Linię do Wisły zamknięto w samym środku sezonu. Dlaczego?
Jakub Madrjas ⚫ 01.08.2017 ⚫
4,7k

Fot. Czytelnik RK
Czytelnicy „Rynku Kolejowego” skarżą się na dojazd do popularnej latem Wisły. W środku wakacji zamknięto linię kolejową, a autobusy zastępcze stoją w korkach.
– Zamknięcie linii do Wisły w środku sezonu turystycznego to sabotaż – skarżą się Czytelnicy, narzekając na konieczność korzystania z komunikacji zastępczej. Taka sytuacja trwa od 20 lipca i potrwa jeszcze co najmniej przez miesiąc. Przyczyną zamknięcia linii są prace remontowe na dwóch obiektach mostowych na odcinku Wisła Obłaziec – Wisła Uzdrowisko – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Jacek Karniewski z PKP PLK. Remont polega na odtworzeniu stanu istniejącego obiektów – konstrukcja mostów zostanie całkowicie rozebrana łącznie z podporami. – Przewiduje się jedynie pozostawienie istniejących fundamentów betonowych, które zostaną wzmocnione – opisuje przedstawiciel PLK.
Jak dodaje, konstrukcje stalowe przęseł zostaną odtworzone w technologii spawanej przy zachowaniu podstawowych parametrów, takich jak rozpiętość i wysokość konstrukcji, wysokość nad terenem oraz wielkość światła pod obiektem. Szacunkowy koszt tych prac to ok. 5,8 mln zł. W związku z tymi robotami 20 lipca do 2 września pociąg IC „Wisła” relacji Warszawa Wschodnia – Wisła Uzdrowisko kończy bieg na stacji Ustroń Polana i dalej na odcinku Ustroń Polana – Wisła Uzdrowisko została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Pociągi Kolei Śląskich kończą bieg na przystanku osobowym Wisła Obłaziec i dalej na odcinku Wisła Obłaziec – Wisła Głębce obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.
Wprawdzie PLK tłumaczy ogólnie, że „celem remontu tych obiektów inżynieryjnych jest podniesienie komfortu podróżowania oraz prędkości jazdy na obiektach”, jednak na dalszą eksploatację mostów nie zgodził się wojewódzki nadzór budowlany. Nasi Czytelnicy dodają, że nadzór wielokrotnie zwracał uwagę na ich zły stan. Do tego niedawno ruch na tym samym odcinku zawieszono na trzy miesiące z powodu naprawy przepustu, jednak nie wykorzystano tego czasu na prace przy mostach. Jak informuje Jacek Karniewski, PKP Polskie Linie Kolejowego planują zakończenie prac w IV kwartale tego roku.
Jak dodaje, konstrukcje stalowe przęseł zostaną odtworzone w technologii spawanej przy zachowaniu podstawowych parametrów, takich jak rozpiętość i wysokość konstrukcji, wysokość nad terenem oraz wielkość światła pod obiektem. Szacunkowy koszt tych prac to ok. 5,8 mln zł. W związku z tymi robotami 20 lipca do 2 września pociąg IC „Wisła” relacji Warszawa Wschodnia – Wisła Uzdrowisko kończy bieg na stacji Ustroń Polana i dalej na odcinku Ustroń Polana – Wisła Uzdrowisko została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Pociągi Kolei Śląskich kończą bieg na przystanku osobowym Wisła Obłaziec i dalej na odcinku Wisła Obłaziec – Wisła Głębce obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.
Wprawdzie PLK tłumaczy ogólnie, że „celem remontu tych obiektów inżynieryjnych jest podniesienie komfortu podróżowania oraz prędkości jazdy na obiektach”, jednak na dalszą eksploatację mostów nie zgodził się wojewódzki nadzór budowlany. Nasi Czytelnicy dodają, że nadzór wielokrotnie zwracał uwagę na ich zły stan. Do tego niedawno ruch na tym samym odcinku zawieszono na trzy miesiące z powodu naprawy przepustu, jednak nie wykorzystano tego czasu na prace przy mostach. Jak informuje Jacek Karniewski, PKP Polskie Linie Kolejowego planują zakończenie prac w IV kwartale tego roku.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |