Partnerzy serwisu:

Łódź – Zduńska Wola: Remont nie zakończy się w tym roku

Kasper Fiszer 29.06.2020 37

Łódź – Zduńska Wola: Remont nie zakończy się w tym roku
Pociąg z Wrocławia w Łodzifot. Kasper Fiszer
O trzy kwartały dłużej niż zakładano przed rozpoczęciem robót potrwa modernizacja linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą. Obecnie prace toczą się m.in. na łódzkim odcinku trasy. Zakończono natomiast roboty między Łodzią-Lublinkiem a Pabianicami.
Pod koniec zeszłego roku PKP PLK poinformowały o niewielkim opóźnieniu prac prowadzonych na linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Początkowo zakładano, że roboty zakończą się w trzecim kwartale 2020 r. Po zmianie harmonogramu czas na ich wykonanie został przedłużony do czwartego kwartału tego roku. Również ten grafik jest jednak nieaktualny, a zarządca infrastruktury tym razem wskazuje na większe opóźnienie.

Na pełne efekty modernizacji poczekamy kolejne pół roku dłużej

– Zakończenie zasadniczych prac na linii zaplanowano w połowie 2021 r. – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia on jednocześnie, że po niedawnym konflikcie z wykonawcą robót, firmą ZUE, inwestor reguluje płatności na bieżąco. – Prace prowadzone są sprawnie i bez przestojów – stwierdził.

Nasz rozmówca poinformował także o postępach w prowadzeniu inwestycji. Na stacji w Pabianicach powstał już nowy, wyższy peron, wkrótce staną na nim gabloty i ławki. Do chwili otwarcia przejścia podziemnego pasażerowie przechodzą z peronu do budynku dworca tymczasowym przejściem w poziomie szyn. Wybudowano już schody i szyby windowe prowadzące do przyszłego tunelu, a w samym przejściu trwają już roboty wykończeniowe. Zaczął się także montaż wind. Wszystkie prace na stacji mają zakończyć się w trzecim kwartale tego roku.

Prace toczą się teraz na łódzkim odcinku trasy

W tym samym mieście wyremontowane są dwa przejazdy kolejowe (trwają uzgodnienia z zarządcą drogi dotyczące kolejnego), a na stacji Pabianice ułożone są nowe tory, wisi też nowa sieć trakcyjna. W kwietniu zakończyły się prace torowe i sieciowe na odcinku do Lublinka. – Gotowy jest nowy most nad Nerem pod torem nr 1. Wysłużoną przeprawę zastąpiła nowa konstrukcja stalowa, która umożliwi przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/godz., a także cięższych składów towarowych o nacisku 225 kN na oś – powiedział Mirosław Siemieniec.

Od czerwca roboty torowe prowadzone są pomiędzy Pabianicami a Dobroniem i pomiędzy Łodzią Kaliską a Lublinkiem (od niedawna stacja funkcjonuje już pod nową nazwą Łódź-Lublinek). Ruch pomiędzy Pabianicami a Lublinkiem prowadzony jest obecnie dwutorowo.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony