Partnerzy serwisu:

Łódź – Warszawa: Jest honorowanie PR – ZTM. A PR – IC?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 26.03.2015 256

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-26 08:38:24 Autor: Kflik
---.60.129.178
super, ze się da!

szkoda, że w takim np. GOP nie ma integracji taryfowej, nawet bilet na tramwaj jest droższy od biletu na autobus i tramwaj, a o wspólnym bilecie z koleją zupełnie nikt nie mysli. Tzn nawet jest taki bilet - ale ceny z kosmosu - dobry tylko dla tych którzy i tak kupują oba bilety.
2015-03-26 08:39:10 Autor: Kflik
---.60.129.178
(i to pod warunkiem, że kupują bilet na pociąg w taryfie podstawowej a nie np. odcinkowy na Katowice - Gliwice)
2015-03-26 08:44:20 Autor: Kflik
---.60.129.178
tfu...
powinno być:
"bilet na autobus i tramwaj jest droższy od biletu tylko na autobus"

prosze o opcję edycji na forum :P
2015-03-26 10:27:23 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Znaczy, będę mógł przejechać się łódzkim turbodymoklopem ze Wschodniego na Cmentarny lub Zapadły? Super!
2015-03-26 10:32:10 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
A, i ktoś tu niedawno pisał, że wykosztował się na bilety IR w tej relacji, tylko po to aby dzieciaki mogły przejechać się Bohunem. Rozumiem że bilet ZTM działa we wszystkich pociągach IR, nie tylko w łódzkich?
2015-03-26 12:02:05 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Na zdjęciu pociąg EIC Łodzianin.
2015-03-26 13:14:17 Autor: kris kross
---.108.23.22
Takie rzeczy jak bilety, a konkretnie jeden bilet na cala siec kolejowa w Polsce powinno regulowac prawo. Niech I nawet w tym celu powstanie PKP Bilety Kolejowe (wiem, sam nie wierze ze to mowie) I niech ona bedzie odpowiedzialna za sprzedaz biletow wszystkich operatorow - bez wzgledu na ich zasieg i udzial w rynku.
Inaczej zawsze bedzie syf I malaria ...
No tak, ale wtedy nie bedzie juz tak swojsko, tak jak lubimy ...
2015-03-26 15:24:29 Autor: Kflik
---.60.129.178
Na świecie wszystko istnieje, wiele rzeczy mozna kopiować (z drobnymi zmianami - dostowanie do realiów)

http://www.atoc.org/ - tu sa stowarzyszeni przewoźnicy

http://www.nationalrail.co.uk/ - to "jednolita" marka dla podróżnych.

Plus, dopuszczałbym opcje, że każdy może mieć swoje własne, tańsze bilety.
Jakiś jeden, ogólnokrajowy, na wszystko co dotowane (preferencyjnie z..dotowanymi autobusami itp;) musi jednak istnieć.
2015-03-26 15:34:33 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Na zdjęciu pociąg EIC Łodzianin."
Chciałbyś - ale na razie wciąż to tylko TLK, mimo że - o zgrozo! - w przeciwieństwie do pozostałych pociągów tej kategorii pomija takie metropolie na sieci osadniczej jak Żyrardów, Skierniewice i Koluszki.
2015-03-26 19:55:58 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mimo, że w Warszawie i w aglomeracji warszawskiej jest tyle wspólnych ofert i wspólnych biletów na ZTM, KM i PKP IC, to jeszcze PR chce przystąpić do rozmów - chciaż do Warszwy jeździ mało pociagów PR-ów, ledwie kilka par Inetr Regio.

Czy Przewozy Regionalne będą takie skłonne, jak w Warsza-awie, aby do rozmów o wspólnych biletach z przewoźnikiem wojewózkim i komunikacją miejską przystąpić w innych aglomeracjach, choćby i aglomeracji katowickiej, gdzie, jak zaznaczył przedmówca, nawet bilet miesięczny na tramwaj i autobus jest droźszy, niż tylko na tramwaj.

A natomiast w Woj. Śląskim wciąż są linie kolejowe obsługiwane przez PR, jak np. Katowice - Kraków, Katowice - Olkusz, Gliwice - Kędzierzyn - Racibórz, jest też kilka par InterRegio.
2015-03-26 21:22:42 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Jeszcze trochę takiego przeciągania, to nie będzie czego honorować...
2015-03-26 22:34:43 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Na zdjęciu pociąg EIC Łodzianin."
Wole IC-ka, czyli standard premium w cenie ekonomicznej. (przynajmniej na razie) Pozostaje mieć nadzieje, że Łodzianin w przyszłym rozkładzie awansuje.
2015-03-26 22:40:22 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@-Kamil-

To jest chyba też kwestia "dasizmu" po drugiej stronie.
W Warszawie został wypracowany jakiś schemat takich działań, więc jest łatwiej - w sumie dodaje się tylko kolejne podmioty.

W Woj. Śląskim w ogóle nie ma planów.
Kiedyś był ATP ale to był bilet kolejowy honorowany w komunikacji miejskiej.
Super wygodne dla kogoś kto dojeżdżał pociągiem i potem musiał gdzieś dalej dojechać komunikacją miejską, ale się nie utrzymało bo "dużo kosztowało podatnika". W praktyce w GOP trzeba odwrotnie: to jadących komunikacją miejską (linie typu 8xx) trzeba zachęcać do przesiadki na pociąg - do tego wspólny bilet nadaje się idealnie. Gdyby do tego Katowice - Tarnowskie Góry był takt 30minut i czas przejazdu 45minut to linia 820 mogłaby się okazać zbędna. Koszt utrzymania infry za ten odcinek byłby podobny jak teraz, pytanie czy potrzeba by więcej pracowników? Jeśli nie, to może zasadnicze koszty takiego zwiększenia czestotliwości to byłyby koszty energii?
2015-03-26 22:52:27 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Coś co było kiedyś normą teraz jest przedziwnym zjawiskiem. Jeden bilet na całą trasę był niezwykle wygodny. Teraz jak człowiek ma wybrać czy jedzie autem, czy kupuje nawet 4-5 biletów bo sobie kolelni marszałkowie ubzdurali spółeczki to już ręce opadają. Co komu w dobie komputerów przeszkadza dopłata w pociągu do wyższej kategorii? Otóż lobby drogowe robi wszystko, żeby kolej nie była konkurencyjna...
2015-03-26 23:28:47 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Hmmm... Trudny partner ten PKP IC :D.

A swoją drogą, to jak można zakładać, że od grudnia będą jeszcze jeździć IR w ogóle?!
A nawet jeśli, to mogą zupełnie inaczej finansowane.
2015-04-04 22:46:44 Autor: albert
---.dynamic.chello.pl
Jeżeli bilety będą również akceptowane w pociągach TLK kursujących na długich trasach to z tych pociągów - z zasady przewożących pasażerów na dalsze odległości - zrobią się pociągi podmiejskie. I tak - taki pociąg wyjezdzający z Warszawy będzie zatłoczony pasażerami jadącymi pół godziny a zajmującymi miejsca dla pasażerów jadących wiele godzin. W takim przypadku należałoby przyjąć zasadę, która kiedyś obowiązywała, że pociągi dalekobieżne nie zatrzymywałyby się do Koluszek, Kutna, Radomia, Nasielska, Dęblina.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony