Łódź Kaliska: Zbliża się remont szlaku do Lublinka
Kasper Fiszer ⚫ 28.01.2020 ⚫
3,7k

Pociąg na stacji Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
PKP PLK zapewniają, że wciąż aktualne jest założenie zakończenia robót na łódzkim odcinku linii kolejowej nr 14 jeszcze w tym roku. Niebawem ruszyć mają prace na szlakach Łódź Kaliska – Lublinek i Dobroń – Łask. Pomiędzy Zduńską Wolą a Łaskiem udało się już zmodernizować oba tory.
Trwa przebudowa linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Prace powodują bardzo istotne utrudnienia dla pasażerów, bo większość pociągów regionalnych zastąpiona jest komunikacją autobusową. Jak zapewnia nas jednak zarządca infrastruktury, widać już niektóre efekty inwestycji, a niebawem prace wkroczą na nowy etap.
Pomiędzy Łaskiem a Zduńską Wolą oba tory są już zmodernizowane
– Komfortowe podróże zapewniają już stacje Zduńska Wola i Łask – ocenia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Pomiędzy tymi stacjami pociągi kursują już po dwóch zmodernizowanych torach – dodaje. Obecnie prace prowadzone są na odcinkach Dobroń – Łask i Pabianice – Lublinek, a nasz rozmówca określa je jako intensywne.
– Na tym etapie przebudowywane są też stacja Pabianice i przystanek Kolumna – informuje przedstawiciel PKP PLK. W obu tych przypadkach budowane są nowe perony. W Pabianicach powstaje też przejście podziemne (dotychczas podróżni przechodzili na dalsze perony w poziomie szyn).
Jednoczesne prace na terenie Łodzi oraz między Dobroniem a Pabianicami
W drugim kwartale tego roku mają zacząć się natomiast roboty na początkowym odcinku linii nr 14 – pomiędzy stacjami Łódź Kaliska i Lublinek. W tym samym czasie roboty obejmą też fragment Pabianice – Dobroń. – Zakończenie inwestycji zaplanowano w tym roku – zapewnia Rafał Wilgusiak. Dodaje, że w związku z tym pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych peronów nie tylko w Pabianicach i Kolumnie, ale też w Łodzi na Lublinku, Chechle i Dobroniu. Pierwotnie zakładano, że roboty skończą się w trzecim kwartale tego roku. Choć potrwają prawdopodobnie o kwartał dłużej, opóźnienie nie jest tak znaczące, jak w przypadku szeregu innych inwestycji liniowych.
Trasa zostanie przystosowana do prowadzenia ruchu z prędkością do 120 km/godz. Ma to skrócić czas przejazdu pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą nawet o 15 minut.
Pomiędzy Łaskiem a Zduńską Wolą oba tory są już zmodernizowane
– Komfortowe podróże zapewniają już stacje Zduńska Wola i Łask – ocenia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Pomiędzy tymi stacjami pociągi kursują już po dwóch zmodernizowanych torach – dodaje. Obecnie prace prowadzone są na odcinkach Dobroń – Łask i Pabianice – Lublinek, a nasz rozmówca określa je jako intensywne.
– Na tym etapie przebudowywane są też stacja Pabianice i przystanek Kolumna – informuje przedstawiciel PKP PLK. W obu tych przypadkach budowane są nowe perony. W Pabianicach powstaje też przejście podziemne (dotychczas podróżni przechodzili na dalsze perony w poziomie szyn).
Jednoczesne prace na terenie Łodzi oraz między Dobroniem a Pabianicami
W drugim kwartale tego roku mają zacząć się natomiast roboty na początkowym odcinku linii nr 14 – pomiędzy stacjami Łódź Kaliska i Lublinek. W tym samym czasie roboty obejmą też fragment Pabianice – Dobroń. – Zakończenie inwestycji zaplanowano w tym roku – zapewnia Rafał Wilgusiak. Dodaje, że w związku z tym pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych peronów nie tylko w Pabianicach i Kolumnie, ale też w Łodzi na Lublinku, Chechle i Dobroniu. Pierwotnie zakładano, że roboty skończą się w trzecim kwartale tego roku. Choć potrwają prawdopodobnie o kwartał dłużej, opóźnienie nie jest tak znaczące, jak w przypadku szeregu innych inwestycji liniowych.
Trasa zostanie przystosowana do prowadzenia ruchu z prędkością do 120 km/godz. Ma to skrócić czas przejazdu pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą nawet o 15 minut.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |