Partnerzy serwisu:

Linia 224 Czerwonka – Sągnity na złom

Witold Urbanowicz 11.10.2016 142

Linia 224 Czerwonka – Sągnity na złom
Kanie Iławeckie - przejazd SN61-183 w dn. 13 maja 2003 r. podczasfot. Jan Pešula, lic. CC BY-SA 2.5 Wikimedia commons
PKP SA rozbierze 11-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 224 Czerwonka – Sągnity, która od lat pozostaje wyłączona z użytkowania. W jej miejscu samorząd chce zbudować ścieżkę rowerową.
Przedmiotem kolejnego postępowania na sprzedaż złomu, prowadzonego przez PKP SA, jest linia kolejowa nr 224 Czerwonka – Sągnity w województwie warmińsko-mazurskim od km 46,470 do km 57,750, czyli na odcinku rozpoczynającym się za Nerwikami, przez Kanie Iławieckie, do Górowa Iławieckiego. – Na terenach po rozebranej linii powstanie ścieżka rowerowa. Część gruntów została już przekazana na rzecz powiatu lidzbarskiego. Rozmowy na temat przekazania pozostałych terenów wciąż trwają – informuje Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA.

Linia kolejowa nr 224 o długości 81,1 km łączyła Czerwonkę z Korniewem w obwodzie kaliningradzkim. Oddano ją do użytku w 1898-1899 r. Jeszcze przed 1945 r. rozebrano odcinek Sągnity – Korniewo. W 1991 r. wycofano ruch pasażerski z odcinka Lidzbark Warmiński – Sągnity, a pięć lat później z dalszego odcinka Czerwonka – Lidzbark Warmiński. W 2007 r. rozebrano odcinek Górowo Iławieckie – Sągnity, a w zeszłym roku Minister Infrastruktury i Rozwoju wyraził zgodę na likwidację 11-kilometrowego odcinka, który jest teraz przedmiotem przetargu.

To nie koniec rozbiórek. We wrześniu PKP SA podpisały umowę na sprzedaż złomu z linii kolejowej 307 na odcinku Kępno – Kępno Zachód.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony