Partnerzy serwisu:

ŁKA: Pierwszy wydłużony Flirt praktycznie gotowy. „Czekamy na procedury UTK”

Kasper Fiszer 25.06.2021 5,9k

ŁKA: Pierwszy wydłużony Flirt praktycznie gotowy. „Czekamy na procedury UTK”
Skłąd dwuczłonowych jednostek Flirtfot. Kasper Fiszer
Łódzki przewoźnik czeka na dostawę pierwszej jednostki Flirt po wydłużeniu w zakładach producenta. Potem spółka będzie sukcesywnie przekazywać Stadlerowi dziewięć kolejnych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych, do których dołączony zostanie dodatkowy człon. Możliwe jest przyspieszenie przekazywania pojazdów i ich dostaw względem pierwotnego harmonogramu.
W zeszłym roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna zapowiedziała, że pierwsza jednostka Flirt wydłużona o środkowy, trzeci człon zostanie odebrana w trzecim kwartale 2021 r. U jego progu zapytaliśmy więc przewoźnika o stan przygotowań w tym zakresie. Spółka nie wskazała nam konkretnej daty dostawy, ale potwierdziła, że pojazd niedługo powinien zostać odebrany od jego producenta i wykonawcy wydłużenia – firmy Stadler.

Pozostały formalności. Niebawem trójczłonowy Flirt dotrze do Łodzi

– W obecnej chwili oczekujemy na zakończenie procedowania przez Urząd Transportu Kolejowego dokumentów niezbędnych do wprowadzenia do eksploatacji rozbudowanego pojazdu (elektrycznego zespołu trakcyjnego) Flirt. Po uzyskaniu stosownej dokumentacji rozpocznie się etap dostawy i odbioru pojazdu – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wynika z tego, że pojazd jest już praktycznie gotowy, a do pokonania pozostały jeszcze wyłącznie procedury formalne (oczywiście pod warunkiem, że UTK wyda swoje decyzje bez dodatkowych komplikacji dla wnioskodawcy).

Łódzki przewoźnik nie wysłał jeszcze do siedleckiej fabryki drugiego pojazdu przeznaczonego do wydłużenia. – Zgodnie z umową drugi elektryczny zespół trakcyjny Flirt zostanie przekazany do rozbudowy w terminie odbioru końcowego pierwszego rozbudowanego pojazdu – tłumaczy nasza rozmówczyni. Potem każdy kolejny EZT ma trafiać do producenta w terminie czterech tygodni od przekazania Stadlerowi poprzedniej jednostki.

Możliwe będzie przyspieszenie przekazywania jednostek do rozbudowy

Stadler ma zaś dostarczać ŁKA składy po rozbudowie w ciągu siedmiu tygodni od przekazania mu konkretnego egzemplarza. – Nasza spółka nie wyklucza możliwości przekazywania kolejnych Flirtów do rozbudowy w terminach krótszych niż określine w umowie – dodaje przedstawicielka ŁKA. Zastrzega jednak, że stanie się to tylko wówczas, jeśli nie powstanie zagrożenie zakłócenia prowadzenia przewozów.

Przypomnijmy, że równolegle trwać będą dostawy fabrycznie nowych jednostek hybrydowych produkcji Newagu. Według aktualnych zapowiedzi wszystkie trzy zamówione egzemplarze dotrą do Łodzi nie później niż w czerwcu 2022 r. W ciągu najbliższego roku potencjał taborowy ŁKA zostanie więc istotnie zwiększony.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony