Litwa będzie kupować lokomotywy elektryczne
Baltic Course/lp, Rynek Kolejowy ⚫ 07.02.2015 ⚫
216
Archiwum RK
Komentarze:
2015-02-07 15:13:47 Autor: julo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Marzyły by się tam Griffiny.
2015-02-07 15:20:42 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
Jeśli będą też szukać lokomotyw towarowych np. sześcioosiowych to będą mieli bardzo ograniczony wybór. Szanse polskich producentów są bliskie zeru, przewoźnik jest państwowy więc liczy się też polityka, a tu stosunki między naszymi krajami są dość napięte.
2015-02-07 15:32:17 Autor: tomtom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@sphinx2
Czy ja wiem, czy nasi producenci są aż tak bardzo na przegranej pozycji?
Pesa dostarczyła tam sporą partię 620M i 3 630M, więc wiedzą, czego się spodziewać po tej firmie.
To, co jest największą niewiadomą to to, jakich lokomotyw oczekują litwini.
Alstom i Siemens kooperują w Rosji z miejscowymi zakładami, więc można się spodziewać, co zaproponują.
Szerokotorowy Dragon byłby z kolei łakomym kąskiem dla towarowej sekcji litewskiego przewoźnika. Jeśli Pesa będzie miała wolne moce przerobowe to nie zdziwię się, jak sami opracują nowy projekt do wykonania w roku 2016 (ale to zależy od wielkości zamówienia)
Czy ja wiem, czy nasi producenci są aż tak bardzo na przegranej pozycji?
Pesa dostarczyła tam sporą partię 620M i 3 630M, więc wiedzą, czego się spodziewać po tej firmie.
To, co jest największą niewiadomą to to, jakich lokomotyw oczekują litwini.
Alstom i Siemens kooperują w Rosji z miejscowymi zakładami, więc można się spodziewać, co zaproponują.
Szerokotorowy Dragon byłby z kolei łakomym kąskiem dla towarowej sekcji litewskiego przewoźnika. Jeśli Pesa będzie miała wolne moce przerobowe to nie zdziwię się, jak sami opracują nowy projekt do wykonania w roku 2016 (ale to zależy od wielkości zamówienia)
2015-02-07 17:01:21 Autor: ms
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Żadne Griffiny tam nie pójdą, nawet Siemens jak tam się dostanie, to będzie musiał dostarczyć ciężką odmianę jakiejś swojej lokomotywy.
Ewentualnie Dragon (tylko pewnie z Newagiem rozmowy nie będzie), ale jak chcą na prawdę ciężkie pociągi ciągać, to może lokomotywy IORE?
Ewentualnie Dragon (tylko pewnie z Newagiem rozmowy nie będzie), ale jak chcą na prawdę ciężkie pociągi ciągać, to może lokomotywy IORE?
2015-02-07 20:16:33 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@sphinx
Tu nie chodzi tyle o politykę, powód jest bardziej prozaiczny - na Litwie jest 25 kV AC. Polskie firmy będą miały ciężko sprzedać cokolwiek na sieć prądu przemiennego, gdyż w Polsce nie ma jak tych lokomotyw przetestować dobrze, mogą sobie tylko jeździć do Velimia na pętelkę.
Tu nie chodzi tyle o politykę, powód jest bardziej prozaiczny - na Litwie jest 25 kV AC. Polskie firmy będą miały ciężko sprzedać cokolwiek na sieć prądu przemiennego, gdyż w Polsce nie ma jak tych lokomotyw przetestować dobrze, mogą sobie tylko jeździć do Velimia na pętelkę.
2015-02-07 20:51:51 Autor: Jako
---.dynamic.chello.pl
... a nie ma co się starać. Jak chcą niech kupują, jak nie - to nie. Z tekstu wysnuwam inny aspekt. Elektryfikują połączenie z Białorusią. A co Viabaltica?
2015-02-07 21:32:56 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ Jako
viabaltica = TIRy w dolinie Biebrzy i Rospudy.
Tory zardzewialy już dawno.
viabaltica = TIRy w dolinie Biebrzy i Rospudy.
Tory zardzewialy już dawno.
2015-02-07 21:42:05 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
A jakie jest natężenie przewozów na tej linii pod Wilno ? I dalej w kierunku obwodu/Kłajpedy ? Bo jedyny zelektryfikowany odcinek sieci kolei litewskich to podmiejski odc. Kowno - Wilno - Nowa Wilejka.
2015-02-07 22:02:50 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ z torów plk
Pamiętaj o tym, że przez Litwę biegnie jedyne lądowe połączenie między Obwodem Kaliningradzkim a resztą Federacji Rosyjskiej. Głównie przez ciąg Kaunas-Vilnius, acz z pominięciem stacji Kaunas jako takiej.
Pamiętaj o tym, że przez Litwę biegnie jedyne lądowe połączenie między Obwodem Kaliningradzkim a resztą Federacji Rosyjskiej. Głównie przez ciąg Kaunas-Vilnius, acz z pominięciem stacji Kaunas jako takiej.
2015-02-08 04:57:22 Autor: Lucjan Żeligowski
---.31.61.42.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
[Admin: zmoderowano]: komentarz nie ma nic wspólnego z artykułem
2015-02-08 10:03:47 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Jeszcze mają pod drutem Troki, ale tam to chyba brutto nie jeździ, tylko same elekriczki. Fajna stacja.
2015-02-08 13:49:41 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@ Góral
Ale w Obwodzie nie ma ani metra toru "pod prądem"
Ale w Obwodzie nie ma ani metra toru "pod prądem"
2015-02-08 19:05:53 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ z torów plk
Ale mogą zmieniać trakcję przy wjeździe na sieć litewską, zresztą chyba i tak LG wozi brutta do Obwodu na bazie własnych loków, a nie należących do RZD.
Ale mogą zmieniać trakcję przy wjeździe na sieć litewską, zresztą chyba i tak LG wozi brutta do Obwodu na bazie własnych loków, a nie należących do RZD.
2015-02-08 20:44:40 Autor: k
---.static.tvk.wroc.pl
Dokladnie jak potrzebuja ciezkich lokomotyw niech zakupia IORE i zaklad we Wroclawiu bedzie mial wiecej pracy:)
2015-02-08 21:35:59 Autor: umbra
---.opera-mini.net

umbra
@ z torów plk
W obwodzie królewieckim jest elektryczna sieć trakcyjna.
W obwodzie królewieckim jest elektryczna sieć trakcyjna.
2015-02-09 01:12:49 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ umbra
A odkąd to jest Obwód Królewiecki?
A sieć faktycznie jest, ale coś mi się kołata, że tylko do ruchu podmiejskiego wokół samego Kaliningradu. Główna magistrala kolejowa Obwodu, czyli linia w kierunku granicy litewskiej (i finalnie głównej części Rosji), na pewno zelektryfikowana nie jest.
A odkąd to jest Obwód Królewiecki?
A sieć faktycznie jest, ale coś mi się kołata, że tylko do ruchu podmiejskiego wokół samego Kaliningradu. Główna magistrala kolejowa Obwodu, czyli linia w kierunku granicy litewskiej (i finalnie głównej części Rosji), na pewno zelektryfikowana nie jest.
2015-02-09 06:52:57 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Brawo. sieć w KLG jest. 3kV dla elektriczek na Półwyspie Sambijskim. Litwini będą same majstrować 25kV.
2015-02-09 09:55:07 Autor: rad
---.centertel.pl
A co polscy producenci mają do zaoferowania dla pociągów w trakcji 25kV i o masie brutto znacznie powyżej 6000t?
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |