W nowym rozkładzie więcej kursów ŁKA i przyspieszone pociągi do Skierniewic. Co jeszcze?
Roman Czubiński ⚫ 29.11.2017 ⚫
2k

ŁKA: Więcej kursów i nowe rodzaje połączeńfot. Roman Czubiński
Pociągi przyspieszone na trasie do Skierniewic, krótsze kursy rozładowujące tłok na odcinkach podmiejskich i zwiększenie liczby kursów na większości pozostałych tras – to nowości w rozkładzie jazdy ŁKA na rok 2017/2018. Średnio w dni robocze ŁKA będzie uruchamiać 139 kursów.
Liczba pociągów wzrośnie zarówno na trasach typowo regionalnych (jeden nowy pociąg do Łowicza), jak i na skróconych trasach podmiejskich cieszących się największym popytem (nowa para Łódź Widzew – Łódź Kaliska – Głowno, dwie pary Łódź Widzew – Chociszew) oraz w granicach Łodzi (liczba kursów na linii obwodowej Łódź Kaliska – Łódź Chojny – Łódź Widzew wzrośnie z 39 aż do 72 – są to przeważnie wydłużone połączenia z Kutna i Sieradza). W weekendy przybędzie także siódma para pociągów Łódź – Warszawa, umożliwiająca dojazd do Warszawy wieczorem oraz do Łodzi rano.
System zarządzania taborem zwiększa elastyczność
System zarządzania taborem zwiększa elastyczność
Według prezesa Janusza Malinowskiego ŁKA mogłaby uruchomić jeszcze więcej połączeń, gdyby nie to, że 25% pracy eksploatacyjnej odbywa się na odcinkach jednotorowych, głównie na liniach do Łowicza i Kutna. Ograniczenia przepustowości występują też na początkowym odcinku linii 25 (wyjazd ze stacji Łódź Kaliska w stronę Chojen), na stacji w Zgierzu oraz na niedawno przebudowanej stacji Łódź Widzew. Pewne ograniczenia narzucają również prowadzone prace modernizacyjne – do korekty rozkładu jazdy 10 marca na odcinku Łowicz Przedmieście – Łowicz Główny pociągi będą zastępowane przez komunikację autobusową.
Tak znaczny wzrost pracy eksploatacyjnej jest możliwy mimo tego, że od początku 2015 r. tabor ŁKA nie powiększył się – przewoźnik wciąż dysponuje tylko 20 dwuczłonowymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi Flirt 3. Prezes tłumaczy to efektywnym zarządzaniem pojazdami. – Nasz tabor jest niezawodny. Nie mamy z nim żadnych problemów technicznych. Duże znaczenie ma też nowoczesny system zarządzania taborem: dane diagnostyczne z jadącego pociągu są przez cały czas na bieżąco przekazywane na zaplecze – mówi. Pozwala to na maksymalne skrócenie czasu postoju pojazdu w serwisie i uwalnianie kolejnych rezerw. Jak dodaje, w drugiej połowie przyszłego roku rozpoczną się dostawy zamówionych w Newagu 14 trzyczłonowych ezt Impuls 2.
Będą kolejne przyspieszone
Będą kolejne przyspieszone
Pierwsze połączenia przyspieszone (nie licząc weekendowych Sprinterów do Warszawy) zaczną kursować na trasie Łódź – Skierniewice. Godziny odjazdów ze Skierniewic to 5.39 i 15.38, a z Łodzi – 15.15 (przewoźnik zdecydował się na uruchomienie półtorej pary zamiast dwóch). Czas jazdy ma wynosić 45 minut, a cenę biletu okresowego ustalono tak, by była konkurencyjna w stosunku do PKP IC. Jeden z pociągów nie zakończy biegu w Łodzi, lecz już jako osobowy pojedzie dalej do Łowicza. Istnieją plany wprowadzenia takiego rozwiązania także na linii do Sieradza, jednak z ich realizacją przewoźnik woli poczekać do czasu zakończenia modernizacji odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola. – Prace rozpoczną się w kwietniu, a uruchamianie takich pociągów na trzy miesiące byłoby pozbawione sensu. Przyspieszone pociągi do miejscowości bardziej oddalonych od centrum Łodzi będą jednak sukcesywnie uruchamiane – zapowiada Malinowski.
Statystyki przewozowe ŁKA napełniają optymizmem. Od stycznia do października bieżącego roku liczba przewiezionych osób była o 54% większa niż w 2016 r. Spółka przewiduje, że w roku 2018 podróżnych może być nawet 4,5 miliona.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |