ŁKA blisko skorzystania z opcji na dwie kolejne hybrydy Newagu
Kasper Fiszer ⚫ 03.12.2021 ⚫
3k

Jednostka elektryczna Newagu w barwach ŁKAfot. Kasper Fiszer
Samorządowy przewoźnik kolejowy chce pozyskać kolejne jednostki spalinowo-elektryczne, a w przyszłości – zamawiać następne pociągi, które pojadą m.in. na trasie łódzkiego tunelu średnicowego. Niezależnie od tego tworzona ma być flota autobusowa w barwach ŁKA. Kolej nie dojedzie wszędzie – tłumaczy prezes przedsiębiorstwa Janusz Malinowski.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna czeka na dostawę trzech spalinowo-elektrycznych zespołów trakcyjnych produkcji nowosądeckiego Newagu. Jednostki mają zostać skierowane do obsługi tras do Opoczna i Spały. Jest wysoce prawdopodobne, że przewoźnik skorzysta z uwzględnionej w procedurze przetargowej opcji na zakup dwóch kolejnych pojazdów tego typu.
Obsługa nowych linii wymusi zakupy taboru
– Mamy zamówione trzy pociągi hybrydowe. Na dwa kolejne jest opcja, ale za chwilę także one zostaną zamówione – zapowiedział bowiem podczas Kongresu Kolejowego Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dodał, że tabor już eksploatowany i zamówiony pozwoli spółce na sprawną obsługę połączeń w ciągu najbliższych trzech, czterech lat. Później, po otwarciu tunelu średnicowego w Łodzi, spodziewany jest bowiem wzrost ruchu, który będzie się wiązał ze zwiększeniem zapotrzebowania na pojazdy.
Wojewódzki przewoźnik przygotował już założenia na rozkład jazdy na rok 2025. – Będziemy potrzebowali jeszcze piętnastu pociągów – oszacował przedstawicie ŁKA. Tłumaczył, że spółka musi przygotować się do obsługi nie tylko łódzkiej linii średnicowej, ale także odcinków, które mogą zostać zmodernizowane i wybudowane w ramach rządowego programu Kolej Plus.
Jeden system sprzedaży biletów na kolej i autobusy regionalne
Zakupy taboru kolejowego nie będą jednak jedynym zasileniem floty Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Województwo łódzkie ogłosiło niedawno zamiar zakupienia autobusów, które miałyby uzupełnić sieć połączeń kolejowych. – Kolej nie dojeżdża wszędzie, a w niektórych miejscach nie ma sensu jej budować. Transport trzeba tam zorganizować inaczej. Chcemy pozyskać autobusy, które będą jeździć w barwach naszego przewoźnika – zapowiedział prezes ŁKA.
Janusz Malinowski podkreślał, że kwestia integracji kolei z innymi środkami transportu zbiorowego będzie w przyszłości bardzo ważna i dotychczas w skali Polski nie została dostatecznie dobrze rozwiązana. ŁKA ma wkrótce oferować przejazd oboma środkami transportu w ramach jednego, czytelnego rozkładu jazdy. Pasażerowie mają też korzystać z jednego systemu sprzedaży biletów.
Obsługa nowych linii wymusi zakupy taboru
– Mamy zamówione trzy pociągi hybrydowe. Na dwa kolejne jest opcja, ale za chwilę także one zostaną zamówione – zapowiedział bowiem podczas Kongresu Kolejowego Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dodał, że tabor już eksploatowany i zamówiony pozwoli spółce na sprawną obsługę połączeń w ciągu najbliższych trzech, czterech lat. Później, po otwarciu tunelu średnicowego w Łodzi, spodziewany jest bowiem wzrost ruchu, który będzie się wiązał ze zwiększeniem zapotrzebowania na pojazdy.
Wojewódzki przewoźnik przygotował już założenia na rozkład jazdy na rok 2025. – Będziemy potrzebowali jeszcze piętnastu pociągów – oszacował przedstawicie ŁKA. Tłumaczył, że spółka musi przygotować się do obsługi nie tylko łódzkiej linii średnicowej, ale także odcinków, które mogą zostać zmodernizowane i wybudowane w ramach rządowego programu Kolej Plus.
Jeden system sprzedaży biletów na kolej i autobusy regionalne
Zakupy taboru kolejowego nie będą jednak jedynym zasileniem floty Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Województwo łódzkie ogłosiło niedawno zamiar zakupienia autobusów, które miałyby uzupełnić sieć połączeń kolejowych. – Kolej nie dojeżdża wszędzie, a w niektórych miejscach nie ma sensu jej budować. Transport trzeba tam zorganizować inaczej. Chcemy pozyskać autobusy, które będą jeździć w barwach naszego przewoźnika – zapowiedział prezes ŁKA.
Janusz Malinowski podkreślał, że kwestia integracji kolei z innymi środkami transportu zbiorowego będzie w przyszłości bardzo ważna i dotychczas w skali Polski nie została dostatecznie dobrze rozwiązana. ŁKA ma wkrótce oferować przejazd oboma środkami transportu w ramach jednego, czytelnego rozkładu jazdy. Pasażerowie mają też korzystać z jednego systemu sprzedaży biletów.
Komentarze:
Kongres Kolejowy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |