Partnerzy serwisu:

Litwa: Jest umowa na budowę najdłuższego mostu Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 01.04.2022 7,6k

arrow
arrow
Litwa: Jest umowa na budowę najdłuższego mostu Rail Baltiki
fot. LTG Infra
Litwa: Jest umowa na budowę najdłuższego mostu Rail Baltiki
Litwa: Jest umowa na budowę najdłuższego mostu Rail Baltiki
Litwa: Jest umowa na budowę najdłuższego mostu Rail Baltiki
LTG Infra, która wdraża projekt Rail Baltiki na terenie Litwy, podpisała umowę z włoską firmą Rizzani de Eccher na budowę mostu w pobliżu Janowa. Obiekt, o długości 1,5 km, powstanie w ciągu 2,5 roku i będzie najdłuższym mostem kolejowym na terenie państw bałtyckich.
Wartość umowy, obejmującej budowę mostu wraz z budową i przebudową towarzyszącej infrastruktury oraz budową ekranów dźwiękoszczelnych w rejonie Janowa (po litewsku – Jonava) to blisko 64 mln euro netto. Roboty mają potrwać 2,5 roku. – Obiekt ten jest szczególnie ważny dla wdrażania projektu Rail Baltiki i budowy trasy w kierunku Łotwy – umożliwi dostawę szyn o długości min. 50 m, których transport jest możliwy wyłącznie drogą kolejową – mówi Karolis Sankovski, szerg LTG Infra.

Przeprawa jest częścią całkowicie nowego odcinka Rail Baltiki między Kownem a granicą z Łotwą. Most będzie liczył 1510 m długości. Przeprawa powstanie na obszarze Natura 2000. Dla ochrony bioróżnorodności rzeki prace w strefie ochronnej nie będą prowadzone w okresie migracji ryb i tarła. Zrezygnowano też z posadowienia podpór mostu w wodzie – najdłuższe przęsło przeprawy, znajdujące się właśnie nad rzeką, będzie liczyło 150 m długości.

W sumie w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii. Wartość kontraktów budowlanych szacowana jest na 5,8 mld euro.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony