Partnerzy serwisu:

Łódź – Warszawa: Będzie wspólny bilet PR – IC?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 27.02.2015 194

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-02-27 09:36:25 Autor: dhhb
---.play-internet.pl
Tylko dlaczego tam moze byc niemalniej??? Inni są gorsi?
2015-02-27 10:07:53 Autor: 33
---.158.216.92.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
PR-y niech się porozumiewają z kim chcą ale pod pod warunkiem że wystawią na trasę swoje pociągi a nie samorządu łódzkiego, a tak poza tym to wszystkie IR mają zostać niedługo zlikwidowane tak przynajmniej wynika z porozumienia w sprawie restrukturyzacji PR.
2015-02-27 10:18:38 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post 33:
"PR-y niech się porozumiewają z kim chcą ale pod pod warunkiem że wystawią na trasę swoje pociągi a nie samorządu łódzkiego, a tak poza tym to wszystkie IR mają zostać niedługo zlikwidowane tak przynajmniej wynika z porozumienia w sprawie restrukturyzacji PR."
Nie doczytałeś do końca - te, które nie są dofinansowane i te, które przynoszą straty. Akurat łódzkie mają zapewnione trwałe dofinansowanie. PS tabor marszałkowy ma jeździć również do Poznania i Wrocławia na pociągach REGIO, co wynika z porozumień UMWD/UMWW/UMWŁ.
2015-02-27 11:28:26 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Dobra wiadomość, może wypracują jakiś model rozliczeń nadający się do powielenia gdzie indziej.

Każdy pociąg dalekobieżny powinien być wykorzystywany w podróżach regio/aglo na biletach regio/aglo i odwrotnie - każdy regionalny w podróżach dalekobieżnych na biletach dalekobieżnych, jeśli tylko pasuje podróżnym. MIR powinno się włączyć w zbudowanie wspólnego systemu sprzedaży biletów (jednorazowych i okresowych) oraz rozliczeń między organizatorami transportu a przewoźnikami, żeby mogło to działać w sposób przeźroczysty dla pasażerów.

Separacja biletowa przewoźników to jedno z większych utrudnień i duża przyczyna odejścia pasażerów od kolei, która przestała być jednym systemem z bogatą siatką połączeń. Ponowna integracja biletowa silnie wspomoże odzyskiwanie utraconych pasażerów.
2015-02-27 12:04:45 Autor: Kristofor
---.internetdsl.tpnet.pl
Pani Ministra Wasiak właśnie wróciła z Japonii, gdzie pewnie zauważyła, iż w kraju tym funkcjonuje kilkudziesięciu przewoźników kolejowych, a jeden bilet obowiązuje. Coś niesamowitego. Podobnie w zacofanej Szwajcarii - kilkudziesięciu przewoźników i jeden bilet, w tym na autobusy i komunikację wodną. Jak oni to rozliczają i ile trwały tam rozmowy, skoro u nas dwóch przewoźników i jedna linia to miesiące rozmów?

I jeszcze jedna kwestia - w mojej skromnej ocenie można by wprowadzić w ramach połączeń Regio, IC i TLK jeden bilet z jedną taryfą, tak jak to jest w innych krajach, po prostu przy małej ilości kilometrów znacznie taniej niż teraz w TLK i Regio, a przy większej ilości ceny zbliżone do TLK. Bilety sprzedaje wyznaczony podmiot, który trzyma kasę, a ten przewoźnik który pokaże że zeskanował przy kontroli bilet, dostaje przychód pomniejszony o prowizję sprzedającego. W dobie skanowania biletów i komputerowego systemu sprzedaży i rozliczeń to raczej nic trudnego. Oczywiście poza tym modelem zostają nam pociągi EIC oraz EICP, ale tu trudno by było każdemu dogodzić, chyba że bezprowizyjną dopłatą na pokładzie do innej taryfy?
2015-02-27 12:10:34 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Przecie w PR honorowane są nie tylko miesięczne KM z Żyrardowa, ale i z Grodziska, kolego Autorze.
2015-02-27 13:12:52 Autor: Pip
---.11.181.74
Czyli zapewne będzie to oznaczać koniec promocji na bilety PR na tej trasie. Nie rozumiem po co wspólny bilet?
2015-02-27 16:41:25 Autor: Kflik
---.60.129.178
To akurat nie jest najistotniejsze.

Te akurat TLK sa ponoć komercyjne, natomiast tutaj, odwrotni niż zazwyczaj, te interregio są dotowane więc powinny mieć taryfą wspólną z "regionalnymi" (dotyczy odcinków w okolicy Łodzi, gdyż pod Warszawą jeśli KM jeżdżą bardzo czesto to taki wspólny bilet nie jest konieczny. Zgodnie z zasadą, że SKM i KDP nie muszą być integrowane w ramach wspólnego biletu - tutaj okolcie Warszawy podciągnałbym pod definicję "SKM".
Natomiast w skali całego kraju, zdecydowanie NIE można mówić, że jest tam oferta typu SKM i wspólny bilet między dotowanymi TLK/IC a regionalnymi być MUSI.
2015-02-27 16:48:45 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Pip

Wspólny bilet nie musi oznaczać zakończenia promocji własnych przewoźnika.

Moze być tak:
relacja A-B: przewoźnik 1: 12zł, przewoźnik2: 14,50zł, wspólny bilet: 15zł.
Sens takiego wspólnego biletu jest wtedy widoczny nie tylko przy biletach okresowych ale także dla osób któe chcą kupić wczesniej bilet nie kombinując którym pociągiem będą wracać (wygoda ma swoją cenę).

Oczywiście taki wspólny bilet ma też formę sprowadzania cen do normalnych bo obecnie w Polsce bardzo czesto may tak:
przewoźnik 1: 5zł (+5zł za wydanie w pociągu), przewoźnik 2: 13zł + 10zł za wydanie w pociągu.
W takiej sytuacji wprowadzenie wspólnego biletu: 8zł + 5zł za wydanie w pociągu ma dodatkowy sens.

zaznaczam, że oba powyższe pociągi sa dotowane a pociąg przewoźnika nr. 2 wypełnia dziurę między pociągami przewoźnika nr. 1.
Karanie podróżnego tak znacząco wyższą ceną za to, że chce jechać wtedy gdy "nie ma tańszego dotowanego przewoźnika" jest niedorzeczne i jest jednym z powodów na określenie: Przedsiębiorstwo Kiwania Podróżnych. W praktyce jest to kradzież kasy od podatnika.

Oczywiście w drugiej sytuacji idealnie by bilet wspólny był też za 5zł, ale nawet jesli będzie to 8zł - jest to nadal akceptowalne, a najwięcej zyskają potencjalni posiadacze biletów okresowych (i być może zrezygnują z samochodów i autobusów)
2015-02-27 23:16:44 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Bilet na pociąg, powinien być ważny na komunikacje miejską od momentu dojazdu do celu.
2015-02-28 07:39:32 Autor: Morhoon
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Bozia

I na basen jeszcze.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony