Partnerzy serwisu:

Litewska spółka Vilniaus lokomotyvu remonto depas (VLRD) wchodzi na polski rynek napraw lokomotyw

materiał partnera 01.03.2018 3,4k

arrow
arrow
Litewska spółka Vilniaus lokomotyvu remonto depas (VLRD) wchodzi na polski rynek napraw lokomotyw
Fot. VLRD
Litewska spółka Vilniaus lokomotyvu remonto depas (VLRD) wchodzi na polski rynek napraw lokomotyw
Litewska spółka Vilniaus lokomotyvu remonto depas (VLRD) wchodzi na polski rynek napraw lokomotyw
Litewska spółka Vilniaus lokomotyvu remonto depas (VLRD) wchodzi na polski rynek napraw lokomotyw
Litewska spółka Vilniaus lokomotyvu remonto depas (VLRD) wchodzi na polski rynek napraw lokomotyw
Litewska spółka Vilniaus lokomotyvu remonto depas (VLRD) wchodzi na polski rynek napraw lokomotyw
Zlokalizowana w Wilnie spółka VLRD podpisała w styczniu tego roku umowę na naprawę na poziomie P4 i P5 należących do CTL Logistics lokomotyw spalinowych SM48 (TEM2). To przełomowe zamówienie – pierwsze na polskim rynku.
W listopadzie 2017 r. Spółka Vilniaus lokomotyvu remonto depas (VLRD) wygrała przetarg ogłoszony przez spółkę CTL Logistics na naprawę siedmiu lokomotyw spalinowych SM48 (TEM2). Chodzi o utrzymanie najwyższych poziomów P4 i P5, czyli dawne naprawy rewizyjne i główne. Przed podpisaniem umowy, w grudniu 2017 r. przedstawiciele spółki CTL Logistics odwiedzili spółkę Vilniaus lokomotyvu remonto depas, w której przeprowadzili audyt wizualny. Audyt wypadł pomyślnie – po ocenie sprzętu technologicznego oraz hal naprawczych przedstawiciele CTL potwierdzili, że spółka VRLD spełnia wymagania przewoźnika. W styczniu podpisano stosowną umowę, a dwie pierwsze lokomotywy już dotarły do hali naprawczej.

Jak wyglądała cała operacja pod kątem logistycznym? Lokomotywy TEM2 zostały dostarczone do litewskiej stacji granicznej Mockava na wózkach o szerokości toru 1435 mm. Na tejże stacji od lokomotyw zostały odłączone wózki o rozstawie 1435 mm, po czym przeładowano je na wózki transportowe o rozstawie 1520 mm. Zdemontowane wózki normalnotorowe razem z lokomotywami na wózkach transportowych zostały następnie przetransportowane do zakładu w Wilnie.

Przełomowe zamówienie

Kontrakt z CTL Logistics to historyczny moment na osi współpracy polskich i litewskich przedsiębiorstw kolejowych; po raz pierwszy polskie lokomotywy są naprawiane na Litwie. – To doświadczenie otworzy dla VLRD nowe możliwości w wykonywaniu napraw taboru kolejowego. Wchodzimy w ten sposób na rynki toru o rozstawie 1435 mm. Dzięki realizacji zlecenia zdobędziemy strategiczną przewagę konkurencyjną, przeprowadzając usługi naprawy taboru na rynkach wschodnich i zachodnich – mówi Albertas Bajorinas, dyrektor generalny VLRD. Doświadczenie w obsłudze lokomotyw popularnych zarówno na rynkach wschodnich, jak i w Polsce lokomotyw TEM2 czy M62 może być bardzo cenne dla litewskiego przedsiębiorstwa. Od kilku lat poziom przewozów kolejowych w Polsce rośnie, a przewoźnicy zgłaszają coraz większe potrzeby taborowe, szczególnie w świetle planowanych w najbliższych latach inwestycji infrastrukturalnych. Nowoczesne przedsiębiorstwo, działające dotąd na rynkach toru o rozstawie 1520 mm ma tu z pewnością swoją szansę.

Koleje Litewskie wzmacniają spółkę naprawczą

Zamknięta Spółka Akcyjna Wileński Zakład Naprawy Lokomotyw (lit. UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depas [VLRD] ) – to największe i najnowocześniejsze centrum naprawy taboru szynowego w regionie. Należy do Lietuvos Geležinkeliai (Koleje Litewskie).

Przedsiębiorstwo wykonuje kompleksowe usługi naprawy zestawów kołowych, modernizacji lokomotyw, maszyn drogowych a także wagonów towarowych i pasażerskich. Spółka od piętnastu lat prowadzi działalność w zakresie obsługi technicznej, napraw oraz modernizacji lokomotyw spalinowych, drezyn, wagonów i innych maszyn szynowych w zakresach od P1 do P5. Warto zaznaczyć, że w ubiegłym roku podjęto decyzję o wzmocnieniu pozycji firmy poprzez koncentrację w VLRD wszystkich usług związanych z naprawą i konserwacją taboru kolejowego grupy Lietuvos Geležinkeliai.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony