Partnerzy serwisu:

Linia do Barnówka po remoncie. Prędkość to wciąż 20 km/godz.

Kasper Fiszer 25.04.2020 203

Linia do Barnówka po remoncie. Prędkość to wciąż 20 km/godz.
Stacja Dębno Lubuskie na linii 430fot. Danuta B. / fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0
PKP PLK prowadziły pod koniec 2019 r. prace infrastrukturalne na obecnej linii kolejowej nr 430 (numerem tym oznaczona jest dziś nie historyczna linia Stare Bielice – Skwierzyna, a trasa Barnówko – Kostrzyn). Mimo to wciąż prędkość pociągów towarowych nie może przekraczać tam 20 km/godz. Utrzymanie przejezdności odcinka jest kluczowe dla funkcjonowania znajdującego się na jego końcu ekspedytu ropy i gazu.
Dawna linia kolejowa nr 410 Grzmiąca – Kostrzyn o długości ponad 240 km jest w znacznej części rozebrana lub nieprzejezdna. Aktualnie w ruchu towarowym czynne są wyłącznie odcinki Złocieniec – Mirosławiec, Kalisz Pomorski – Drawno i Barnówko – Kostrzyn. Ten ostatni ma ok. 22 km długości i oznaczony jest obecnie osobnym numerem 430.

Priorytetem jest utrzymanie możliwości przejazdu

Na trasie tej uruchamiane są pociągi, które obsługują Kolejowy Ekspedyt Ropy Naftowej, Gazu Płynnego i Siarki. – Ruch jest tam niewielki, uruchamiane jest ok. dwóch pociągów dziennie – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że trasa utrzymywana jest w stanie, który zapewnia bezpieczeństwo prowadzenia przewozów – to szczególnie ważne z uwagi na charakter przewożonych ładunków.

– PKP PLK prowadzą prace, które zapewniają kontynuację kursowania pociągów z prędkością 20 km/godz. – stwierdza przy tym przedstawiciel spółki. Temu celowi służyć miał największy w ostatnim czasie remont toczący się w listopadzie i grudniu zeszłego roku. – Była to wymiana podkładów oraz szyn – informuje nasz rozmówca.

Od lat bez pociągów pasażerskich

Zarządca infrastruktury przeznaczył na wykonanie robót 1,7 mln zł. Kwota ta pozwoliła na naprawę ok. 2 km toru. Obecne parametry techniczne rzecz jasna praktycznie uniemożliwiają ewentualne wykorzystanie trasy do Barnówka w ruchu pasażerskim.

Na trasie tej uruchamiane było natomiast kilka pociągów specjalnych, ostatni w 2013 r. Wówczas do Barnówka dotarł dawny wagon pocztowy z dwiema lokomotywami serii SU45 i SM42 należącymi do kostrzyńskich przewoźników S&K oraz Unikol.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony