Linia 8: Przetarg na odcinek Sędziszów – Kozłów
Roman Czubiński ⚫ 05.01.2023 ⚫
3,3k

fot. Paweł Marynowski, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0
Zarządca infrastruktury poszukuje wykonawcy modernizacji kolejnego fragmentu linii kolejowej nr 8. Tym razem prace obejmą odcinek Sędziszów – Kozłów. Na ich wykonanie przewidziano trzy lata.
Objęty przetargiem odcinek zaczyna się w km 252,800, a kończy w km 263,450. Stacja Sędziszów została wyłączona z zakresu inwestycji. Prace będą finansowane ze środków krajowych. Na ich realizację przewidziano 3 lata od dnia podpisania umowy. Wykonawca będzie musiał w tym czasie przygotować projekt wykonawczy i przeprowadzić wszystkie prace budowlane, a także ocenę zgodności wszystkich podsystemów strukturalnych.
Przebudowa – między innymi poprzez wymianę nawierzchni torowej i sieci trakcyjnej – ma podnieść parametry linii. Prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich wzrośnie z obecnych 100-120 km/h do 140 km/h (a dla odcinka za głowicą wyjazdową stacji Kozłów – 160 km/h). Dla ruchu towarowego przewidziano prędkość 120 km/h (dziś – 80 km/h) i maksymalną długość składów 750 m. Dopuszczalny nacisk na oś będzie wynosił 221 kN (22,5 tony).
Okręgi nastawcze zostaną scentralizowane, tak by urządzenia sterowania ruchem można było obsługiwać z jednego miejsca. Nowo budowane lub przebudowywane budynki mają być bezemisyjne (zasilane i ogrzewane z wykorzystaniem energii odnawialnej). Nowe perony powinny mieć długość 150 m z rezerwą 50 m (z wyjątkiem stacji Kozłów, gdzie będą długie na 300 m).
Oferty mają zostać otwarte 14 lutego. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy – podobnie jak w kilku innych postępowaniach, ogłoszonych ostatnio przez PKP PLK – będzie cena.
Przebudowa – między innymi poprzez wymianę nawierzchni torowej i sieci trakcyjnej – ma podnieść parametry linii. Prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich wzrośnie z obecnych 100-120 km/h do 140 km/h (a dla odcinka za głowicą wyjazdową stacji Kozłów – 160 km/h). Dla ruchu towarowego przewidziano prędkość 120 km/h (dziś – 80 km/h) i maksymalną długość składów 750 m. Dopuszczalny nacisk na oś będzie wynosił 221 kN (22,5 tony).
Okręgi nastawcze zostaną scentralizowane, tak by urządzenia sterowania ruchem można było obsługiwać z jednego miejsca. Nowo budowane lub przebudowywane budynki mają być bezemisyjne (zasilane i ogrzewane z wykorzystaniem energii odnawialnej). Nowe perony powinny mieć długość 150 m z rezerwą 50 m (z wyjątkiem stacji Kozłów, gdzie będą długie na 300 m).
Oferty mają zostać otwarte 14 lutego. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy – podobnie jak w kilku innych postępowaniach, ogłoszonych ostatnio przez PKP PLK – będzie cena.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |