Partnerzy serwisu:

Łódź – Zduńska Wola: Podniesienie prędkości będzie łatwiejsze

Kasper Fiszer 18.11.2016 126

Łódź – Zduńska Wola: Podniesienie prędkości będzie łatwiejsze
Pociąg PR Łódź – Zduńska Wola – Poznań. fot. Kasper Fiszer
Zarządca infrastruktury wprowadził drobne poprawki w projekcie modernizacji odcinka z Łodzi do Zduńskiej Woli, które mają ułatwić późniejsze podniesienie prędkości do 160 km/h. Na kilku przejazdach założone zostaną rogatki. Poprawi to także bezpieczeństwo ruchu drogowego.
PKP PLK przygotowuje się do rozpoczęcia robót na linii nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Szeroko zakrojone prace mają znacznie poprawić parametry tej istotnej zarówno z punktu widzenia ruchu lokalnego, jak i dalekobieżnego trasy, na której prędkość maksymalna na niektórych odcinkach ograniczona jest nawet do 70 km/h. Wybrany wariant spotykał się jednak z istotną krytyką, bo nie zakłada on podniesienia dopuszczalnej szybkości do 160 km/h pomiędzy Pabianicami a Zduńską Wolą. Pociągi pasażerskie mają tam rozwijać prędkości do 120 km/h.

Przejazdy będą wyposażone w rogatki

Jak informuje zarządca infrastruktury, choć duże zmiany projektowe są na obecnym etapie niemożliwe, w dokumentacji wprowadzono pewne korekty, które mają ułatwić wprowadzenie prędkości maksymalnej 160 km/h dla pociągów pasażerskich w przyszłości. – Chcąc zapewnić możliwie jak najlepsze warunki na linii oraz zminimalizować koszty i zakres ewentualnych przyszłych prac na tym odcinku, dokonaliśmy weryfikacji przygotowanych opracowań pod kątem przyjętego do realizacji zakresu rzeczowego. Uszczegółowiliśmy wybrany wariant inwestycyjny – mówi Łukasz Kwasiborski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zmiany objęły m.in. likwidację urządzeń mechanicznych i zastąpienie ich urządzeniami przekaźnikowymi z nakładką komputerową. Sześć przejazdów będzie miało natomiast zmienioną kategorię z D na B zamiast, jak planowano wcześniej, na C (obok sygnalizacji świetlnej pojawią się więc także rogatki; obecnie przejazdy te nie są wyposażone w żadne urządzenia sygnalizacyjne). – Zaproponowane rozwiązanie w zupełności wyczerpuje zgodność z decyzją środowiskową i umową o dofinansowanie [z CEF] – podkreśla przedstawiciel PKP PLK.

Konieczne będzie dostosowanie elementów zmodernizowanych wcześniej

– W przyszłości prowadzenie ruchu pociągów na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola z prędkością maksymalną 160 km/h możliwe będzie więc po dokonaniu szczegółowej analizy innych wymaganych zmian w infrastrukturze i ustaleniu źródeł finansowania przyszłego projektu – wskazuje Łukasz Kwasiborski. – Z pewnością konieczna będzie również analiza ewentualnego dostosowania np. obiektów inżynieryjnych, [urządzeń] branży elektromagnetycznej oraz przejazdów kolejowych zmodernizowanych ze środków POIiŚ perspektywy 2007 – 2013. Nie obejmą ich bowiem roboty realizowane w ramach aktualnego zadania – dodaje.

Jak informuje PKP PLK, obecnie procedura przetargowa jest na etapie oceny złożonych przez potencjalnych wykonawców ofert. Według założonego harmonogramu prace mają być prowadzone w latach 2018 – 2020. Roboty obejmą także infrastrukturę pasażerską – na szeregu przystanków mają zostać wybudowane nowe, wysokie perony.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony