Partnerzy serwisu:

Linki dla DB Regio zbyt głośne? Pesa i DB: Skargi są tylko na jednej linii

Michał Szymajda 04.04.2019 152

Linki dla DB Regio zbyt głośne? Pesa i DB: Skargi są tylko na jednej linii
fot. MS, Rynek Kolejowy
Mieszkańcy kilku niemieckich miejscowości zlokalizowanych na południe od Frankfurtu narzekają na hałas emitowany przez najnowsze pojazdy regionalne operatora DB Regio. Chodzi o Linki, które Pesa produkowała dla przewoźnika.
Jako pierwszy o sprawie pisał regionalny portal op-online.de, podsumowując uwagi przeszło 20 mieszkańców, którzy swoje domy, punkty usługowe bądź knajpy, zlokalizowane mają wzdłuż Dreieichbahn. To niezelektryfikowana boczna linia o częściowo zabytkowym charakterze, dzięki której można dojechać z Buchschlag do Rödermark na południe od Frankfurtu.

Głośne hamowanie

Tematem większości maili kierowanych do redakcji był hałas, który nowe spalinowe pojazdy emitują przy hamowaniu. Jeden z mieszkańców posunął się do stwierdzenia, że z hałasem nie dają sobie rady nawet specjalne okna, które zainstalował z myślą o jego ograniczaniu kilka lat wcześniej. Zdaniem mieszkańców, problem zupełnie nie występował gdy po linii kursowały starsze, 15-letnie pojazdy Siemens Desiro. Na hałas zwrócił też uwagę zarządca linii, który wystosował w tej sprawie list do DB Regio, które kupiło Linki. Mieszkańcy zwracają też uwagę na problem z korzystaniem z nowych pojazdów, twierdząc, że są cały czas zastępowane przez starsze, a niektóre kursy są wręcz odwoływane.

Co ciekawe, dziennikarze sprawdzili też, czy na innych liniach, gdzie kursują nowe Linki dochodzi do podobnych problemów z głośnością pracy hamulców. Okazuje się, że np. w Sauerlandzie, gdzie Linki jeżdżą od grudnia 2018, takich problemów nie stwierdzono. Potwierdza to także stanowisko Pesy, przesłane do redakcji „Rynku Kolejowego”

– Linki wyprodukowane dla DB spełniają restrykcyjne normy EBA, także te dotyczące hałasu TSI Noise. Do tej pory nie było skarg na hałas w innych miejscach, a w eksploatacji jest już 31 pojazdów, co może wskazywać na specyfikę zabudowy i ukształtowania terenu jakiegoś odcinka trasy lub subiektywne odczucia mieszkających w pobliżu torów – napisał Maciej Grześkowiak, rzecznik Pesy. Nie potwierdza też informacji o poważnych usterkach pojazdów, które na stałe eliminowałyby je z kursowania.

– Wprowadzenie każdego kolejnego pojazdu do ruchu z pasażerami oznacza zwiększone wsparcie serwisowe i techniczne, zarówno ze strony Pesy , jak i DB Regio. We Frankfurcie nie odnotowaliśmy żadnych poważnych usterek, a od lutego 2019 w rejonie Dreiech eksploatowanych jest 6 pojazdów. Wspólnie z DB monitorujemy eksploatację tych pojazdów, analizujemy uwagi pasażerów i tam, gdzie jest to możliwe i zasadne wprowadzamy zmiany – np. poziom głośności dźwiękowej informacji pasażerskiej – dodaje Grześkowiak.

Deutsche Bahn w odpowiedzi dziennikarzom napisał, że Linki spełniają wszystkie wymagania prawne oraz wartości graniczne i dotyczy to w szczególności wartości emisji hałasu, bazujące na dyrektywie tzw. TSI Noise.

Nie taki Link straszny?

Łącznie DB Regio zamówiło 72 spalinowe pojazdy Pesa Link w konfiguracji trzy i dwuczłonowej. Do obsługi Dreieichbahn potrzeba łącznie 10 takich pojazdów, a całkowita wymiana taboru na Linki zajdzie na niej latem tego roku. Jeszcze w marcu 2019 Pesa ma zakończyć dla Deutsche Bahn produkcję pojazdów dwuczłonowych i skupić się na produkcji dłuższych – trójczłonowych.

Warto podkreślić, że oprócz uwag dotyczących hałasu, mieszkańcy miejscowości na południe od Frankfurtu stwierdzają, że pod wieloma względami Linki im się podobają. Zwracają np. uwagę na bardzo wygodne i liczne siedzenia, przygotowanie pociągów dla potrzeb osób niepełnosprawnych, oraz dużo miejsca na rowery.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony