Na ile Łódzka Kolej Aglomeracyjna zmieniła przyzwyczajenia transportowe łodzian? Póki co pociągami jeżdżą głównie ci, którzy przemieszczają się na o wiele większe niż typowo miejskie odległości, a liczba korzystających z kolei w samym mieście jest nieporównywalnie mniejsza niż w przypadku innych środków transportu.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna miała w swoich założeniach znacząco wzmocnić rolę kolei w regionie łódzkim, ale także w samej Łodzi. Przed jej powstaniem nie byłoby dużą przesadą stwierdzenie, że w granicach miasta pociągiem nie podróżuje nikt – brakowało i rozwiązań taryfowych, i pociągów kursujących w odpowiednich dla podróży miejskich relacjach i godzinach.
Jednym z elementów szerokiego projektu ŁKA była więc rozbudowa miejskiej sieci przystankowej. Nowy przewoźnik wraz z łódzkim Zarządem Dróg i Transportu współtworzy zintegrowaną – co prawda nie w pełni, ale w o wiele większym niż dawniej stopniu – taryfę biletową. Również we współpracy ze ZDiT uruchomione zostały dodatkowe, wewnątrzmiejskie pociągi z Widzewa na Żabieniec.
Po przeszło roku działalności przewozowej spółki Łódzka Kolej Aglomeracyjna warto zadać pytanie, na ile odmieniła ona zwyczaje transportowe łodzian. Odpowiedź na nie nie jest prosta, bo ŁKA nie publikuje szczegółowych danych statystycznych dotyczących samego ruchu w mieście, można jednak pokusić się o wyciągnięcie wniosków z ogólnych liczb dotyczących pracy całej sieci kolei aglomeracyjnej.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.
