Partnerzy serwisu:

Łódź – Wrocław: Objazdy przez Krotoszyn znacznie dłużej

Kasper Fiszer 03.04.2019 110

Łódź – Wrocław: Objazdy przez Krotoszyn znacznie dłużej
Pociąg z Łodzi do Wrocławia w Ostrowie Wlkp.fot. Kasper Fiszer
PKP PLK wydłużają okres zamknięcia linii kolejowej nr 355 Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie. Do sierpnia, a nie, jak planowano wcześniej, do czerwca obowiązywać będą objazdy przez Krotoszyn i Milicz. Na trasę tę skierowane zostaną także niektóre polączenia regionalne. W Krotoszynie pojawią się także pociągi do Poznania, bo ograniczoną przepustowość ma linia przez Leszno.
Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o planowanym zamknięciu linii kolejowej nr 355 na odcinku Grabowno Wielkie – Międzybórz Sycowski. PKP PLK planowały rozpocząć tam roboty w kwietniu i prowadzić je do czerwca, co wymusiłoby dwumiesięczny objazd dla pociągów dalekobieżnych przez Krotoszyn i Milicz. PKP Intercity zaplanowało handlowe postoje tylko w pierwszym z wymienionych miast.

Linia będzie zamknięta dwukrotnie dłużej

Podróż pociągami z Warszawy do Wrocławia przez Łódź i Ostrów Wielkopolski wydłuży się w związku ze zmianą trasy o co najmniej kilkanaście minut. Objazd będzie też obowiązywał znacznie dłużej, niż pierwotnie zakładano. – Prace na linii 355 planowane są do końca sierpnia – mówi bowiem Bohdan Ząbek Z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Na odcinku 22 km zostaną wymienione szyny, a na łącznej długości ok. 8,5 km oczyszczony zostanie tłuczeń. Wymienionych będzie ponad 4,5 tys. podkładów – opisuje zakres robót.

Prace obejmą także naprawę nawierzchni na części przejazdów kolejowo-drogowych czy naprawę i wzmocnienie nasypu oraz podtorza na trzystumetrowym odcinku znajdującym się na pół kilometra przed stacją w Grabownie Wielkim. – Pozwoli to na likwidację wprowadzonych ograniczeń prędkości i przywrócenie rozkładowej prędkości do 100 km/godz. – zapowiada przedstawiciel zarządcy infrastruktury. – Prace te będą realizowane w ramach zadania „Usprawnienie wywozu ładunków z terenu Dolnego Śląska na obszarze działania IZ Wrocław”. Wartość robót to ok. 20 mln zł – dodaje. Na razie nie znamy wykonawcy prac.

Zakres prac rozszerzony o odcinek Sośnie Ostrowskie – Międzybórz Sycowski

PKP PLK zdecydowały się jednak na przeprowadzenie robót także na północnym odcinku linii, czego nie zapowiadano we wcześniejszych komunikatach. – Na odcinku Sośnie Ostrowskie – Międzybórz Sycowski zostanie wymienione ok. 750 podkładów. Naprawiane będą także dwa wiadukty: w okolicy Pawłowa Wielkopolskiego oraz Odolanowa – mówi Bohdan Ząbek.

Nasz rozmówca zaznacza, że zarządca infrastruktury czekał na otwarcie równoległej linii nr 281, by móc wprowadzić objazdy pociągów dalekobieżnych. Kursy lokalne zastąpione zostaną zaś komunikacją autobusową (Przewozy Regionalne ogłosiły już przetarg na jej obsługę), ale dwa pociągi PR nie zostaną odwołane i pojadą przez Milicz i Krotoszyn. – Z tej trasy skorzystają także niektóre pociągi jadące z Wrocławia w kierunku Poznania. Odciążymy w ten sposób linię 271, gdzie ze względu na modernizację odcinka Rawicz – Leszno dostępny jest tylko jeden tor – opisuje nasz rozmówca.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony