Linia 14: Naprawiony most graniczny, prace pomiędzy Lesznem a Głogowem
Kasper Fiszer ⚫ 01.04.2019 ⚫
3,9k

Pociąg do Głogowa w Lesznie (fot. archiwalna)fot. Kasper Fiszer
PKP PLK rozpoczęły w marcu prace na dwóch odcinkach linii nr 14. Pierwsze, dotyczące jedynie mostu granicznego na Nysie Łużyckiej, już się zakończyły. Druga z inwestycji, która obejmuje odcinek Leszno – Głogów, prowadzona będzie do sierpnia i ma umożliwić wznowienie ruchu pociągów pasażerskich.
Przez pięć ostatnich dni roboczych marca pomiędzy Żaganiem a niemieckim Forst (Lausitz) kursowały autobusy zastępcze. Znacznie wydłużyło to czas przejazdu, bo zamiast niecałej godziny podróż zabierała aż ok. dwie. W związku z tym znacznym zmianom uległy także godziny odjazdów, zwłaszcza z historycznej Barści w stronę Polski, bo rozkład jazdy pociągów przewiduje niedużo czasu postoju polskiego składu na stacji końcowej w Niemczech.
Zmiany w ruchu pasażerskim dotyczą tylko odcinka granicznego
Było to związane z pracami infrastrukturalnymi na moście granicznym. – Od 25 do 29 marca remontowany był most kolejowy na Nysie Łużyckiej – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – To prace związane z utrzymaniem obiektu, które mają zapewnić bezpieczny ruch pociągów. Za ponad 40 tys. zł wymienione zostały łożyska w części podpór mostu – opisuje zakres robót. Zaznacza przy tym, że były to prace planowe, a utrudnienia zostały wcześniej założone w rozkładzie jazdy pociągów.
W marcu rozpoczęły się także prace na innym odcinku tej samej linii – pomiędzy Lesznem a Głogowem. – To również zaplanowane wcześniej roboty – zaznacza nasz rozmówca. – Zmiany w komunikacji na tym odcinku obowiązują do końca sierpnia – informuje. Dotyczą one wyłącznie ruchu towarowego, ponieważ pociągi pasażerskie na tej łączącej województwa wielkopolskie, dolnośląskie i lubuskie trasie przestały kursować w grudniu 2011 r. Później kilkakrotnie uruchamiano tam jedynie okazjonalne pociągi turystyczne.
Nacisk położony na infrastrukturę przystankową
– Efektem modernizacji będzie przywrócenie ruchu pasażerskiego – zapowiada przy tym Radosław Śledziński. Wskazuje, że w ramach inwestycji zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach Lasocice, Wschowa, Stare Drzewce i Głogówko. – Pasażerowie zyskają lepszy komfort podróży dzięki nowej nawierzchni, nowoczesnemu oświetleniu, ławkom i tablicom informacyjnym – stwierdza.
Ostatni rozkład jazdy pociągów pasażerskich na odcinku Leszno – Głogów, który obowiązywał do 10 grudnia 2011 r., zakładał pięć par połączeń, w tym dwie realizowane codziennie. Czas przejazdu na tej 45-kilometrowej trasie wynosił wówczas 59 minut. Część kursów realizowana była w relacji wydłużonej do Ostrowa Wielkopolskiego, a ofertę uzupełniała szósta para pociągów Ostrów Wielkopolski – Wschowa – Ostrów Wielkopolski obsługiwana w dni robocze w okresie roku szkolnego.
Zmiany w ruchu pasażerskim dotyczą tylko odcinka granicznego
Było to związane z pracami infrastrukturalnymi na moście granicznym. – Od 25 do 29 marca remontowany był most kolejowy na Nysie Łużyckiej – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – To prace związane z utrzymaniem obiektu, które mają zapewnić bezpieczny ruch pociągów. Za ponad 40 tys. zł wymienione zostały łożyska w części podpór mostu – opisuje zakres robót. Zaznacza przy tym, że były to prace planowe, a utrudnienia zostały wcześniej założone w rozkładzie jazdy pociągów.
W marcu rozpoczęły się także prace na innym odcinku tej samej linii – pomiędzy Lesznem a Głogowem. – To również zaplanowane wcześniej roboty – zaznacza nasz rozmówca. – Zmiany w komunikacji na tym odcinku obowiązują do końca sierpnia – informuje. Dotyczą one wyłącznie ruchu towarowego, ponieważ pociągi pasażerskie na tej łączącej województwa wielkopolskie, dolnośląskie i lubuskie trasie przestały kursować w grudniu 2011 r. Później kilkakrotnie uruchamiano tam jedynie okazjonalne pociągi turystyczne.
Nacisk położony na infrastrukturę przystankową
– Efektem modernizacji będzie przywrócenie ruchu pasażerskiego – zapowiada przy tym Radosław Śledziński. Wskazuje, że w ramach inwestycji zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach Lasocice, Wschowa, Stare Drzewce i Głogówko. – Pasażerowie zyskają lepszy komfort podróży dzięki nowej nawierzchni, nowoczesnemu oświetleniu, ławkom i tablicom informacyjnym – stwierdza.
Ostatni rozkład jazdy pociągów pasażerskich na odcinku Leszno – Głogów, który obowiązywał do 10 grudnia 2011 r., zakładał pięć par połączeń, w tym dwie realizowane codziennie. Czas przejazdu na tej 45-kilometrowej trasie wynosił wówczas 59 minut. Część kursów realizowana była w relacji wydłużonej do Ostrowa Wielkopolskiego, a ofertę uzupełniała szósta para pociągów Ostrów Wielkopolski – Wschowa – Ostrów Wielkopolski obsługiwana w dni robocze w okresie roku szkolnego.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |