Łódź Fabryczna: Wykonawcy pozwali PKP i miasto do sądu
Jakub Madrjas ⚫ 06.05.2016 ⚫
422

Fot. NLF
Konsorcjum budujące nowy dworzec Łódź Fabryczna, na którego czele stoi Torpol, pozwało do sądu zamawiającego – PKP PLK, miasto Łódź i PKP SA. Chodzi o kwotę prawie stu milionów złotych.
Konsorcjum składające się z Torpolu, Astaldi, Intercor oraz PBDiM pozwało do sądu zamawiającego – PKP PLK, miasto Łódź i PKP SA z tytułu "niewykonania bądź nienależytego wykonania obowiązków" wynikających z umowy oraz przepisów prawa, co doprowadziło do zakłóceń terminowości realizacji inwestycji.
Przedmiotem sporu jest kwota aż 89,3 mln złotych, którą wykonawcy podzielili w następujący sposób: Torpol i Astaldi po 40 proc., pozostali wykonawcy – po 10 procent. Torpol nie komentuje złożenia pozwu. Udało nam się potwierdzić, że prace na budowie będą w dalszym ciągu prowadzone.
Przypomnijmy że w styczniu Konsorcjum Torpol – Astaldi – PBDiM – Intercor wystosowało wobec inwestorów zaproszenie do negocjacji w sprawie zwiększenia kwoty kontraktu o ok. 100 mln złotych oraz trzeciego już przesunięcia terminu. Początkowo dworzec miał zostać otwarty 28 lutego 2015 roku.
Ewentualne przesunięcie terminu oddania do użytku łódzkiego podziemnego dworca poza 2016 r. stawiałoby pod znakiem zapytania unijne dofinansowanie do jego budowy. Przed miesiącem zaawansowanie budowy wykonawca ocenił na 96 procent. Już od marca do dworca prowadzą cztery tory.
Przedmiotem sporu jest kwota aż 89,3 mln złotych, którą wykonawcy podzielili w następujący sposób: Torpol i Astaldi po 40 proc., pozostali wykonawcy – po 10 procent. Torpol nie komentuje złożenia pozwu. Udało nam się potwierdzić, że prace na budowie będą w dalszym ciągu prowadzone.
Przypomnijmy że w styczniu Konsorcjum Torpol – Astaldi – PBDiM – Intercor wystosowało wobec inwestorów zaproszenie do negocjacji w sprawie zwiększenia kwoty kontraktu o ok. 100 mln złotych oraz trzeciego już przesunięcia terminu. Początkowo dworzec miał zostać otwarty 28 lutego 2015 roku.
Ewentualne przesunięcie terminu oddania do użytku łódzkiego podziemnego dworca poza 2016 r. stawiałoby pod znakiem zapytania unijne dofinansowanie do jego budowy. Przed miesiącem zaawansowanie budowy wykonawca ocenił na 96 procent. Już od marca do dworca prowadzą cztery tory.
Komentarze:
Giełda

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |