Partnerzy serwisu:

Łódź – Zgierz: Start robót w tym kwartale. Zgierz – Łęczyca nieco później niż planowano

Kasper Fiszer 29.01.2020 41

Łódź – Zgierz: Start robót w tym kwartale. Zgierz – Łęczyca nieco później niż planowano
Pociąg na stacji Łódź-Żabieniecfot. Kasper Fiszer
W Zgierzu prowadzona jest obecnie przebudowa wiaduktu nad ul. Długą. Poprzedza ona kompleksowy remont linii kolejowej nr 15 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz. Zasadnicze prace rozpoczną się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. W trzecim, a nie w drugim kwartale tego roku budowa zacznie się natomiast pomiędzy Zgierzem a Łęczycą.
Jesienią zeszłego roku rozpoczęły się prace na dcinku linii nr 15 pomiędzy Łodzią-Żabieńcem a Zgierzem. Obejmują one przede wszystkim przebudowę wiaduktu nad ul. Długą w Zgierzu. W związku z tym ruch na tym odcinku prowadzony jest obecnie tylko po jednym torze.

Prace na linii 16 nieco później 

Są to jednak jedynie tzw. roboty wyprzedzające wykonywane przed modernizacją całego odcinka Łódź Kaliska – Zgierz. Inwestycja ta jest częścią planowanej przebudowy ciągu linii nr 15 i 16 Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno. Jak zapowiada zarządca infrastruktury, zasadnicza część inwestycji rozpocznie się jeszcze w tym kwartale.

– Na odcinkach Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca roboty budowlane zaplanowano natomiast w trzecim kwartale tego roku – zapowiada Radał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP PLK. W ciągu ostatnich miesięcy dokonano więc pewnych przesunięć w harmonogramie. We wrześniu 2019 r. spółka wskazywała bowiem planowany termin startu robót na drugi kwartał. Aktualnie trwają prace projektowe.

Problemy z przepustowością pozostaną przynajmniej częściowo aktualne

– W ramach projektu powstaną nowe, funkcjonalne perony m.in. na stacjach Łódź-Żabieniec, Zgierz, Ozorków i Łęczyca – mówi nasz rozmówca. Przypomina przy tym, że w ramach inwestycji dopuszczalna prędkość ma zostać podniesiona do 120 km/godz. W jego opinii usprawni to podróże koleją m.in. z aglomeracji łódzkiej w kierunku Poznania.

Mówi on również, że przedsięwzięcie, które potrwać ma do 2023 r., będzie miało pozytywny wpływ także na ruch towarowy. Należy jednak podkreślić, że w dużej mierze nierozwiązany pozostanie jeden z podstawowych problemów eksploatacyjnych – niska przepustowość. Pomimo odbudowy kilku mijanek jednotorowy charakter trasy od Zgierza do Kutna wciąż nie będzie pozwalać na pełną elastyczność w przygotowywaniu rozkładów jazdy.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony