Partnerzy serwisu:

Linia z Torunia do Chełmży do rewitalizacji [oferty]

Witold Urbanowicz 20.03.2019 207

Linia z Torunia do Chełmży do rewitalizacji [oferty]
Przystanek Łysomicefot. PKP PLK
PKP PLK ogłosiły przetarg na wykonanie projektu i rewitalizację linii kolejowej nr 207 między Toruniem Wschodnim a Chełmżą. Na realizację zamówienia przeznaczono niemal trzy lata. Inwestycja zakłada powstanie nowego przystanku Toruń Mokre.
PKP PLK ogłosiły przetarg na wykonanie projektu i rewitalizację linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni – Chełmża. Prace obejmą blisko 18-kilometrowy odcinek linii nr 207 (od km 1,200 do km 18,897) oraz ponad kilometrowy odcinek linii 246 (od km 1,200 do km 2,500). Na trasie objęte pracami znajdują się cztery perony (jeden w Łysomicach, dwa w Ostaszewie Toruńskim oraz jeden w Grzywnie) o wysokości 0,3 m.

Linia, zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, ma zostać dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Dopuszczalny nacisk osi określono na 221 kN/oś. Zakres prac obejmuje wymianę nawierzchni torowej. Przewidziano też wzmocnienie podtorza i wykonanie odwodnienia. Prace obejmą również systemy sterowania ruchem i zabudowę jednoodstępowej (półsamoczynnej) blokady liniowej. W Łysomicach powstanie mijanka. Przewidziano też dodatkowy tor przed Toruniem Wschodnim.

Perony zostaną zbudowane od nowa, a ich wysokość wyniesie 0,55 m (choć projekt, jak wskazuje PFU, ma uwzględniać docelowe przystosowanie peronów do wysokości 0,76 m). Zostaną ustawione wiaty. Stacja Ostaszewo Toruńskie zostanie przebudowana z uzyskaniem długości użytecznej torów głównych 750 m, ale peron dla pasażerów zostanie przesunięty (z km 9,937 do km 10,685). Przewidziano też powstanie nowego przystanku – Toruń Mokre (km 2,377). Na nowym przystanku oraz na mijance Łysomice przewidziano po dwa perony jednokrawędziowe, a na przystankach Ostaszewo Toruńskie i Grzywna po jednym peronie jednokrawędziowym.

Prace wiązać się będą z całkowitym wstrzymaniem ruchu pociągów pasażerskich. W zamian kursować będą autobusy zastępcze po drodze krajowej nr 91 z podjazdem w miejscowości Grzywna w rejon przystanku osobowego. Pociągi towarowe będą korzystać z linii objazdowych (linia nr 18 i linia nr 209).

Termin składania ofert mija 25 kwietnia. O wyborze zdecydują cena (70%), termin realizacji (20%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (10%). Na realizację przeznaczono maksymalnie 35 miesięcy. PKP PLK przewidują możliwość udzielenia zamówień podobnych. Jak informuje zamawiający, wartość opracowania całego projektu i wykonania robót oszacowano na ponad 100 mln zł. Inwestycja będzie realizowana w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony