Partnerzy serwisu:

Łódź Kaliska: Modernizacja bez opóźnień. Za pół roku otwarcie wiaduktu wschodniego

Kasper Fiszer 30.11.2021 3,7k

Łódź Kaliska: Modernizacja bez opóźnień. Za pół roku otwarcie wiaduktu wschodniego
Zmodernizowany peron nr 2fot. Kasper Fiszer
PKP PLK podsumowały postępy w prowadzeniu modernizacji stacji Łódź Kaliska. Prace toczą się zgodnie z harmonogramem i mają zakończyć się za około rok. Wcześniej, bo już za pół roku, otwarty ma zostać ruch na tzw. wiadukcie wschodnim nad al. Bandurskiego. Budowa obiektu została przerwana ćwierć wieku temu.
Jedną z najważniejszych inwestycji kolejowych w aglomeracji łódzkiej jest obecnie przebudowa stacji Łódź Kaliska, dzięki której będzie ona przystosowana do przyjęcia zwiększonego ruchu po otwarciu tunelu średnicowego. Zgodnie z założeniami przedstawionymi przez PKP PLK w listopadzie zeszłego roku, a więc niedługo po rozpoczęciu zasadniczych robót, inwestycja miała potrwać do października 2022 r. – Modernizacja stacji Łódź Kaliska przebiega zgodnie z harmonogramem – zapewnia teraz Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dwa perony zostały już udostępnione podróżnym

Mówi on, że sukcesywnie oddawane są kolejne przebudowywane obiekty: pasażerowie korzystają z pierwszych dwóch nowych peronów. Mowa tu o peronach nr 1 i 2 – znajdujących się w części stacji, z której przed modernizacją można było wyjechać zarówno na południe (w kierunku Chojen i Lublinka), jak i na północ (na Żabieniec). – Pozostałe perony i przejścia podziemne zostaną udostępnione w drugim kwartale 2022 r. – zapowiada nasz rozmówca.

Również wówczas ma zostać otwarty tzw. wiadukt wschodni nad al. Bandurskiego, na który prowadzić będą tory położone przy peronach nr 4 i 5. To nigdy nieukończona konstrukcja, której budowa została wstrzymana w latach 90. zeszłego stulecia w końcowej fazie prac. Toczące się aktualnie roboty mają pozwolić na istotne zwiększenie przepustowości z jednej strony dzięki zwiększeniu liczby torów umożliwiających wyjazd na południe, z drugiej zaś w związku z wydzieleniem wyjazdów na linie nr 14 (w kierunku Zduńskiej Woli) i 25 (w stronę Chojen).

Utrudnienia potrwają jeszcze około rok


– Inwestycja jest warta ok. 337 mln zł – przypomina rzecznik zarządcy infrastruktury. Prace są realizowane ze środków budżetowych. PKP PLK wciąż przewidują, że zasadnicze roboty zostaną zakończone do października przyszłego roku. Wówczas można też spodziewać się końca utrudnień w ruchu pasażerskim.

Te nie są bardzo duże, bo żaden odcinek sieci nie został całkowicie wyłączone eksploatacji. Przewoźnicy mają jednak do dyspozycji bardzo ograniczoną liczbę krawędzi peronowych, więc część pociągów regionalnych omija przebudowywaną stację, a relację innych połączono tak, by nie kończyły biegu w Łodzi Kaliskiej. – Postęp prac został uwzględniony w rozkładzie jazdy – stwierdza Mirosław Siemieniec.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony