Linia 33: Kolejny odcinek pod Płockiem w naprawie
Roman Czubiński ⚫ 01.06.2020 ⚫
2,4k

Naprawa toru ma skrócić czas dojazdu pociągiem do Płockafot. Lichen99, CC BY-SA 3.0 pl
Między stacjami Płock Radziwie i Łąck na linii 33 trwa naprawa główna jednego z torów. Efektem ma być podniesienie prędkości i obniżenie poziomu hałasu dzięki montażowi szyn bezstykowych. Prace powinny zakończyć się we wrześniu.
Prace na linii zauważył jeden z naszych Czytelników. Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK potwierdza, że zarządca infrastruktury w ramach zaplanowanego bieżącego utrzymania sieci kolejowej prowadzi naprawę główną jednego toru na szlaku Łąck – Płock Radziwie. – Prace nie mają wpływu na ruch pociągów i są uwzględnione w rozkładzie jazdy – informuje. W trakcie robót ruch odbywa się po drugim torze.
Zakres inwestycji obejmuje wymianę szyn na bezstykowe. W nawierzchnię są też wbudowywane nowe podkłady. – Poprawiane jest odwodnienie linii i uzupełniana podsypka. Naprawa objęła również dwa obiekty inżynieryjne: wiadukt kolejowy o długości 12 metrów i przepust – dodaje Janduła. Prace przy tych konstrukcjach to oczyszczanie i naprawa powierzchni, wymiana izolacji oraz zabezpieczenie przed korozją.
PKP PLK zleciły prace nie tylko w celu utrzymania dobrych parametrów linii, ale również podniesienia prędkości maksymalnej do 100 km/h. – Zastosowanie technologii szyn bezstykowych obniży poziom hałasu, co zmniejszy oddziaływanie na środowisko – mówi nasz rozmówca.
Roboty odbywają się na długości około 5 km. Ich wykonawcą jest Zakład Robót Komunikacyjnych DOM. Zakończenie – według harmonogramu – ma nastąpić do połowy września bieżącego roku. Wartość inwestycji to 12 mln zł. Prace na linii 33 prowadzono także w ubiegłym roku. Naprawie poddano wtedy odcinek Gostynin – Łąck.
Zakres inwestycji obejmuje wymianę szyn na bezstykowe. W nawierzchnię są też wbudowywane nowe podkłady. – Poprawiane jest odwodnienie linii i uzupełniana podsypka. Naprawa objęła również dwa obiekty inżynieryjne: wiadukt kolejowy o długości 12 metrów i przepust – dodaje Janduła. Prace przy tych konstrukcjach to oczyszczanie i naprawa powierzchni, wymiana izolacji oraz zabezpieczenie przed korozją.
PKP PLK zleciły prace nie tylko w celu utrzymania dobrych parametrów linii, ale również podniesienia prędkości maksymalnej do 100 km/h. – Zastosowanie technologii szyn bezstykowych obniży poziom hałasu, co zmniejszy oddziaływanie na środowisko – mówi nasz rozmówca.
Roboty odbywają się na długości około 5 km. Ich wykonawcą jest Zakład Robót Komunikacyjnych DOM. Zakończenie – według harmonogramu – ma nastąpić do połowy września bieżącego roku. Wartość inwestycji to 12 mln zł. Prace na linii 33 prowadzono także w ubiegłym roku. Naprawie poddano wtedy odcinek Gostynin – Łąck.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |