Partnerzy serwisu:

Linia 15 z Katowic do Sosnowca wróciła na swoją stałą trasę

Jakub Jackiewicz, Transport-publiczny.pl 20.05.2015 142

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-05-20 20:06:36 Autor: 34563
---.dg-net.pl
Widzę, że czas przejazdu też jest całkiem niezły. Z Zagórza pętli na plac Wolności w szczycie 45 minut. Teraz trzeba jeszcze ludziom o tym powiedzieć. bo dalej jest mylne przekonanie, że jedzie ponad godzinę i nikt linią T15 nie chce jeździć, zamiast tego wszystkie 800 są przepełnione, a jadą niewiele krócej (wg rozkładu jazdy 33 minuty - 815)
2015-05-21 07:08:21 Autor: olo77
---.175.106.107
Za to 15 do Sosnowca kosztuje 3,80, a konkurencyjna poczciwa D-tka na tym odcinku 2,50...
2015-05-21 08:56:39 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Jaki był czas przejazdu przed remontem?
2015-05-21 10:04:46 Autor: Kflik
---.60.129.178
Polecam:
http://rozklady.wpk.katowice.pl/archiwalne/

rok 2003: http://rozklady.wpk.katowice.pl/archiwalne/ts2003/linie/015.htm
czas przejazdu ok 45 minut.

Niestety nie ma tam danych tuż przed remontem.

Sądzę, że wiele osób narzeka na czas przejazdu tramwaju przez "odczucia" wynikające z dużej ilości przystanków - co powoduje, że podróż bardziej się dłuży.

Poza tym przystanek w Zagórzu jest kiepsko położony a sam tramwaj kursuje jednak rzadziej niż wszystkie autobusy widziane razem (KZKGOP + Dtka).
(np dni wolne tramwaj co 30minut a Dtka co 20minut)

Drugim problem może być wyższa cena. Bilet miesięczny autobus i tramwaj jest DROŻSZY od biletu tylko na autobus.
Natomiast jednorazowe już wspomniano: tramwaj 3,80PLB, Dtka 2,50PLN (i jeździ częściej a to BARDZO istotne, bardziej niż sam czas przejazdu)

Brak wspólnych przystanków autobusowo-tramwajowych też ziała tu na niekorzyść tramwaju (trzeba się od razu określić na co się czeka).

Dodatkowo tramwaj ostatnimi laty raz jeździ do Katowic a raz nie. Ludzie nie są przyzwyczajeni, że tak można.
2015-05-21 10:11:19 Autor: Kflik
---.60.129.178
Niezastapiony dla wielu były pociąg (zwłaszcza dla jadących na południe Katowic) ale niestety nie ma ani wspólnej taryfy z KZKGOP (jest jakiś miesięczny ale jego cena to prawie dwa razy cena pojedyńczych biletów).

Brakuje też centrum przesiadkowego na pociąg, gdzie znajdowałaby się informacja podająca jednocześnie autobusy i pociągi.
Choćby w Sosnowcu Głównym, przed dworcem na przystanku tablica pokazujące aktualne odjazdy pociągów do Katowic.
Bo teraz wielu czeka na autobus i nawet nie wie, że właśnie odjeżdża pociąg.
2015-05-21 10:25:55 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
@Klifk

Bo niestety wspólny bilet autobus-tramwaj-pociąg (ATP) nie mieści się w koncepcji naszej samorządowej "byznes inteligęs".

Za to woleli wydać ponad 100 milionów na nikomu niepotrzebny i utrudniający życie pasażerom system "Śląska Kupa", czy jakoś tak. Między innymi wprowadza on idiotyczne limity na przejazdy na biletach okresowych. Na szczęście jeszcze nie wszedł w życie, tylko bulwiaste kasowniki szpecą autobusy i zajmują niepotrzebnie miejsce.
2015-05-21 15:02:58 Autor: Kflik
---.60.129.178
te limity do biletów okresowych to ma być nowa tańsza wersja biletu, ale bez limitu też będę.
Więc wszystko zależy od cen.

Z innych pomysłów, dlaczego nie może być tak jak widziałem w Nowej Zelandii:
Doładowujemy kartę określoną kwotą (tak jakby zakup biletu okresowego)
i z tego system pobiera opłaty, ale:
- po kilku przejazdach danego dnia - kolejne są bezpłatne.
- po kilku dniach korzystania - reszta tygodnia jest bezpłatnie
- może być tez tak, że po 3 tygodniach korzystania, czwarty jest bezpłatnie.

to jest bardzo przyjazne dla klienta bo nie musi się zastanawiać jaki typ biletu jest dla niego odpowiedni.
Nikt nie czuje że stracił bo mógł kupić okresowy nie kupił, albo kupił niepotrzebnie bo jednak mniej jeździł.
2015-05-22 18:37:38 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Skąd masz informację że będą też bilety bez limitu? Było mówione, że pozostanie (tymczasowo) bilet papierowy. A później będzie tylko kasowanie "przed i po".
Najlepszy jest ten pomysł że nie można po prostu kupić od ręki miesięcznego biletu, tylko trzeba składać specjalny wniosek. A może jeszcze lepiej podanie, albo prośbę?
No, ale od tego jest "bysnes inteligęs" żeby komplikować rzeczy, które zawsze były proste i oczywiste.
Tramwaje
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony