Litewska spółka Vilniaus lokomotyvu remonto depas (VLRD) wchodzi na polski rynek napraw lokomotyw
materiał partnera ⚫ 01.03.2018 ⚫
3,4k







Zlokalizowana w Wilnie spółka VLRD podpisała w styczniu tego roku umowę na naprawę na poziomie P4 i P5 należących do CTL Logistics lokomotyw spalinowych SM48 (TEM2). To przełomowe zamówienie – pierwsze na polskim rynku.
W listopadzie 2017 r. Spółka Vilniaus lokomotyvu remonto depas (VLRD) wygrała przetarg ogłoszony przez spółkę CTL Logistics na naprawę siedmiu lokomotyw spalinowych SM48 (TEM2). Chodzi o utrzymanie najwyższych poziomów P4 i P5, czyli dawne naprawy rewizyjne i główne. Przed podpisaniem umowy, w grudniu 2017 r. przedstawiciele spółki CTL Logistics odwiedzili spółkę Vilniaus lokomotyvu remonto depas, w której przeprowadzili audyt wizualny. Audyt wypadł pomyślnie – po ocenie sprzętu technologicznego oraz hal naprawczych przedstawiciele CTL potwierdzili, że spółka VRLD spełnia wymagania przewoźnika. W styczniu podpisano stosowną umowę, a dwie pierwsze lokomotywy już dotarły do hali naprawczej.
Jak wyglądała cała operacja pod kątem logistycznym? Lokomotywy TEM2 zostały dostarczone do litewskiej stacji granicznej Mockava na wózkach o szerokości toru 1435 mm. Na tejże stacji od lokomotyw zostały odłączone wózki o rozstawie 1435 mm, po czym przeładowano je na wózki transportowe o rozstawie 1520 mm. Zdemontowane wózki normalnotorowe razem z lokomotywami na wózkach transportowych zostały następnie przetransportowane do zakładu w Wilnie.
Przełomowe zamówienie
Kontrakt z CTL Logistics to historyczny moment na osi współpracy polskich i litewskich przedsiębiorstw kolejowych; po raz pierwszy polskie lokomotywy są naprawiane na Litwie. – To doświadczenie otworzy dla VLRD nowe możliwości w wykonywaniu napraw taboru kolejowego. Wchodzimy w ten sposób na rynki toru o rozstawie 1435 mm. Dzięki realizacji zlecenia zdobędziemy strategiczną przewagę konkurencyjną, przeprowadzając usługi naprawy taboru na rynkach wschodnich i zachodnich – mówi Albertas Bajorinas, dyrektor generalny VLRD. Doświadczenie w obsłudze lokomotyw popularnych zarówno na rynkach wschodnich, jak i w Polsce lokomotyw TEM2 czy M62 może być bardzo cenne dla litewskiego przedsiębiorstwa. Od kilku lat poziom przewozów kolejowych w Polsce rośnie, a przewoźnicy zgłaszają coraz większe potrzeby taborowe, szczególnie w świetle planowanych w najbliższych latach inwestycji infrastrukturalnych. Nowoczesne przedsiębiorstwo, działające dotąd na rynkach toru o rozstawie 1520 mm ma tu z pewnością swoją szansę.
Koleje Litewskie wzmacniają spółkę naprawczą
Zamknięta Spółka Akcyjna Wileński Zakład Naprawy Lokomotyw (lit. UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depas [VLRD] ) – to największe i najnowocześniejsze centrum naprawy taboru szynowego w regionie. Należy do Lietuvos Geležinkeliai (Koleje Litewskie).
Przedsiębiorstwo wykonuje kompleksowe usługi naprawy zestawów kołowych, modernizacji lokomotyw, maszyn drogowych a także wagonów towarowych i pasażerskich. Spółka od piętnastu lat prowadzi działalność w zakresie obsługi technicznej, napraw oraz modernizacji lokomotyw spalinowych, drezyn, wagonów i innych maszyn szynowych w zakresach od P1 do P5. Warto zaznaczyć, że w ubiegłym roku podjęto decyzję o wzmocnieniu pozycji firmy poprzez koncentrację w VLRD wszystkich usług związanych z naprawą i konserwacją taboru kolejowego grupy Lietuvos Geležinkeliai.
Jak wyglądała cała operacja pod kątem logistycznym? Lokomotywy TEM2 zostały dostarczone do litewskiej stacji granicznej Mockava na wózkach o szerokości toru 1435 mm. Na tejże stacji od lokomotyw zostały odłączone wózki o rozstawie 1435 mm, po czym przeładowano je na wózki transportowe o rozstawie 1520 mm. Zdemontowane wózki normalnotorowe razem z lokomotywami na wózkach transportowych zostały następnie przetransportowane do zakładu w Wilnie.
Przełomowe zamówienie
Kontrakt z CTL Logistics to historyczny moment na osi współpracy polskich i litewskich przedsiębiorstw kolejowych; po raz pierwszy polskie lokomotywy są naprawiane na Litwie. – To doświadczenie otworzy dla VLRD nowe możliwości w wykonywaniu napraw taboru kolejowego. Wchodzimy w ten sposób na rynki toru o rozstawie 1435 mm. Dzięki realizacji zlecenia zdobędziemy strategiczną przewagę konkurencyjną, przeprowadzając usługi naprawy taboru na rynkach wschodnich i zachodnich – mówi Albertas Bajorinas, dyrektor generalny VLRD. Doświadczenie w obsłudze lokomotyw popularnych zarówno na rynkach wschodnich, jak i w Polsce lokomotyw TEM2 czy M62 może być bardzo cenne dla litewskiego przedsiębiorstwa. Od kilku lat poziom przewozów kolejowych w Polsce rośnie, a przewoźnicy zgłaszają coraz większe potrzeby taborowe, szczególnie w świetle planowanych w najbliższych latach inwestycji infrastrukturalnych. Nowoczesne przedsiębiorstwo, działające dotąd na rynkach toru o rozstawie 1520 mm ma tu z pewnością swoją szansę.
Koleje Litewskie wzmacniają spółkę naprawczą
Zamknięta Spółka Akcyjna Wileński Zakład Naprawy Lokomotyw (lit. UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depas [VLRD] ) – to największe i najnowocześniejsze centrum naprawy taboru szynowego w regionie. Należy do Lietuvos Geležinkeliai (Koleje Litewskie).
Przedsiębiorstwo wykonuje kompleksowe usługi naprawy zestawów kołowych, modernizacji lokomotyw, maszyn drogowych a także wagonów towarowych i pasażerskich. Spółka od piętnastu lat prowadzi działalność w zakresie obsługi technicznej, napraw oraz modernizacji lokomotyw spalinowych, drezyn, wagonów i innych maszyn szynowych w zakresach od P1 do P5. Warto zaznaczyć, że w ubiegłym roku podjęto decyzję o wzmocnieniu pozycji firmy poprzez koncentrację w VLRD wszystkich usług związanych z naprawą i konserwacją taboru kolejowego grupy Lietuvos Geležinkeliai.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |