Partnerzy serwisu:

Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]

OKOK 28.03.2017 795

arrow
arrow
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie Fot. Damian Kapinos
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Polskie Linie Kolejowe wraz z Samorządem Województwa Opolskiego ustaliły ostateczny harmonogram prac, które będą prowadzone na trzech opolskich liniach niezelektryfikowanych. Nastąpiły w nim istotne zmiany oraz określono terminy składania wniosków unijnych i rozpoczęcia prac budowlanych.
Pierwotnie linia kolejowa nr 288 Nysa – Brzeg miała być rewitalizowana jako ostatnia po uzyskaniu oszczędności przetargowych. Jednak prace na tym szlaku ruszą szybciej niż się spodziewano. Dzięki zmianie decyzji zarządcy infrastruktury, linia Nysa – Brzeg będzie drugą w kolejności linią przeznaczoną do rewitalizacji. Wniosek o dofinansowanie ma być złożony w listopadzie tego roku a prace ruszą wiosną 2019 roku. Taka zmiana cieszy społeczników, którzy od wielu lat walczą w obronie linii i połączeń.

– W ubiegłem roku przeszedłem torami 21-kilometrowy odcinek z Brzegu do Grodkowa, aby sprawdzić, w jakim stanie jest linia Nysa – Brzeg. Dokumentacja filmowa i fotograficzna, którą wykonałem pokazuje jasno, że bezpieczeństwo podróżnych jest zagrożone. Na szlaku można znaleźć pełno dziur w podkładach betonowych i drewnianych, a nawet ich brakuje, śruby można wyciągnąć bez problemu rękami a w niektórych przypadkach brakuje zestawu mocowania szyn. Sporo zniszczeń dokonano w ostatnich latach, stąd mamy wprowadzone w różnych miejscach ograniczenia na trasie do 30 km/h. Linia jest w fatalnym stanie, więc cieszy to, że prace budowlane będą przyspieszone – mówi Damian Kapinos z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie.

Linia Nysa – Brzeg pełni jeszcze jedną ważną i istotną rolę w transporcie towarowym. Tym odcinkiem najszybciej można dostać się w kierunku do Wrocławia czy Opola, w przypadku, gdy są wprowadzone objazdy lub coś się wydarzy na magistrali podsudeckiej czy linii Nysa – Opole. Jest to szlak niedoceniany, na którym już pojawia się coraz więcej przewoźników kolejowych m.in. Rail Polska, Freightliner, Lotos,Trakcji PRKiL i Majkol Trans. Oprócz składów PKP Cargo kursujących według rocznego rozkładu jazdy (3 razy w tygodniu) – załadunek i rozładunek dla 4 firm w Grodkowie, można tu spotkać pociągi towarowe relacji Wrocław Brochów – Międzylesie, Goświnowice – Wrocław Główny, Nysa – Żary.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony