Partnerzy serwisu:

Wzmożone kontrole UTK podczas listopadowych świąt

inf. pras 12.11.2021 1,5k

Wzmożone kontrole UTK podczas listopadowych świąt
Fot. UTK
W czasie Wszystkich Świętych i Święta Niepodległości zwiększa się liczba podróżnych. Dlatego więcej jest również kontroli przeprowadzanych przez inspektorów Urzędu Transportu Kolejowego. Pracownicy UTK sprawdzają stan pociągów by pasażerowie mieli pewność, że do celu dojadą bezpiecznie i w komfortowych warunkach. W trakcie pierwszych kontroli przeprowadzonych przed, jak i po 1 listopada wykryto 29 nieprawidłowości - informuje UTK.
Jak podkreśla UTK, jego kontrole są niezapowiedziane i prowadzone przed wyruszeniem w trasę lub podczas jazdy pociągu. Inspektorzy sprawdzają elementy odpowiedzialne za bezpieczeństwo oraz związane z komfortem podróżowania i prawami pasażera.

Na początku listopada skontrolowano pociągi uruchamiane przez 5 przewoźników. W efekcie tych czynności stwierdzono 29 nieprawidłowości m.in. brak właściwych zabezpieczeń drzwi oraz odpowiedniej informacji pasażerskiej (niesprawne wyświetlacze), brak dostępu do toalet, czy niezapewnienie podróżnym odpowiedniego poziomu komfortu poprzez niedostosowanie pojemności składu do frekwencji. Tylko w jednym przypadku, z uwagi na stwierdzenie usterki bezpośrednio zagrażającej bezpieczeństwu, wydano decyzję wyłączającą tabor z eksploatacji.

Prezes UTK konsekwentnie weryfikuje poziom bezpieczeństwa i jakość usług pasażerskich poprzez planowe i doraźne kontrole. Analiza ich wyników na przestrzeni lat potwierdza, że dzięki inwestycjom związanym z modernizacją i zakupem nowego taboru podróżowanie koleją jest bezpieczne i staje się coraz bardziej komfortowe - czytamy w komunikacie.

Urząd przypomina, że w przypadku niezapewnienia odpowiedniej jakości podróży pasażerowie mogą złożyć reklamację do przewoźnika i domagać się zwrotu części ceny biletu. Jeśli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, można skontaktować się z Urzędem Transportu Kolejowego za pomocą formularza internetowego lub wiadomości e-mail na adres pasazer@utk.gov.pl. Infolinia (22) 460 40 80 dotycząca praw pasażerów jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.15 - 16.15.

Nieprawidłowości w zakresie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym można zgłosić poprzez aplikację Bezpiecznik dostępną dla telefonów z systemami Android i iOS oraz na adres bezpieczenstwo@utk.gov.pl.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony