Partnerzy serwisu:

Linia do Lwówka Śląskiego jest już nieprzejezdna. Przez kradzieże

Kasper Fiszer 23.08.2018 94

Linia do Lwówka Śląskiego jest już nieprzejezdna. Przez kradzieże
Skutki kradzieży na linii 283fot. archiwum RK
Łupem złodziei padły m.in. śruby, podkładki i wkręty mocujące tor linii kolejowej nr 283 pomiędzy Jelenią Górą a Lwówkiem Śląskim. Kradzieży dokonano najprawdopodobniej w połowie sierpnia. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają naprawę nieużytkowanego od dłuższego czasu torowiska.
Linia kolejowa nr 283 prowadząca z Jeleniej Góry do Żagania na odcinku do Lwówka Śląskiego pozostaje zamknięta dla ruchu. Nieliczne pociągi pasażerskie uruchamiane tam przez Koleje Dolnośląskie zniknęły z rozkładu jazdy w grudniu 2016 r., bo zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, obniżył dopuszczalne prędkości do poziomu, który w opinii przewoźnika i władz regionu nie pozwalał na kształtowanie rozsądnej oferty przewozowej. Po dwóch latach, podczas których kursy pozarozkładowe uruchamiano jedynie sporadycznie, linia stała się nieprzejezdna.

Straty wyniosły kilka tysięcy złotych

O braku przejezdności pomiędzy nieczynnymi przystankami Siedlęcin i Pilchowice-Zapora poinformowali nas czytelnicy. Wskazywali oni na kradzież elementów infrastruktury kolejowej. Doniesienia te potwierdziły wczoraj PKP Polskie Linie Kolejowe. – 17 sierpnia 2018 r. na linii kolejowej Jelenia Góra – Lwówek Śląski, szlak Siedlęcin – Pilchowice-Zapora, oraz na obiekcie mostowym w km 10,610 – 10,630 [a więc także znajdującym się pomiędzy wskazanymi przystankami – dop. kf] stwierdzono kradzież elementów infrastruktury torowej. Skradziono 892 szt. wkrętów, 196 szt. śrub stopowych, 27 szt. śrub łubkowych, 90 szt. podkładek oraz 8 szt. blach zapobiegających wykolejeniu – wylicza Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Co nieco zaskakujące, pomimo braku konkretnych planów wznowienia tam ruchu kolejowego zarządca infrastruktury zapowiada naprawę dokonanych szkód. – W najbliższym czasie skradzione elementy zostaną uzupełnione – zapewnia nasz rozmówca. Dodaje przy tym, że straty związane z kradzieżą wynoszą kilka tysięcy złotych.

Stan infrastruktury był dramatyczny jeszcze przed zawieszeniem ruchu

Ostatni okres funkcjonowania kolei pasażerskiej w Dolinie Bobru przynosił regularne wydłużenia czasu przejazdu. W 2009 r. prędkość na większości trasy została ograniczona do 30 km/godz. W 2014 r. dopuszczalna szybkość spadła do 20 km/godz. Ostatecznie we wrześniu 2016 r. na 13-kilometrowym odcinku trasy wprowadzono ograniczenie do 10 km/godz. Czas przejazdu z Jeleniej Góry do Lwówka sięgał wówczas w praktyce nawet 2 godz. 40 min. (rozkłady jazdy długo nie uwzględniały dodatkowych ograniczeń).

W 2017 r., kilka miesięcy po ostatecznym zawieszeniu ruchu przez Koleje Dolnośląskie, starania o wznowienie przewozów podjęła gmina Wleń, która rozmawiała w tej sprawie z prywatnym operatorem SKPL Cargo. Uruchomiono nawet pociąg testowy obsługiwany wagonem motorowym serii 810. Do reaktywacji połączenia ostatecznie jednak nie doszło.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony