroniu. Pierwotnie zakładano, że roboty skończą się w trzecim kwartale tego roku. Choć potrwają prawdopodobnie o kwartał dłużej, opóźnienie nie jest tak znaczące, jak w przypadku szeregu innych inwestycji liniowych.

Trasa zostanie przystosowana do prowadzenia ruchu z prędkością do 120 km/godz. Ma to skrócić czas przejazdu pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą nawet o 15 minut.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony