Partnerzy serwisu:

ŁKA z portalem dynamicznej informacji pasażerskiej

Kasper Fiszer 16.11.2016 208

ŁKA z portalem dynamicznej informacji pasażerskiej
Pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnejfot. Kasper Fiszer
Internetowy system informacji oparty na modułach GPS lokalizujących precyzyjnie każdy pociąg uruchomiła dziś Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Ma on być przydatny zwłaszcza dla podróżnych oczekujących na mniejszych przystankach, na których nie ma megafonów czy punktów tradycyjnej informacji. System umożliwia także wyszukiwanie połączeń i zakup biletu.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomiła dziś nowy serwis internetowy łączący w sobie funkcje wyszukiwarki rozkładowej, sklepu biletowego i informatora o utrudnieniach w ruchu. Spółka określa sposób działania portalu jako innowacyjny, bo gromadzi on dane pochodzące wprost z nadajników GPS umieszczonych we wszystkich jednostkach Flirt należących do przewoźnika. – To pierwszy dynamiczny portal informacji pasażerskiej przewoźnika kolejowego w Polsce, który pozwala na lokalizację pociągu w czasie rzeczywistym – podkreślała na dzisiejszej konferencji prasowej Marta Markowska, rzecznik prasowy przewoźnika.

Ukłon w stronę pasażerów z mniejszych miejscowości

Informacje przekazywane podróżnym nie są bowiem powiązane wyłącznie z systemem dyspozytorskim. Oznacza to, że dane pojawią się szybciej niż w innych działających obecnie systemach tego typu, np. w utrzymywanym przez PKP Intercity portalu Infopasażer, który prezentuje także pociągi ŁKA. Dotychczas jedyną próbą uruchomienia portalu działającego na podobnej zasadzie był testowy serwis Przewozów Regionalnych, który jednak jest obecnie nieaktywny i nigdy nie objął wszystkich kursów przewoźnika.

– Dwa razy do roku prowadzimy badania poziomu zadowolenia i wiemy z nich, że nasi pasażerowie oczekiwali takiej usługi – mówił Janusz Malinowski, wiceprezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podkreślał, że serwis, który można znaleźć pod adresem infoportal.lka.lodzkie.pl, będzie przydatny zwłaszcza dla pasażerów oczekujących na mniejszych przystankach. – Idzie zima, pasażer stoi na peronie, a pociąg nie przyjeżdża. Na przystanku nie ma ani informacji głosowej, ani wizualnej, ale teraz będzie mógł on sprawdzić przez internet, kiedy pociąg rzeczywiście przyjedzie – opisywał.

Przewoźnik gotowy jest dostosowywać się do oczekiwań pasażerów

Podkreślał przy tym, że ŁKA pozostaje najpunktualniejszym przewoźnikiem na sieci PKP PLK, a opóźnienia powstają rzadko i na ogół wynikają z przyczyn niezależnych od łódzkiej spółki. Kiedy jednak powstaną, pasażer ma w miarę możliwości szybko dowiedzieć się o skali utrudnień. Do informacji z modułu GPS mają być więc dołączane komentarze z dodatkowymi danymi, które będą już wprowadzane ręcznie.

Pozycję poszczególnych pociągów można sprawdzić na mapie. Punktualność kursów oznaczona jest także w wyszukiwarce rozkładowej, za pomocą której będzie można kupić bilet na przejazd (przenosi ona kupującego do sklepu własnego ŁKA). Platforma powstała przy współpracy z firmą Aksel i wciąż znajduje się w fazie rozwojowej. Przewoźnik zapewnia więc, że czeka na opinie o jej działaniu i będzie na bieżąco wprowadzał ewentualne modyfikacje.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony