ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią
Roman Czubiński ⚫ 04.01.2023 ⚫
985

fot. ŁKA
Ubiegłoroczne przewozy przekroczyły 8,5 miliona pasażerów. To najlepszy wynik w całej historii spółki – poinformował na Twitterze prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusz Malinowski. Ubiegły rok był dla przewoźnika okresem dalszego rozszerzania siatki połączeń oraz kontynuowania inwestycji.
ŁKA przewiozła w ubiegłym roku 8,668 mln pasażerów, ustanawiając tym samym nowy rekord roczny. Dotychczas najlepszym pod względem frekwencji rokiem dla przewoźnika był 2021 (z przewozami 6,04 mln), a tuż za nim – 2019, w którym z pociągów spółki skorzystało 6,005 mln osób. Przyrost w stosunku do okresu sprzed wybuchu pandemii COVID-19 wyniósł 44%.
W rocznym rozkładzie jazdy 2021/2022 Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozszerzyła sieć swoich połączeń o nowe odcinki: Ostrów Wielkopolski – Poznań Główny, Drzewica – Radom (oba tylko w weekendy), Kutno – Włocławek (wydłużone następnie do Torunia Głównego i Torunia Wschodniego), sezonowe, weekendowe kursy Tomaszów Mazowiecki – Spała, a już w obecnym rocznym rozkładzie – Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko Kamienna. Dwie ostatnie relacje są obsługiwane nowo kupionymi hybrydowymi zespołami trakcyjnymi Impuls 36WEh.
Wskaźnik średniego napełnienia w trzech pierwszych kwartałach roku wyniósł 107 pasażerów na pociąg (dla porównania: w roku 2020 – 86, w 2021 r. – 87, a w 2019 – 109). Warto też wspomnieć o udziale przewoźnika w akcji pomocy dla uchodźców z zaatakowanej przez Rosję Ukrainy: ŁKA uruchomiła, między innymi, kilka specjalnych pociągów Przemyśl – Łódź.
Oprócz tego przewoźnik uruchomił instalację fotowoltaiczną na terenie zaplecza technicznego przy stacji Łódź Widzew. Do ŁKA dotarł ostatni z 10 wydłużonych EZT Flirt 3. Ważnym wydarzeniem było też podpisanie z Solarisem umowy na 20 autobusów hybrydowych do obsługi zintegrowanych połączeń kolejowo-autobusowych.
Łódzki Urząd Marszałkowski wybrał natomiast najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę przeznaczonych dla ŁKA 4 nowych, trzyczłonowych EZT – złożyła ją Pesa. Jednostki będą reprezentowały zupełnie nową rodzinę pojazdów Regio160. Warto wspomnieć, że zamówienie dodatkowe, które może złożyć UMWŁ, obejmuje aż 20 kolejnych EZT.
W rocznym rozkładzie jazdy 2021/2022 Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozszerzyła sieć swoich połączeń o nowe odcinki: Ostrów Wielkopolski – Poznań Główny, Drzewica – Radom (oba tylko w weekendy), Kutno – Włocławek (wydłużone następnie do Torunia Głównego i Torunia Wschodniego), sezonowe, weekendowe kursy Tomaszów Mazowiecki – Spała, a już w obecnym rocznym rozkładzie – Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko Kamienna. Dwie ostatnie relacje są obsługiwane nowo kupionymi hybrydowymi zespołami trakcyjnymi Impuls 36WEh.
Wskaźnik średniego napełnienia w trzech pierwszych kwartałach roku wyniósł 107 pasażerów na pociąg (dla porównania: w roku 2020 – 86, w 2021 r. – 87, a w 2019 – 109). Warto też wspomnieć o udziale przewoźnika w akcji pomocy dla uchodźców z zaatakowanej przez Rosję Ukrainy: ŁKA uruchomiła, między innymi, kilka specjalnych pociągów Przemyśl – Łódź.
Oprócz tego przewoźnik uruchomił instalację fotowoltaiczną na terenie zaplecza technicznego przy stacji Łódź Widzew. Do ŁKA dotarł ostatni z 10 wydłużonych EZT Flirt 3. Ważnym wydarzeniem było też podpisanie z Solarisem umowy na 20 autobusów hybrydowych do obsługi zintegrowanych połączeń kolejowo-autobusowych.
Łódzki Urząd Marszałkowski wybrał natomiast najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę przeznaczonych dla ŁKA 4 nowych, trzyczłonowych EZT – złożyła ją Pesa. Jednostki będą reprezentowały zupełnie nową rodzinę pojazdów Regio160. Warto wspomnieć, że zamówienie dodatkowe, które może złożyć UMWŁ, obejmuje aż 20 kolejnych EZT.
Komentarze:
Wyniki przewozowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |